Kosten paard p/m en p/j ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

Re: Kosten paard p/m en p/j ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:54

wat l*llig zeg, dat ze zo opeens weg was! dan heb je zeker ook geen kans gehad om goed afscheid te nemen, of wel? erg vervelend!

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 18:39

Nee, ik had een uur de tijd.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:49

Mijn paard kost me gemiddeld 200 euro per maand, zal nu wel ongeveer 250 worden aangezien ik ga lessen met hem (hij is net ingereden) Als ik misschien wedstrijden erbij ga rijden in de toekomst wordt dat al snel 300 in de maand. Verder heb ik een dikke spaarpot voor als hij wat heeft en voor dure spullen, zoals een nieuw zadel.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:46

Stalling, met ong. alles erop en erbij (eten, stal, binnen- en buitenbak, ieder een eigen wei etc etc) kost 170,- euro. Daarbij komen wel iedere maand snoepjes, soms hoefsmid, soms wormenkuur. En dan misschien les, maar dat hoeft niet perse duur te zijn (ik heb les, met zn 3en, 3 kwartier ; 4 euro..)

Dusja, per jaar weet je nooit zeker. Wij houden per maand 200 euro aan. Maar stel dat je zadel/hoofdstel kapot gaat. Dat je paard ergens last van krijgt en naar de dierenarts moet. Het is wat onvoorspelbaar..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:17

Wat banketstaaf dat ze hem zo verkocht hebben!!

Ik ben permaand ong 150 euries kwijt, ze eet hooi, en staat heel diervriendelijk dag en nacht in paddock/wei waar ze wel de mogelijkheid heeft om te schuilen in stal. Prijs is incl hooi, ontworming, inenting en spullen.

Bekappen doe ik meestal zelf, soms komt er een bekapper bij. Spullen koop ik allemaal zo goedkoop mogelijk, en ik koop geen (voor mijn paard) onnodige dingen.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:27

Tja, vrijwel alles is voor mij gratis > vaders Haha!

Alleen moet ik meestal wel de nieuwe spullen zelf betalen.. Zadels koopt die alleen als het echt nodig is & als ik een nieuwe wil dan moet ik 'm dus mooi zelf betalen.. Overigens moet ik lessen enz. wel zelf betalen.. Wedstrijden rijd ik nog niet, ga ik mee beginnen.. Dus weet nog niet wat dat allemaal gaat kosten..

Voorlopig dus nog weinig kosten voor mij..

Hafie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:39

Hoi
Ik sta zelf bij een pension stal ik betaal 210 euro voor een ruime boks waar een e pony in staat.
Bij die prijs zit Hooi Stro brok en wormen kuur in een en natuurlijk het uismesten dat hoef je niet zelf te doen.
Ik koop zelf een ker in de maand een zak eten als bij voer naa het rijden.
Dus ik ben ongeveer 220 euro per maand kwijt..
Maar is het dan geen idee om een stal deeler te zoeken want dan moet die gene de helf van de stalling betalen maar ook de helft van de week rijden dan kan je hem miss nog zelf houden.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 18:42

Wat betalen jullie allemaal giga veel!!
Ik denk dat ik niet eens 80 euro per maand kwijtben...
55 euro stalling, 7 euro biks (doe ik 1 1/2 maand mee) en elke 8 weken wormenspuit. Hoefsmid alleen als het nodig is (ong 5 keer per jaar).

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 14:24

stalling 80 euro incl:
stallen mesten
hoefsmid (stalbaas is zelf smid)
hooi en stro

zelf betaal ik
voer
entingen ( rond de 40 euro per jaar)
wormenkuren (eens in het half jaar 15 euro, zomermaanden wat vaker)
spullen

Ik heb gewoon erg geluk gehad! Ze stond eerst gratis maar omdat de paarden het niet met elkaar konden vinden moest de mijne naar een andere plek. Ik was toen ongeveer 20 eruo in de maand kwijt aan haar.

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:35

brechje schreef:
Ik ben in totaal 320 euro per paard kwijt. Dit is inclusief stalling, bekappen, wormmiddel, paardentandarts en dan heb ik nog wat extra voor eventuele dierenartskosten....

Dit heb ik idd ook (als ik een pony ga stallen waar ik hem zou willen stallen). Stalling is dan inc. 1x per week een pensionles, uitmesten, iedere dag opstrooien, 's zomers weidegang, 5x per dag voeren (3x hooi en 2x biks).

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 20:01

Ik betaal 60 euro per maand, en daar komt nog hoefsmid, wormenkuur en dierenarts erbij...
Bij mij is het zo goedkoop omdat mijn pony bij mijn peetoom staan
Anders had ik nu ook geen pony gehad

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 20:48

Ik betaal € 650.- per maand voor twee pony’s . Voeren/mesten e.d zit inbegrepen , ook een molenkaart (word door personeel erin gezet) .

Als de hoefsmid komt , dan komt er € 164.- bovenop , dus is het € 814.- . les is gratis voor mij , vervoer ook , alleen komt er nog wat startgeld bij per maand .

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 22:01

per maand betaal ik ongeveer 230 aan stalling.