Handelsstallen...zijn die betrouwbaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bohjal

Re: Handelsstallen...zijn die betrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:55

Chans schreef:
Zoals in elke markt zijn er goede en slechte mensen je kunt niet iedereen over 1 kam scheren.

Amen Clown

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:01

ben een keer bij natasja geweest van bm stables, paarden zagen er goed uit, eentje had wel een soort schimmel aan zijn mond of zoiets, maar kan gebeuren, mocht ook alles uitproberen, prijzen tja per stal verschillend, maar bij bm stables krijg je wel zogezegde inruil garantie. Bevalt het paard niet kun je het inruilen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 06:59

Ik ben trouwens laatst bij een handelaar geweest (en fokker) maar daar was het echt een grote zooi, we moesten daar leren hoeven bekappen, dus die leraar zocht een mooi paard uit (kwa hoeven Tong uitsteken) Ik en mijn vriendin gelijk al verliefd, merkte al heel wat mankementen op. Tijdens het bekappen vond iedereen het maar een verwende rotknol, en omdat het een beetje bang was gelijk al praam en bij iedere beweging een beuk. Ik heb hier wat van gezegt tegen de leraar dat ik het niet normaal vind. Ook eerst leren we iets over hoefkatrol en toen sloeg hij er met een tang tegen aan, erg handig.

Maar toen het paard bekapt was en ik het een beetje wilde kalmeren mocht ik er niet meer aanzitten, paard vond het erg lekker gebriebeld te worden, en stond vreselijk te trillen. Ze moest maar even goed nadenken en daar had ze mij niet voor nodig. Na afloop komt de eigenaar verteld hij dat het die onwijs goede papieren heeft en heel duur is, iedereen vind het gelijk een super paard. Nouja maar hopen dat het hoefkatrol goed blijft werken voor die man.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:32

Bohjal schreef:
Chans schreef:
Zoals in elke markt zijn er goede en slechte mensen je kunt niet iedereen over 1 kam scheren.

Amen Clown

Vork
Wat zou een handelaar er aan hebben om te gaan liegen.... Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:55

Die zijn er anders zat hoor. Knipoog Dan heb ik het eigenlijk meer over (naar mijn mening) wat meer amateuristische handelstalletjes.
Paardjes verkopen waarvan ze zeggen dat ze 3 of 4 zijn en al gereden zijn, maar in werkelijkheid zijn ze nog maar 2.
Ik heb er ervaring mee. Niet met het kopen maar ik heb op wat stallen gewerkt...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:12

Jah, maar echt bij de professionele stallen....
Toen ik nog op de boerderij stond had ook iemand een paard gekocht bij een handelaar... Ze heeft nu Melody 3 Clown Paard was steeds niet goed, maar ze kon het dier wel elke keer netjes omruilen... Maar voor dat geld wat ze uit hebben gegeven kon je ook geen wonderpaard kopen...

Maar zoals bij Stefan van Haaster zou ik nooit wat kopen, maar dat weet iedereen ondertussen al.... Dat is echt een oplichter...
http://www.marktplaza.nl/winkel.php?winkelnr=22923

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:19

Nog nooit van gehoort, ben wel benieuwd eigenlijk... Klinkt namelijk best netjes als ik de 'winkel' zo lees.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:38

Dat lijkt idd zo... Clown
Maar dat is dus niet zo, mijn paardjes staan er vlak bij... hij is zegmaar de overoverbuurman Clown ,
het is allemaal prut wat daar rond loopt... de beesten zijn onbetrouwbaar... worden als jonger verkocht... ik heb een keer een beest voor hem gereden die M dressuur had gelopen en heel goed kon springen... dat beest kon niet eens wijken en volgens mij had het paard nog nooit een balk gezien....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:48

Ja, zo kan ik ook wel paarden verkopen! Knipoog
Dat is idd niet echt betrouwbaar dan.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:07

ik heb mijn pony bij een ahndelaar gekocht was opzich wel betrouwbaar, alleen blijkt nu dus dat ze wel wedstrijd ervaring heeft (nooit vertelt werd verkocht asl B-klaar wat op dat moment echt niet was omdat ze 2 maanden stil had gestaan), de rest klopt allemaal wel.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:41

Mijn pony is ook via een handelstal gegaan... Hij zocht pony's op vraag zegmaar... zodat ze vrijwel meteen weer naar de andere eigenaar gebracht konden worden...

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:21

Een particulier kan net zo goed iemand oplichten, dus om die reden zou het mij niet uitmaken of een paard van een handelaar komt of van een particulier. Bovendien heeft een goede en serieuze handelaar vaak zijn naam hoog te houden. Als er toch wat mis is, sta je bij een handelaar gerechtelijk vaak sterker dan bij een particulier. Overigens, mijn paard komt bij een particulier vandaan, maar had ze bij een handelaar gestaan dan had ik haar net zo goed (na goedkeuring door de veearts) gekocht.

cmstoutham

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:04

ik heb vorig jaar een paard gekocht bij filip du tre uit hamme,
heb hem een maand laten doorrijden, heb hem door mijn da laten keuren waar deze man bij was. na een maand vallen en alle ellende meer, heb ik er zelf een gediplomeerd iemand voor gezocht, die gelukkig zo eerlijk was om me al heel erg snel duidelijk te maken dat dit paardje rillerig zou blijven. ik heb er veel verdriet van gehad en bij deze handelaar kon hij niet terug, hij nam de telefoon niet op of liet zijn partner een kletsverhaal afsteken.
uiteindelijk heb ik hem ingeruild bij een soort handelaar uit rucphen en heb nu een aardig paard ervoor terug, ik vind het alleen erg jammer dat ik niet weet waar coriano terechtgekomen is, maar dat vertellen de meest handelaren je niet.
dit kun je natuurlijk ook meemaken met particulieren.
probeer in ieder geval een proefperiode te krijgen.
van bm stables hoor ik trouwens ook best goede verhalen.
groetjes

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:09

Paarden op proef geven zou ik ook niet zo snel doen, straks gebeurt er wat en zit jij met de problemen...

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:31

Goede handelstallen zijn vaak betrouwbaader dan de gewone particulier. Je moet ze natuurlijk wel weten te vinden.

elfie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:25

Hallo,

Ik heb van de week gelezen dat een handelstal in begie,Hamme,zo ongeveer is op gedoekt,er waren 2 mensen gearresteerd.
Is dit de Handelstal waar ook die meneer dhoohge en du tre bij waren?
Er zijn er meer in Hamme dan ik dacht,weet niet wie bij welke stal hoort namelijk.

Zou namelijk wat meer info willen hebben over handelstallen in Hamme?

groetjes maud

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:29

Erg oud topic, ik heb even getemd.

elfie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:42

ja weet ik sorry,

maar ben op zoek naar de afstamming van mijn paard en die komt van 1 van die stallen vandaar.Probeer via verschillende wegen er achter te komen waar ze vandaan komt?

groetjes maud

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:54

Dit is een oud topic. Je kunt beter zelf een nieuw topic openen bij OV.