hele stal boos,omdat paard geen lieverdje in wei is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re: hele stal boos,omdat paard geen lieverdje in wei is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:06

xxappiexx schreef:
Dit snap ik niet, het zijn paarden. Als ze de kans niet eens mogen krijgen om te wennen zal het nooit wat worden.
en schrammen etc. gaan ook wel weer over. Je zult ze toch nooit helemaal heel kunnen houden, natuurlijk is het niet erg om voorzichtig te zijn, maar om een paard niet eens de kans te gunnen fatsoenlijk te laten wennen omdat anderen de kans hebben een wond(je) op te lopen vind ik een beetje overdreven.

Dan heb ik liever een paard wat alleen over het hek kan neuzen en verder lekker zijn eigen gang kan gaan en alleen bij die andere paarden gaat staan als hij dat wilt.
Dan een paard dat in elkaar getimmert wordt zodra hij te dichtbij komt of iets doet wat de leider van de groep niet aanstaat.

En er zijn altijd wel meer paarden die onderdanig zijn, als je die bij elkaar zet gebeurt er niets.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:41

Dat is wel een beetje eigen aan paardenmensen he, als de beesten elkaar in de haren vliegen, dan doen de eigenaren dat ook.

Evengoed zou ik ook niet blij zijn met zo'n onruststoker in de groep.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:47

hee ik ben het wel met je eens dat paarden aan elkaar moeten wennen maar wij doen dat met een draad ertussen eerst de paarden aan elkaar laten ruiken maar wel op een verschillende wei. maar je zeg zolnag er geen gewonden vallen ik dnek niet dat je daarop moet wachten voorkomen is beter dan genezen. probeer gewoon een eigen wei voor hem te krijgen.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:16

Ik begrijp die onrust wel, maar ik vraag me af hoe de paarden in de natuur zich staande houden... zolang er plek/ ruimte is om te vluchten voor een ander is er toch niks aan de hand? Haha!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 20:02

De pensionhouder kwam net naar me toe,en zei,zet hem volgende week maar bij mijn merrie in de wei,misschien leert ie dan ook wat manieren. Dus daar ben ik echt blij mee Knipoog

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:06

da's echt supervervelend!
misschien kan je je paardje gewoon appart in de wei zetten ofzo??
op onze manege staan er ook 2 paardjes die alles en iedereen aanvallen wat er in die wei staat. vorig jaar is mijn "verzorgpony" daardoor gebeten in zijn schoft, daar heeft hij nu nog steeds last van.. dus het is ook wel supervervelend.
ik zou je paardje gewoon eventjes appart zetten in de wei naast de andere paarden ofzo? Bloos

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:16

boemel schreef:
Tja vervelend voor jou, maar ik kan die andere mensen best wel begrijpen.
Mijn paard heeft ooit 2 maanden op de kliniek gestaan en een fikse rekening nadien voor mij, omdat ze in de wei te grazen is genomen door een ander paard.
Ze mag van mij best wel met een ander paard de wei in. Ik weet ook dat er altijd een risico is, maar dat risico wil ik absoluut niet groter maken dan nodig en mijn paard zou dus niet bij een paard als die van jou komen te staan.
Ik heb gewoon genoeg meegemaakt en ben voorzichtig in zulke dingen.
Je stalgenoten zijn waarschijnlijk ook gewoon voorzichtig en gek met hun paarden/ponies.

Sluit me hierbij wel aan. Jij komt helaas als laatste en dan is de groep al gevormt dat of jou paard de klos is of de andere paarden is het risico. Het rangorde vechten hebben ze in het begin en dan is het over als je dan de groep weer verstoort krijg je problemen.

Mijn oudere ruin was ook een dominante en jutte de hele groep op soms was hij wel braaf maar soms ook niet. Ik heb hem er bewust uitgehaald ik liep liever niet het risico dat hij of een ander in elkaar geslagen wordt. Helaas zie je die gevechten regelmatig en het trappende en vechtende paard moet eruit en mag er niet meer bij.

Misschien een idee dat jij en andere stalgenoten samen kijken wie de onrust stoker is en die moet er helaas uit. Dat is het beste voor het betreffende paard maar ook de andere. Jammer dat de stal eigenaar hier niet in kan bemiddelen. Dat is ook in het belang van hem.
Paar dagen met een groep politieagentje spelen moet toch een hoop duidelijk zijn.

Dat ze nu gelijk onaardig tegen je zijn is niet leuk jij kan er niets aan doen. Als dat zo blijft zou ik toch maar denken om weg te gaan.