staartwortel scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Re: staartwortel scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:35

jantina schreef:
Ik vind het niet zo mooi, maar vooral erg onpractisch. Als je je paard flink opscheert (bv die van Phia) kan je hem slecht in de regen laten staan. Er is immers helemaal geen bescherming meer!
Mijn merries hebben allemaal lekker de hele staart nog, alhoewel ik Udinde wel scheer, ivm de keuring. Zodra de keuring voorbij is, laat ik het snel weer groeien, zodat ze voor de winter weer een "afdakje" heeft.

Onze merrie weet niet beter dat ze al 13 jaar daar geen haren heeft. Ik heb het laten groeien, maar het is een ramp. De haren zijn heel stug en het irriteert haar. Dus hup de handel er weer af en paardje was weer gelukkig.
Ze is in 1992 in Spanje geboren en ze heeft voor ons 4 jaar in Belgie dag en nacht buiten gestaan. Hier staan de paarden ook gewoon buiten, maar 's nachts binnen.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 23:08

Ik scheer de staart helemaal niet... Sinds ik mijn paar heb (1,5 jaar) is het al aardig aangegroeid en ik laat het lekker doorgroeien. Met wedstrijd vlecht ik het wel in. Ik hou wel van zo'n lekkere brede staart Lachen

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 22:03

Oke...dus als ik het zo begrijp is het niet nodig...toch? Blond Tong uitsteken