Auw, flink doorgereden. Tips ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Re: Auw, flink doorgereden. Tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:41

#Ymke# schreef:
zelfs zitten is pijnlijk Bloos

Dan ben je zeker nog niet onder de douche geweest? aiaiaiaiai dat is naar....
Ik heb er ook regelmatig last van, hét middel heb ik nog steeds niet gevonden al hielp een ander zadel wel heel veel. Kamferspiritus kan helpen om je huid wat dikker te maken, maar dat zou ik maar niet gebruiken als het al open is.
Nu heb ik ineens weer m'n knieholte open liggen en waarom dan vandaag wel en gisteren niet, met dezelfde broek en zelfde laarzen.... Het is mij een raadsel! Verward

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:44

Auw, dat is flink pijnlijk inderdaad Scheve mond.

Sudocreme schijnt goed te helpen.

Ik had er altijd last van toen ik nog op manegepaarden reed. Met eigen paard en paarden van anderen heb ik er geen last van (toch iets fijnere zadels dan manegezadels Knipoog ).

Ik heb nu inderdaad af en toe last van mn knieholtes. En dan niet zozeer met mn rijlaarzen, maar meer met mn chaps Verward (en dan ook nog op andere paarden en niet met eigen paard, wellicht dat ik dan mn beugels wat korter heb Verward).

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:48

Chaps heb ik het ook mee ja.
Mijn theorie is dat die net wat korter zijn dan m'n laarzen, waardoor de plooi van m'n rijbroek precies verkeerd valt.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 21:58

gedouched heb ik, maar ik werd er hier al voor gewaarschuwd dat dat pijn zou doen, dus heeeeel voorzichtig Haha!

Ik heb het ook nog nooit gehad, maar ik heb nu dan ook een beroerd zadel. Eventjes in het bos of springen is okeej, maar geen uur intensief.. Bloos

ReGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:58

inderdaad een wielren broekje kopen met zo'n zeem erin.. dat is onwijszacht voor je kruis/kont zeg maar..Haha! die doe je dan gewoon aan onder je rijbroek.. niemand die het ziet.. Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:02

Ik heb me nog nooit zo vreselijk open gereden als met zo'n broekje....

Broek met leren kont was ook zo'n "briljante" tip, eens maar nooit weer!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:02

Margreet, dat zou best kunnen, chaps iets lager dan rijlaarzen waardoor plooi rijbroek verkeerd valt Pling.

ReGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:03

het is niet alleen een zeem he.. zit een kussentje in zeg maar.. weilrenners gebruiken het ook tegen doorrijden op de fiets.. , ok een broek met een leren kont en een string bijvoorbeeld, dan heb ik soms ook dat ik me open rij..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:09

Oh ja, de string, ook een briljante tip

Ik rij me niet stuk op de naad van m'n onderbroek ofzo, maar waar m'n billen tegen elkaar aan komen zeg maar, aan de binnenkant van m'n zitbeenknobbels en dan weer wat verder naar achteren, volg je het nog *LOL*
Ik heb het bloed wel eens in m'n ondergoed gehad na een lesje met veel doorzitten Bloos De laatste tijd gebeurt het me eigenlijk niet meer, zal inmiddels wel eelt op m'n reet hebben Haha!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 22:15

Margreet, daar heb ik het dus ook precies. Niet op het randje, maar ik denk dat mijn billen langs elkaar schuren of zo Tong uitsteken *LOL* .. of ik zit gewoon heel raar op m'n paard Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:23

Ja, precies, dat is het. Ander ondergoed helpt daar niet zo heel veel tegen, al kun je beter geen synthetisch spul dragen.
Gek genoeg voel ik het als ik aan het rijden ben niet eens, vaak pas thuis, onder de douche dus *jodeljodel*
En er is echt geen peil op te trekken waar het nou aan ligt, zelfde paard, zelfde zadel, zelfde broek. Soms uren naar het bos zonder een centje pijn en soms nog geen half uurtje rijden en de boel ligt gruwelijk open.
Heel veel stappen is wel zeker weten heel vervelend.

Nou ja, weet ik in ieder geval wel zeker dat ik op m'n kont zit en niet op m'n muts Haha! Je zal die maar open rijden zeg en dan moeten plassen aiaiaiaiai Nagelbijten / Gniffelen

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:48

Margreet schreef:
Ja, precies, dat is het. Ander ondergoed helpt daar niet zo heel veel tegen, al kun je beter geen synthetisch spul dragen.
Gek genoeg voel ik het als ik aan het rijden ben niet eens, vaak pas thuis, onder de douche dus *jodeljodel*)

Ik draag altijd syntetiche boxers zonder naad van de HEMA nergens last van eigenlijk. Tot die ene keer dat ik me liet overhalen tot rijden en ik een iets te grote rijbroek aan had...oooh wat deed het weer zeer (vooral onder de douche...*ook jodeljodel*.
Toen ik een tijdje terug in een les kon meerijden, maar een string aan had omdat ik zou longeren zei een stalgenoot (heerschap dus) dan doe je die toch uit... rij je ook niet door.
Ik: Bloos
Hij: Haha! ziet toch niemand...
Ik: Bloos Bloos

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 23:14

Ik heb me helaas al zo vaak doorgereden. Het gaat nu wat beter. Ik heb voor het doorijden op de onderbroekrandjes van die opoe onderbroeken met pijpjes (naadloos) van de HEMA. Goed en niet al te duur. Voor alle overige plaatsen gebruik ik compeed. Dan kan je bij de drogist halen en is eigenlijk voor blaren. Het legt een gelpadje op de wond en valt er na enkele dagen weer vanaf. Voordeel je kan meteen weer pijnvrij rijden!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 06:12

ik heb het vaak als het heel warm weer is, zoals gister en lig nu ook open. erg pijnlijk. krijg kennelijk een zweet kont Haha! en dat gaat iriteren en schuren.
je hebt bij de ruitersportzaak onderbroeken met zon kussentje erin. die zijn wat eleganter dan een wielrennersbroekie Haha! maar ja.. he is en blijft een kussen tegen je kont.. dus of het lekker rijd weet ik niet. ze bestaan in elk geval wel