Wel opletten met TE veel wilg... Heeft effect als aspirine (licht pijnstillend EN bloedverdunnend) en kan volgens mij ook leverbelastend zijn in grote hoeveelheden.
wij hebben zelf 4 walnootbomen in het land staan daarbij valt wel op dat de bomen die een dubbele kruin ontwikkelen veel trager groeien (dus snoeien) wel haal ik al het gevallen blad weg (ze geven nog geen noten)een wilg groeit veel harder maar als je die opsnoeit en zorg dat ze er niet van kunnen eten is dat ook een goede optie wel heb je met walnoot het voordeel dat je veel minder insekten hebt
Het word dus een wilg, de geboden bomen door landschapbeheer waren voor een groot deel ongeschikt voor paarden of groeien voor geen meter
Redneck1
Geplaatst: 29-04-11 12:52
probleem opgelost zorg dat ze niet aan de bast kunnen eten want dat vinden ze erg lekker (en word de boom niet beter van) en dat ze hem met schuren niet de grond uit duwen
Wel een stevig hekwerk doen hoor Kaspar! Anders slopen ze dat, ideaal schuurobject . Googled even op boomkorf(ven) of boomharnas. Hier staat een foto van zo'n boomharnas, om een joekel van een wilg: http://www.boombeschermers.be/nl/materiaal-4.htm
onbekend0207
Geplaatst: 01-05-11 19:16
en een treurwilg? die zijn vaak heel breed en geven veel schaduw. heb er nog niet vaak een paard aan zien eten
Kaspar
Geplaatst: 01-05-11 22:34
Er komt ruim een houten houten hek met schrikdraad omheen. Gelukkig hebben mijn 2 paarden heel veel respect voor schrikdraad. Als de boom echt groot is en stevig geworteld is over een paar jaar gaat er zo'n boomkorf omheen.
xmarliez
Geplaatst: 01-05-11 22:37
Ik heb een wilg, 2 notenbomen en een kastanje boom. Daarnaast nog wat andere bomen waar niets van af komt maar wel veel schaduw geven notenbomen zijn ideaal voor de mugjes/vliegjes.
ik heb 1 dode boom 1 boom die in bloei staat maar een beetje plat ligt 1 appel boom 2 kersen walnoot nog een boom en wat naaldbomen naja ze eten er niet van ( wel van de appels ) maar dat is dan ook alles
Jandelar
Geplaatst: 10-05-11 10:09
Een populier groeit ook snel en is niet giftig voor mens of dier.