Het is 30 graden wat ga jij doen met je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: Het is 30 graden wat ga jij doen met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:02

Ik vind het zo raar als mensen gaan rijden met 30 graden.
Sorry hoor, dan vind ik je niet goed snik.
Ga zelf maar eens een uur intensief met dit warme weer bezig.

Nee lekker in het land laten staan, savonds maar eens rijden of sochtend.
Lekker verkoeling geven door een koude douche dat is lekker voor ze.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:03

Niets. Ik heb gisteren wedstrijd gehad. De dag na een wedstrijd doe ik meestal al weinig met hem. Ik heb hem in de wei gezet, hij staat lekker in de zon bruin te worden.

Ramoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:05

gabyfedde schreef:
Niets. Ik heb gisteren wedstrijd gehad. De dag na een wedstrijd doe ik meestal al weinig met hem. Ik heb hem in de wei gezet, hij staat lekker in de zon bruin te worden.

had je gister wedstrijd in vaassen toevallig?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:09

die van mij staan nu beetje in de schaduw te genieten Tong uitsteken
vanavond als het afgekoelt is maar ff kijken wat ik zal gaan doen...en daarna lekker afspuiten Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:14

Mijn paard staat lekker in wei. Ga vanmiddag dr lekker afspoelen met koud water en dan zo op stal zetten. Trek het zelf ook niet om met dit weer te rijden dus ze heeft geluk.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:19

ik heb gister ochtend gereden maar t was wel warm zeg ..
ik ga hem vandaag alleen lekker wassen dat is hard nodig en t is toch lekker weer Haha!

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:25

Heb gister groot Concour Hippque gehad (gesprongen, gedresuurd en bestgaand Lachen ). Dus ze heeft sowieso wel ene dagje vrij verdiend! Laat d'r lekker op het land staan, vanvond even onder de douche Tong uitsteken
Morgen weer een dag!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:32

ik ga wat met ze stappen en ze lekker wassen!!! en ze mogen natuurlijk lekker de wei in!! Knipoog

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:35

Met dit weer staan mijn paardjes 's nachts in de wei ipv overdag en ik rij ze 's ochtends vroeg of 's avonds laat.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:36

Bas staat nu lekker in de wei en hoeft niks te doen vandaag. Hij heeft nog steeds een behoorlijke wintervacht dus hij zweet gewoon staande in de wei al, laat staan dat ik hem met dit weer aan het werk zet

( ga hem trouwens scheren hoor, ik hoopte dat hij zelf uit zn vacht kwam maar nee dus, het is met dit weer niet te doen hem in pluisvacht te laten )

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:38

ik heb net 2 uur les staan geven en 2 paarden gereden.....

de anderen staan nu buiten omdat ik zo nog weg moet,anders had ik er nog 2 gereden...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:39

SANEX schreef:
Bas staat nu lekker in de wei en hoeft niks te doen vandaag. Hij heeft nog steeds een behoorlijke wintervacht dus hij zweet gewoon staande in de wei al, laat staan dat ik hem met dit weer aan het werk zet

( ga hem trouwens scheren hoor, ik hoopte dat hij zelf uit zn vacht kwam maar nee dus, het is met dit weer niet te doen hem in pluisvacht te laten )

Mijn god ja wat zal die dan zweten.
De mijne is helemaal uitzichzelf door de wintervacht gekomen.
Echt heel fijn is dat, ze stond 1st te zweten, met een vitamine stoot vloog het haar eraf(Met wat plukwerk erbij Knipoog )

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:45

parouscha schreef:

Valt nog wel mee, ik had vanochtend (iets over 11) les en dat was nou eenmaal afgesproken, dus warm of niet, er moet gewoon getraind worden.
Bovendien wil het de hele week warm zijn, en als ik mijn paard de hele week laat staan omdat het me te warm is dan moet ik daarna weer helemaal opnieuw beginnen, terwijl ik gewoon in de wedstrijden zit.
En als je paard in goede conditie is zal hij het niet overdreven warm krijgen, natuurlijk moet je in je training wel wat rekening met de temperatuur houden (paar keer stappen tussendoor enzo), maar een gezond en getraind paard kan ook met warm weer gewoon aan het werk hoor!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:48

Ik heb ze net even onder de slang gegooid en terug op het land gezet..

Maar vanavond ga ik wel nog rijden denk ik. Ik rijd wel gewoon met dit weer maar dan voor 10 uur in de ochtend of in de avond, niet op het heetst van de dag.

maar paarden kunnen pirma tegen hitte hoor ze zweten gewoon net als wij en als je ze daarna even lekker afspuit is er niks zieligs aan. Een uur voluit trainen is wat overdreven maar gewoon rijden is geen probleem.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:49

Ik heb vanochtend lekker een ritje gemaakt, zonder zadel, met voonamelijk stap, met wat draf en galop erbij. Ging prima! Ja

Edit: Typfoutje
Laatst bijgewerkt door MarrieLeen op 19-06-05 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:51

parouscha schreef:

Toen ik een tijd terug wedstrijd had, was het ook over de 30 graden. En ik moest juist op de middag rijden. 2 keer zelfs, 1 keer individueel en 1 keer achttal.

Ik kan je verzekeren dat ik de enige van ons twee was die last had van de warmte Haha! Zoals mijn paard voorruit marcheerde zou ik het heel vreemd hebben gevonden dat ze het te warm had, ze liep echt alsof het maar een graad of 10 was(helaas voor mij, ik was volledig op na de proef Haha! )

ik heb ze trouwens net even afgekoeld, waren ze alletwee heel blij mee Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:51

Mariek87 schreef:
parouscha schreef:

Valt nog wel mee, ik had vanochtend (iets over 11) les en dat was nou eenmaal afgesproken, dus warm of niet, er moet gewoon getraind worden.
Bovendien wil het de hele week warm zijn, en als ik mijn paard de hele week laat staan omdat het me te warm is dan moet ik daarna weer helemaal opnieuw beginnen, terwijl ik gewoon in de wedstrijden zit.
En als je paard in goede conditie is zal hij het niet overdreven warm krijgen, natuurlijk moet je in je training wel wat rekening met de temperatuur houden (paar keer stappen tussendoor enzo), maar een gezond en getraind paard kan ook met warm weer gewoon aan het werk hoor!

Ik vind dat je gewoon wat aan zo'n dier moet denken.
Als mijn paard zo zie staan in het land zie ik dat ze het al moeilijk genoeg heeft.
Om dan ook nog intensief te gaan rijden,komt bij mij niet op
Dan maar wat vroeger uit bed om zo'n dier in de ochtend te rijden zo koel mogelijk, of in de avond.
Ik heb mijn les er geregelt voor afgezegt, ik rijd dan geen wedstrijden, maar ik train voor mij zelf, en dat komt voor mij op het zelfde neer Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:54

parouscha schreef:
SANEX schreef:

Mijn god ja wat zal die dan zweten.
De mijne is helemaal uitzichzelf door de wintervacht gekomen.
Echt heel fijn is dat, ze stond 1st te zweten, met een vitamine stoot vloog het haar eraf(Met wat plukwerk erbij Knipoog )

Bas helaas niet, het begon dit jaar wel, dikke plukken vlogen eraf dus ik dacht dat gaat goed. Maar toen het weer wat kouder werd is het blijven steken en nu komt er niks meer af. Heb er vitaminestoten,lijnzaadolie en van alles tegen aan gegooid, maar niks helpt. Hij stond gister in de wei, de zweetdruppels hingen boven zn ogen, op zn neus, in zn liezen... hij stond continu uit te schachten... die is er dus echt aan toe om uit zn jas te komen

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:55

parouscha schreef:
Ik vind dat je gewoon wat aan zo'n dier moet denken.
Als mijn paard zo zie staan in het land zie ik dat ze het al moeilijk genoeg heeft.
Om dan ook nog intensief te gaan rijden,komt bij mij niet op
Dan maar wat vroeger uit bed om zo'n dier in de ochtend te rijden zo koel mogelijk, of in de avond.
Ik heb mijn les er geregelt voor afgezegt, ik rijd dan geen wedstrijden, maar ik train voor mij zelf, en dat komt voor mij op het zelfde neer Haha!

Vind ik ook, dat je aan het dier moet denken, dus niet gewoon een week op het land laten lopen en dan weer beginnen te trainen, dat is voor zo'n paard veel moeilijker dan dat je hem gewoon rustig wat doortraint.
Ik zeg niet dat je hem een uur lang aan de kop moet gaan lopen trekken totdat hij zeiknat is van zweet, je kan ook intensief trainen met enige rust, en tussendoor stappauzes.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 14:07

Mijn paard staat met deze temperaturen overdag op stal, omdat het daar heerlijk koel is en hij daar niet aangevallen wordt door legers dazen. De pensionstal ligt in het bos, dus het is niet uit houden met die rotdazen. Aan het einde van de middag/begin van de avond rijden in de binnenbak (tevens heerlijk koel) en 's avonds nog even lekker de wei in.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 14:16

@parouscha, het is helemaal niet zielig voor een paard om te rijden met dit weer, als je het maar een beetje aanpast. en goed uitstapt en als je ze daarna lekker afspuit met lauw water is er niks aan de hand.
en het is zieliger als ze de hele dag op de wei staan midden in de zon(denk je dat dat lekker is) daar is het heet en ze worden aangevallen door vliegen en dazen.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 14:25

Ik heb morgenavond om half7 een uurtje les.. dan zal 't toch al ietsje koeler zijn?
Is te hopen iig..

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 14:33

_Kruimeltje schreef:
Ik heb morgenavond om half7 een uurtje les.. dan zal 't toch al ietsje koeler zijn?
Is te hopen iig..

Jewel dat wil wel, wordt wel zweten maar het is niet anders Knipoog

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 14:59

Elk paard reageert er anders op, maar de meeste paarden kunnen prima tegen de hitte. Het is dan ook meer uit eigen belang dat ik niet op het heetst van de dag ga rijden. Met dit weer train ik het liefste s'ochtends en wanneer dat niet gaat s'avonds.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:04

Mijne staat nu binnen, want daar is het lekker koel, vanmorgen stond ze een paar uurtjes buiten en vanavond ook weer even, en ik ga rond 9 uur rijden, dan is het lekker koel Haha!