voor en nadelen van beugelriemen onderlangs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: voor en nadelen van beugelriemen onderlangs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:43

onder de zweetbladen door.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:55

zie hier beugels onderlangs
Afbeelding

Ik heb het dus ook Clown, vrijheid van het been wil ik niet, laat mij maar netjes mijn been stilleggen op de plaats
Verder vind ik het fijner omdat je zweetblad netter plat ligt en mooier blijft

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:37

Ik heb ze bij mijn kieffer zelf eronder gedaan,stukje leer los gesneden.
Ging goed hoor.
Mijn zweetblad beschadigt minder snel en stillere beenligging

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:43

Ik vind het er eigenlijk niet uitzien Tong uitsteken

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:02

Daar gaat het ook niet om, het gaat erom of het functioneel is, en je zadel blijft langer heel Haha!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 19:18

je ziet het toch niet want je been ligt ervoor Knipoog
en bovendien ik vind het functionele aspect 100x belangrijker dan iemand zijn mening. Persoonlijk vind ik het wel netjes eruit zien

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 23:24

Bij mijn dressuurzadels liggen ze allebei onderlangs. In het begin had ik er wel een beetje spierpijn van aan de voorkant van mijn onderbeen. (nooit geweten dat er een spiertje naast je scheenbeen loopt maar toen kwam ik er wel achter Bloos ) De gespen heb ik ook onderaan met zo'n hoesje. Ik vind het veel fijner rijden en idd beschadigd het zweetblad nauwelijks aan de bovenkant.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 07:39

Ik heb ze ook onderlangs en met zon hoesje beneden die gespen. Ik had t eerst zodat ik mn benen stiller zou houden. Dat hielp. nu heb ik het niet meer nodig maar ze hangen er best Lachen Ik steek de beugels trouwens ook niet op daar gaat t bovenste zweetblad van bol staan.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 08:18

Lestria schreef:
Nadeel is dat de beugel(riem) niet los kan schieten op het moment dat je eraf valt en je voet in de beugel blijft hangen.

Nou ik kan je verzekeren dat dat niet altijd waar is. Ik rij mijn hulsebos ook met beugelriemen onderlangs. Toen ik een tijdje terug een paar wandelaars en een boom tegenkwam terwijl de merrie op hol geslagen was is ie echt los gekomen. Gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 08:33

De gesp bovenaan hoeft er ook niet te zitten, al rij je bovenlangs Lachen

Nee, geef mij maar bovenlangs, met mijn stuiterzak, kan ik zijn bewegingen tenminste nog volgen Lachen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 10:00

Nu ik dit heb gelezen ga ik het ook maar eens proberen mijn zadel is nu een half jaar oud en kreg meteen na de eerste weken al plekken op het zweet blad van het zadel. Erg zonde..en misschien hou ik me pootjes zo ook stiller Lachen

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 12:51

Ik heb de beugelriemen boven langs. Om dezelfde reden als Kawa, als je paard ineens achterstevoren staat, ben je je beugels veel eerder kwijt als ze niet mee kunnen bewegen. Bovendien zit mijn zweetblad met een riempje aan het onderste blad vast, dus zou ik helemaal geen beenvrijhied meer hebben.

En, naast de veiligheid (voor mij dan, in combinatie met mijn stresskip) is de belangrijkste reden dat ook mij gezegd is dat de garantie op mijn zadel zou vervallen, omdat de boom verkeerd belast wordt op die manier!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 16:29

randie schreef:
Nu ik dit heb gelezen ga ik het ook maar eens proberen mijn zadel is nu een half jaar oud en kreg meteen na de eerste weken al plekken op het zweet blad van het zadel. Erg zonde..en misschien hou ik me pootjes zo ook stiller Lachen

dat heb ik dus ook. Maar heb geen idee hoe ik ze onderlangs moet krijgen

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:30

Ik heb ze én onderlangs, én de gespen onderaan.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:34

Citaat:
Bovendien zit mijn zweetblad met een riempje aan het onderste blad vast, dus zou ik helemaal geen beenvrijhied meer hebben

Ik heb ook een riepje aan mijn zweetblad zitten, dat dan onderlangs bij de singel gaat.
Geen idee hoe dat dan moet met je beugels.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:49

Dat heb ik ook Kawa, maar jij hebt ook de ainsley en ik ook Haha!
Maar dat riempje komt dan in de weg te zitten, maar je zweetblad gaat er ook flink van na de knoppen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:15

Je kunt ook gewoon veiligheidbeugels nemen, deze gaan tenminste altijd los en zijn dus nog veiliger en je houdt je zadel netter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:34

Die heb ik er sowieso nog bij hangen Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 19:43

Jasmijn schreef:
Ik heb de beugelriemen boven langs. Om dezelfde reden als Kawa, als je paard ineens achterstevoren staat, ben je je beugels veel eerder kwijt als ze niet mee kunnen bewegen. Bovendien zit mijn zweetblad met een riempje aan het onderste blad vast, dus zou ik helemaal geen beenvrijhied meer hebben.

En, naast de veiligheid (voor mij dan, in combinatie met mijn stresskip) is de belangrijkste reden dat ook mij gezegd is dat de garantie op mijn zadel zou vervallen, omdat de boom verkeerd belast wordt op die manier!

Beetje vaag dat de boom verkeerd belast zou worden zo. De riemen hangen nog steeds aan de zelfde haken! Onder of boven t zweetblad maakt niets uit. Als je zadel geen uitsparingen heeft, en je ze er zelf in maakt om ze onderlangs te kunnen hangen, dan vervalt natuurlijk wel je garantie. Maar das logisch. Maar als je zadel wel zo'n uitsparing heeft, betekend dat dat je ze zowel onder- als bovenlangs kan doen. Dat heeft geen gevolgen voor de garantie lijkt mij.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 06:38

IK weet de reden niet meer precies, waarom de garantie op de boom vervalt, het klonk aannemelijk, maar omdat ik ze toch niet onderlangs heb en het dus voor mij niet belangrijk was, ben ik die reden vergeten.
Maar het gaat dus echt om de garantie op de boom, en niet om het feit dat je een sneedje hebt gemaakt in het leer.

Pumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:22

Ik heb ook zo'n riempje aan mijn Ainsley zadel en dat is ideaal, ik zou niet anders meer willen.

Ik heb de beugelriemen ook onderlangs en dan doe je dat riempje voor de beugels zodat je niet met de voeten naar voren gaat als je aan het rijden bent maar wel met je benen naar achteren kan.
Je krijgt hierdoor een stillere beenligging en het rijdt nog lekker ook.

Kijk maar op deze foto voor mijn beenligging met het rijden van het extra riempje.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=YHAESO43[img]