Nog meer mensen hier die hooien vandaag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Re: Nog meer mensen hier die hooien vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:16

Wij hebben dinsdag gemaaid en gaan het komende woensdag eraf halen. Jammer van de buien van van de week, maar als het zo blijft, komt het wel droog.
Helaas hebben wij ook kleine pakjes, dus dat wordt weer zwoegen om die bovenop de kar te gooien. Nu ben ik dus bezig zoveel mogelijk (sterke) mannen te ronselen, zodat ik alleen maar lief hoef toe te kijken. Knipoog
Verder zal het land nog wel een keer bemest worden, zodat we er nog een keer van kunenn hooien. Alleen was dat vorig jaar zulk kort spul, zag er niet uit!

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 20:16

Wilma1983 schreef:
Hi Anita,

Ja ja dat heb je mooi en duidelijk omschreven!

Wij hebben vandaag een grote gedeelte gemaaid en morgen de rest! Voor ons wordt het een berendruk weekje!
We halen zo'n 4000/5000 balen binnen als het er niet meer zijn denk ik.....?! In een kleine week tijd he...pfffffffffff Slapen

Wij werken in deze drukken zonnige periode zeven dagen per week ook op zondag dus! Bij ons groeit namelijk het gras ook op zondag hahahahahaha!!

Inderdaad volgeltjesland mag je na 15 juli bemesten...wij hebben zelf dit soort land ook enige jaren gehad in het verleden...op dit moment hebben wij het niet meer!!

Wow! Zoveel zeg Wow!

Nou, ons hooi ligt binnen, we begonnen om half drie en waren om vier uur ongeveer klaar.
Ik ben echt kapot nu, maar we waren toch wel met z'n 15en Lachen
Ongeveer 600 pakken samen met de buurman, waarvan 303 alvast bij ons in de schuur OK dan!
Hopelijk in september nog een keer, en dan kunnen we er weer een jaar tegenaan.

En nu maar even douchen, want na het hooien is het tijd voor een buurtfeestje Party!!

Wilma1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:21

Hi,

Ja tuurlijk en dat is nog maar de helft +/_ heur..hihi..!

Maar wij hebben een super goed systeem aangezien mijn vader loonwerker is hebben wij super materiaal!

Wij persen met een verzamelaar en liggen er acht balen bij elkaar! Ik of mijn broertje komt dan met een voorlader en pakt ze op en legt ze op de wagen neer! Opsteken voor ons niet meer van toepassing hihi...hooien is bij ons altijd super gezellig!

Met lossen is het enigste nadeel...maar wij hebben altijd genoeg sterke mannen die ons daarmee komen versterken handig hoor vrienden!! Hooibouw is soms wat stress maar uiteindelijk komt het altijd wel weer goed....!!

Inderdaad buurfeestje is altijd wel super gezellig....wij drinken daarna altijd gezellig wat met elkaar onder het genot van een hapje en een drankje }>

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 20:28

Wilma1983 schreef:
Inderdaad buurfeestje is altijd wel super gezellig....wij drinken daarna altijd gezellig wat met elkaar onder het genot van een hapje en een drankje }>

En dan vooral een drankje Haha!
Ja, dat is het leukste van hooien, als alles droog binnen ligt Lachen

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 22:42

wij hebben maandag gemaaid en vandaag gehooid Haha! het was echt super goed weer ! en de paarden hebben ook weer lekker veel te eten Haha!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 22:55

Bij ons is vandaag het hooit geperst.
Er liggen nu 219 pakjes hooi op het land te wachten totdat ze opgehaald worden.....auwie ik voel mijn handen al van al die strotouwen.... Laat staan de hitte Knipoog

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 06:31

wij hebben gisteren gehooid. 158 stuks. was wel snikkie heet in de hitte

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 09:16

Vandaag gaat het gebeuren bij ons. Ik had zelfs gedroomd dat het ging regenen!! Bloos