Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

michelleXvX schreef:Ik vind persoonlijk dat je eigenlijk helemaal geen kosten kan vragen net als wat MightyMike zegt wij (als verzorgsters,praat even in het algemeen) zorgen dat jullie paarden beweging krijgt omdat jullie te weinig tijd hebben,dus wij moeten gaan bijbetalen terwijl jullie geen tijd hebben,wij betalen dus voor jullie vrije tijd, nu zal ik ook wel een zooi kritiek over me heen krijgen maar dat is mijn mening eigenlijk ik kan dr niks anders van maken
Mijn bijrijders betalen bijvoorbeeld een bijdrage waarvan mijn prive weilandjes bekostigd kunnen worden, een extraatje wat mijn paarden rechtstreeks ten goede komt. Als iemand dat niet voor mijn paarden over zou hebben dan zou ik ze ook niet de geschikte bijrijders vinden voor mijn paarden
. Imo is het voor een eigenaar die de paarden aan huis heeft staan ook zo dat een (kleine) bijdrage kan worden besteed aan extraatjes voor het paard. ik denk dat een leuk verzorgpaard dat wel waard is... toch?
!! Symbolisch bedrag van ong. 20 euro of nog beter gewoon om de week / elke week een lesje ofzo. Monday schreef:Als de ponies aan huis staan en je weinig kosten hebt dan zou ik een symbolisch bedrag vragen, zeker ook omdat het een pony betreft en er dus hoogstwaarschijnlijk ook een jonge(re) verzorgster voor zal komen. Als je die al kunt vinden als je een bijdrage vraagt, maar dat terzijde. Bij symbolisch bedrag denk ik aan 20 euro per maand of liever nog af en toe een zak wortels of een zakje snoepjes. Wees blij dat er kinderen zijn die voor je pony willen zorgen. Ik zou trouwens liever zien dat ze hun geld besteden aan les met je pony dan bij te dragen in overige kosten.
Het voorbeeld van Fleurtje100 vind ik niet meer bijrijden/verzorgen, dat vind ik een paard delen en dan lijkt het me ook logisch dat je de kosten deelt.
Markvniel schreef:Ik ben het met de meeste eens dat het van veel dingen afhangt of je wel of niet wat kan vragen!
Moet je uitmesten (bij mijn vriendin op stal gebeurt dit alleen in vakantie's en in het weekend)
Wat voor ruimte geef je je bijrijdster (Binnen rijden, buiten rijden, paard weekendje mee nemen??)
Wat voor ruimte heb je om te gebruiken (binnenbak, buitenbak, geschikte rij omgeving)
Kortom vindt dat het van veel afhangt hoe hoog de bijdrage is, maar vindt wel dat je het gewoon kan doen! De verzorgsters willen ook graag paard rijden anders begin je niet aan een verzorgpaard. Tuurlijk helpen ze de eigenaren uit nood maar als die eigenaar zijn paard niet beschikbaar stelt daarvoor zouden ze alleen bij manege's terecht kunnen en dan zijn ze ook geld kwijt! Het valt als eigenaar niet altijd mee om je paard bij iemand in handen te geven! Die persoon moet ook nog is het zelfde idee hebben over hoe om te gaan met het paard en die vertrouw je daar ook in. Door voor een verzorgpaard wat te vragen breng je de verzorgsters ook bij dat een paard hebben niet alleen leuk is maar ook geld kost!
Kortom voor wat hoort wat!!
Moet ik er ook wel bijzeggen dat ik stalgeld had van 230 euro per maand en we zijn toen samen tot dit bedrag gekomen 

) gratis? Nou daar kun je volgens mij een helehoop maandjes van op een pensionstalling staan (want uiteindelijk betaal je voor hetzelfde, alleen dan iedere maand een beetje). En als je thuis je paarden stalt heb je ook onderhouds kosten hoor. Als het gratis was hadden er een stuk meer mensen paarden aan huis. Tja mensen denk daar maar eens over na