Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

gabyfedde schreef:Niets. Ik heb gisteren wedstrijd gehad. De dag na een wedstrijd doe ik meestal al weinig met hem. Ik heb hem in de wei gezet, hij staat lekker in de zon bruin te worden.
). Dus ze heeft sowieso wel ene dagje vrij verdiend! Laat d'r lekker op het land staan, vanvond even onder de douche

SANEX schreef:Bas staat nu lekker in de wei en hoeft niks te doen vandaag. Hij heeft nog steeds een behoorlijke wintervacht dus hij zweet gewoon staande in de wei al, laat staan dat ik hem met dit weer aan het werk zet
( ga hem trouwens scheren hoor, ik hoopte dat hij zelf uit zn vacht kwam maar nee dus, het is met dit weer niet te doen hem in pluisvacht te laten )
) parouscha schreef:Ik vind het zo raar als mensen gaan rijden met 30 graden.
Sorry hoor, dan vind ik je niet goed snik.
Ga zelf maar eens een uur intensief met dit warme weer bezig.
Nee lekker in het land laten staan, savonds maar eens rijden of sochtend.
Lekker verkoeling geven door een koude douche dat is lekker voor ze.

parouscha schreef:Ik vind het zo raar als mensen gaan rijden met 30 graden.
Zoals mijn paard voorruit marcheerde zou ik het heel vreemd hebben gevonden dat ze het te warm had, ze liep echt alsof het maar een graad of 10 was(helaas voor mij, ik was volledig op na de proef
)

Mariek87 schreef:parouscha schreef:Ik vind het zo raar als mensen gaan rijden met 30 graden.
Nee lekker in het land laten staan, savonds maar eens rijden of sochtend.
Lekker verkoeling geven door een koude douche dat is lekker voor ze.
Valt nog wel mee, ik had vanochtend (iets over 11) les en dat was nou eenmaal afgesproken, dus warm of niet, er moet gewoon getraind worden.
Bovendien wil het de hele week warm zijn, en als ik mijn paard de hele week laat staan omdat het me te warm is dan moet ik daarna weer helemaal opnieuw beginnen, terwijl ik gewoon in de wedstrijden zit.
En als je paard in goede conditie is zal hij het niet overdreven warm krijgen, natuurlijk moet je in je training wel wat rekening met de temperatuur houden (paar keer stappen tussendoor enzo), maar een gezond en getraind paard kan ook met warm weer gewoon aan het werk hoor!
parouscha schreef:SANEX schreef:Bas staat nu lekker in de wei en hoeft niks te doen vandaag. Hij heeft nog steeds een behoorlijke wintervacht dus hij zweet gewoon staande in de wei al, laat staan dat ik hem met dit weer aan het werk zet
( ga hem trouwens scheren hoor, ik hoopte dat hij zelf uit zn vacht kwam maar nee dus, het is met dit weer niet te doen hem in pluisvacht te laten )
Mijn god ja wat zal die dan zweten.
De mijne is helemaal uitzichzelf door de wintervacht gekomen.
Echt heel fijn is dat, ze stond 1st te zweten, met een vitamine stoot vloog het haar eraf(Met wat plukwerk erbij)
parouscha schreef:Ik vind dat je gewoon wat aan zo'n dier moet denken.
Als mijn paard zo zie staan in het land zie ik dat ze het al moeilijk genoeg heeft.
Om dan ook nog intensief te gaan rijden,komt bij mij niet op![]()
Dan maar wat vroeger uit bed om zo'n dier in de ochtend te rijden zo koel mogelijk, of in de avond.
Ik heb mijn les er geregelt voor afgezegt, ik rijd dan geen wedstrijden, maar ik train voor mij zelf, en dat komt voor mij op het zelfde neer
_Kruimeltje schreef:Ik heb morgenavond om half7 een uurtje les.. dan zal 't toch al ietsje koeler zijn?
Is te hopen iig..