Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, vrijheid van het been wil ik niet, laat mij maar netjes mijn been stilleggen op de plaats

) De gespen heb ik ook onderaan met zo'n hoesje. Ik vind het veel fijner rijden en idd beschadigd het zweetblad nauwelijks aan de bovenkant.
Ik steek de beugels trouwens ook niet op daar gaat t bovenste zweetblad van bol staan. 
Lestria schreef:Nadeel is dat de beugel(riem) niet los kan schieten op het moment dat je eraf valt en je voet in de beugel blijft hangen.

randie schreef:Nu ik dit heb gelezen ga ik het ook maar eens proberen mijn zadel is nu een half jaar oud en kreg meteen na de eerste weken al plekken op het zweet blad van het zadel. Erg zonde..en misschien hou ik me pootjes zo ook stiller
Citaat:Bovendien zit mijn zweetblad met een riempje aan het onderste blad vast, dus zou ik helemaal geen beenvrijhied meer hebben

Jasmijn schreef:Ik heb de beugelriemen boven langs. Om dezelfde reden als Kawa, als je paard ineens achterstevoren staat, ben je je beugels veel eerder kwijt als ze niet mee kunnen bewegen. Bovendien zit mijn zweetblad met een riempje aan het onderste blad vast, dus zou ik helemaal geen beenvrijhied meer hebben.
En, naast de veiligheid (voor mij dan, in combinatie met mijn stresskip) is de belangrijkste reden dat ook mij gezegd is dat de garantie op mijn zadel zou vervallen, omdat de boom verkeerd belast wordt op die manier!