Stront, stront en nog meer stront.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: Stront, stront en nog meer stront.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 07:23

pmarena schreef:
Ik zou dat nest toch mooi een stukje verderop neerzetten , waar je er geen last van hebt qua poepen...kan dat niet gewoon ?

En volgend jaar sowieso in de gaten houden , nestje weggooien en elke dag even controleren of er al weer een nieuwe gebouwd wordt : steeds weggooien wat ze verzameld hebben , dan gaan ze op een gegeven moment toch wel een ander plekje zoeken zeker ??

Prima dat die vogeltjes broeden hoor , en dat er eens 1 over komt vliegen , maar je paard onder laten scheiten dat gaat mij persoonlijk toch te ver.

Die beestjes hebben de hele wereld om in te nestelen , die stal is al van dat paard , die moet daar gewoon fijn kunnen staan zonder lastig gevallen te worden.

Jij hebt duidelijk geen idee waar je over praat.
Zwaluwen komen terug op het oude nest en zijn daar zeer hardnekkig in, die verplaats je niet even.
Paarden hebben geen last van die vogels, ook niet als ze ondergepoept worden. Het zijn de baasjes die zonodig alles menen te moeten beheersen. Als de paarden buiten staan (en dat zou standaard moeten zijn) hebben ze er bovendien geen last van.
Daarnaast zijn het nuttige vliegenvangers, dus beetje respect voor deze acrobaten is wel op z'n plaats.
Als mooi en schoon zo belangrijk zijn, koop dan een motor, die kun je glimmend poetsen en dan onder een zeiltje wegzetten Haha!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 11:16

ik weet niet waarom er zo moeilijk om gedaan wordt. Ik vroeg alleen of er iemand een manier heeft om het schoon te krijgen.
Ik heb niks tegen die vogeltjes ik vind ze zelfs schattig met al die jongen. Ik vraag alleen hoe ik het eruit krijg. Zo moeilijk is dat toch niet???

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:48

Nou hier kom ik met mijn *super tip* (niet dus....)

Beetje lastig om hier een oplossing voor te vinden...... Krijg je het er echt niet uit geborsteld?
Ik denk dat je er gewoon wat anti-klit spray in moet doen, en dan moet uitborstelen, met een kam. En anders kun je misschien gewoon een spons nemen, die nat maken. En zo je manen schoonmaken. Dan hoeft je paard niet helemaal gewassen te worden.
Misschien heb je een vliegendeken met een 'hals'. Die beschermt misschien wel. Ook al lijkt me dat niet zo'n goed idee. Het gaat er waarschijnlijk doorheen, en anders gaat je deken naa de knoppen. Ik vrees gewoon dat er weinig aan te doen is.......
Veel succes ermee verder.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 12:58

ik al eens proberen met veel equistar thanx

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:33

ikke schreef:
pmarena schreef:
Ik zou dat nest toch mooi een stukje verderop neerzetten , waar je er geen last van hebt qua poepen...kan dat niet gewoon ?

En volgend jaar sowieso in de gaten houden , nestje weggooien en elke dag even controleren of er al weer een nieuwe gebouwd wordt : steeds weggooien wat ze verzameld hebben , dan gaan ze op een gegeven moment toch wel een ander plekje zoeken zeker ??

Prima dat die vogeltjes broeden hoor , en dat er eens 1 over komt vliegen , maar je paard onder laten scheiten dat gaat mij persoonlijk toch te ver.

Die beestjes hebben de hele wereld om in te nestelen , die stal is al van dat paard , die moet daar gewoon fijn kunnen staan zonder lastig gevallen te worden.

Jij hebt duidelijk geen idee waar je over praat.
Zwaluwen komen terug op het oude nest en zijn daar zeer hardnekkig in, die verplaats je niet even.
Paarden hebben geen last van die vogels, ook niet als ze ondergepoept worden. Het zijn de baasjes die zonodig alles menen te moeten beheersen. Als de paarden buiten staan (en dat zou standaard moeten zijn) hebben ze er bovendien geen last van.
Daarnaast zijn het nuttige vliegenvangers, dus beetje respect voor deze acrobaten is wel op z'n plaats.
Als mooi en schoon zo belangrijk zijn, koop dan een motor, die kun je glimmend poetsen en dan onder een zeiltje wegzetten Haha!

Pardon Verward

Ik heb heel veel respect voor die vogeltjes en welk ander dier dan ook , maar ze hebben ook maar een beetje respect op te brengen voor de ruimte van mijn paard Pling

Als je steeds weer het nestje weghaald dan is er niks om naar terug te gaan , dan bouwen ze maar fijn ergens anders een nestje waar ze er niemand mee lastig vallen.

Ieder z'n eigen plekje , mijn paardje heeft ook recht op een plekje waar die niet ondergescheten wordt , andermans hond hoeft ook niet in mijn tuin te scheiten en een muis hoeft ook niet in mijn huis rond te lopen en alles onder te piesen en te keutelen..... en aan te vreten.

Wat dat betreft hanteer ik voor alles en iedereen een evenredig systeem : je hebt een ander niet lastig te vallen.

Een zwaluwtje heeft dan echt niet meer rechten dan een muis of andermans hond imo.

En mijn paardje loopt buiten lekker vies te wezen , dat heeft er helemaal niks mee te maken , dit is voor mij gewoon een kwestie van goed fatsoen en elkaar niet lastig vallen.

Zal geen vogeltjes vermoorden of eitjes kapotmaken , maar gewoon voorkomen dat ze een nestje kunnen bouwen daar.

Wel zo prettig voor je paard als die toch al de pech heeft om binnen te staan Knipoog

Maar afijn , het ging over het verwijderen van die poep.

Kun je niet gewoon van die verzorgende "natte" babydoekjes gebruiken ofzo ?