Verzet of pijn? wel/niet doorzetten...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gillian

Re: Verzet of pijn? wel/niet doorzetten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 21:59

Waarom rijdt je niet gewoon wat rustig aan tot de fysio is geweest Knipoog
Als ze aangeeft dat bv de galop moeilijk gaat, laat dat dan even achterwege.
Krijgt ze toch haar beweging, zonder geforceerd te worden in dingen die ze ofwel moeilijk vind ofwel pijn bezorgen.

jes29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:43

juno1: Ik ben van mening dat je wel een oordeel velt, omdat je ervan uit gaat dat topicstarter (ookal is het niet op haar gericht je schrijft toch "je")
als ze het paard verknald, haar na 2 jaar zal verkopen. Hoe kan je dat nu schrijven, terwijl je haar helemaal niet kent.
Ten tweede vind ik dat sommige twintigers meer verstand hebben dan sommige oudere mensen. Ligt namelijk geheel aan de persoon in kwestie.
En heeft dus niks met leeftijd te maken.
Verder wil ik niet te diep in gaan op wat er allemaal geschreven is. Ik denk dat we er op de wereld zijn om elkaar te helpen. Zeker wanneer het om mensen of dieren gaat. Elkaar advies geven is volgens mij heel iets anders dan ongezout je mening geven. Maar het is een vrij land, dus inderdaad schrijf jij maar lekker op wat je kwijt wil. Ik had het zelf alleen anders geformuleerd, omdat ik weet hoeveel pijn je iemand hiermee kan doen. Juist omdat je niet weet hoe iemand een bericht leest of hoe iemand zich over een bepaalde kwestie voelt.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 17:32

Dank je wel jes29.

Even een update, de fysio is inmiddels geweest. Heb mij om niets veel te veel zorgen gemaakt. Heb er weer wat grijze haren bij. (Ha ha...)

De fysio heeft eerst Annelie haar hele lichaam bekeken om te zien of er geen "grote" dingen fout zitten. Dit bleek niet het geval dus toen wilde ze Annelie graag zien bewegen. Ze liep netjes en ik heb aangegeven waar ik dacht dat het niet goed zat.

Daarna is ze helemaal gecontroleerd en ze blijkt hele korte hamstrings te hebben achter. Ik heb oefeningen gekregen die ik dagelijks met haar moet doen. Ook moet ik meer met haar aan de slag onder het zadel. Ik heb (in tegenstelling tot wat hier soms gessugereerd werd) te weinig van haar gevraagd. Heb altijd alleen maar lange stukken rechtuit gereden en het is nu tijd om wat meer van haar te gaan vragen meer met stelling gaan rijden etc. Heb ook rijtechnische oefeningen meegekregen om haar hamstrings te trainen.

Heb ook wat oefeningen voor haar rug meegekregen omdat het net niet helemaal goed zat. (al gaf de fysio aan dat het moeilijk te vinden was als ik niet aangegeven had waar ik dacht dat het moest zitten) Het was dus allemaal erg minimaal maar ben heel blij dat ik ernaar heb laten kijken.

Ze heeft Annelie en mij ook nog onder het zadel gezien, (zadel lag ook volgens haar top, maar dat wist ik al wel) en ze heeft dus als advies meegegeven dat het echt tijd is om met haar aan de slag te gaan. En dat ik niet te voorzichtig met haar moet zijn.

Al met al is ze wel zo'n twee uur met ons bezig geweest. Vind het echt heel fijn dat ze zo de tijd voor ons nam en alles heel goed en duidelijk uitlegde. Vandaag ben ik ook weer geweest om de oefeningen met Annelie te doen en dat ging heel goed. Moet dat nu 1 a 2 weken gaan volhouden.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:39

Nou gelukkig maar dat er niks aan de hand is!!
Nu lekker gaan trainen zodat ze sterk wordt Knipoog
Succes!!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 20:52

Dank je wel!

Ben ook echt blij! Dan moet ze nu toch maar eens aan het werk. (en ik dus ook, hihi)

jes29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:41

Dat is even fijn nieuws voor jou en Annelie! Heel veel succes met de oefeningen en de training! Groetjes!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:48

Beetje offtopic, maar ik ben nog op zoek naar een goeie fysio. En het stuk dat ik van jou lees, ziet er goed uit. Als hij twee uur bezig met je is geweest. Mag ik vragen wie jou Fysio is?

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 11:45

Anoeska schreef:
Beetje offtopic, maar ik ben nog op zoek naar een goeie fysio. En het stuk dat ik van jou lees, ziet er goed uit. Als hij twee uur bezig met je is geweest. Mag ik vragen wie jou Fysio is?

Ik heb je een pm gestuurd.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 06:46

..al met al..fijn dat je er naar heb laten kijken!..super hoor, ben je gelijk van je onzekerheid af en weet je de juiste dingen te doen

veel succes nog met je paard!