Droge hoeven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Droge hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:00

Mijn hoefsmid adviseert 2 dingen.
1: maak de plek rond de waterbak in de wei regelmatig goed nat, zodat de onderkant van de hoef regelmatig in aanraking komt met vocht.
2: spuit na het werk de hoeven even goed af (of met spons met water ivm waterschaarste door droogte) en doe er daarna een lik vet overheen (zodat het water goed in de hoef blijft) of een mengsel van inderdaad sla- of zonnebloemolie en azijn. (half/half) Dit insmeren doe je alleen aan de buitenkant van de hoef dus en niet aan de onderkant.

Zolang het niet regent hoef je ook niet bang te zijn dat vet de hoef afsluit zodat er geen vocht in kan, want dat vocht is er ook niet Clown
En na het rijden afspuiten helpt echt wel weer om nieuw vocht toe te laten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:03

Citaat:
maak de plek rond de waterbak in de wei regelmatig goed nat, zodat de onderkant van de hoef regelmatig in aanraking komt met vocht

gaat een beetje moeilijk als ze uit de sloot drinken Clown

bij mij op stalstaan kids die met een Fjord rijden die de hoeven dagelijks teren, van binne en van buiten, ik durf die hoeven niet eens te bekijken...... dat schijnt te moeten van de eigenaar van de Fjord (oude man) en het arme beest mag ook absoluut niet afgespoten worden, want van water gaan paarden dood zegt diezelfde man...... Cool

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:30

Oja, mensen die de hele hoef interen ken ik ook. Hebben toevallig ook een Fjord..... Arme beesten!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:32

zouden ze dat soms promoten bij de Fjordenclub?? Het is wel Stockholmer teer..... komt ook uit die Scandinavische hoek, vandaar misschien

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:35

Hahaha, dát zal het zijn Knipoog
Ik weet het niet, maar over afsluiten van de hoef gesproken bereik je met teer wel het grootste resultaat daarin....