Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. horselover21 schreef:chantal_cs schreef:Als je het mij vraagt is schieten voor het paard toch een fijnere manier dan in laten slapen.
In laten slapen van een paard heb ik nog nooit gezien, maar bij koeien wel. Ik vind het soms nog aardig lang duren voordat een koe echt helemaal weg is na een spuitje.
Als het nodig is en het paard kan het aan zou ik hem dus laten slachten. Dan is het paard in 1 keer weg.
Maar het paard naar de slacht brengen is natuurlijk niet altijd mogelijk, het is maar net hoe het paard er aan toe is.
Ze is er (voor mensen die haar zien) heel goed aan toe, mooie vacht, tis een bloedmooi paard verder.
Maar haar pees is afgescheurd, als ze een misstap maakt, of een vreugdesprong maakt is ze 2 weken zoet met prednison en pijnstillers.
Dit wil ik haar niet aandoen. Ze heeft veel pijn, vooral smorgens.
Ik moet haar nog even houden, omdat ze een jong veulen heeft.
Maar volgende maand gaan we echt aftellen.
Een paard moet wel paard kunnen zijn en blijven, en niet op deze (afschuwelijke) manier op de been gehouden worden, alleen maar omdat zijn baasje haar niet kan missen, toch??
chantal_cs schreef:Als je het mij vraagt is schieten voor het paard toch een fijnere manier dan in laten slapen.
In laten slapen van een paard heb ik nog nooit gezien, maar bij koeien wel. Ik vind het soms nog aardig lang duren voordat een koe echt helemaal weg is na een spuitje.
chantal_cs schreef:Als het nodig is en het paard kan het aan zou ik hem dus laten slachten. Dan is het paard in 1 keer weg.
Maar het paard naar de slacht brengen is natuurlijk niet altijd mogelijk, het is maar net hoe het paard er aan toe is.
Tozalin schreef:ik kreeg net het mailtje van paardentips, daar stond ook wel nuttige info in over dit soort dingen!
ook een heleboel links!
op 1 van die site's stond een filmpje hoe ze het in polen (dacht ik) doen! gewoon paard een doek voor de ogen een grote hamer, en keihard op zn voorhoofd slaan!
echt wreed, het paard gaat niet gelijk dood...gewoon vies
Venetia schreef:Precies, helemaal mee eens.
Inslapen is niet zo vriendelijk als het lijkt.
Ze moeten niet voor niets eerst verdoofd. Ze krijgen namelijk heel even een doodspaniek, als ze stikken.
Dit is dus NIET wat ik onder paardvriendelijk versta. Als het niet anders kan, dan moet het, maar anders altijd de slacht voor mij.
Dan zijn ze tenminste in één keer dood, zonder paniek. Veel vrediger.
gouda schreef:Tozalin schreef:ik kreeg net het mailtje van paardentips, daar stond ook wel nuttige info in over dit soort dingen!
ook een heleboel links!
op 1 van die site's stond een filmpje hoe ze het in polen (dacht ik) doen! gewoon paard een doek voor de ogen een grote hamer, en keihard op zn voorhoofd slaan!
echt wreed, het paard gaat niet gelijk dood...gewoon vies
Getverderrie. Ben blij dat we hier in Nederland een keuze hebben. Al is het wachten nog op cremeren/begraven maar ja dat is niet anders.
Morris schreef:Ik moet ook een keuze maken, wat vreselijk is het om die keuze te maken.
Vraagtekens die ik nog heb zijn:
- als ze door de verzekeringsmaatschappij worden opgehaald, gaan (volgens mij) ze naar Belgie. Omdat daar de prijs hoger is.
- ik neem aan dat als de vrachtwagen aankomt, het slachten aan de lopende band gebeurd?
ik ben dus benieuwd of hier iemand meer van weet, dus het slachten in Belgie.
horselover21 schreef:Ja ik vind de verhalen van in laten slapen veel enger, dat ze terug kunnen vechten enzo.. maar ik zit hier zooo erg mee.
Ik denk nergens anders meer aan...