hoe wassen jullie de staart van je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Happiness

Re: hoe wassen jullie de staart van je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:32

Mijn paard heeft een witte staart.. en die is altijd geel Tong uitsteken
Dus eerst was ik met gewone shampoo en dan met zilvershampoo, en dan soms creme spoeling nog.. een hele klus dus Tong uitsteken

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:21

Een stalgenootje die wast de staart helemaal met baby shampoo tot er wit schuim afkomt dan doet ze er een haar masker in
(die van garnier voor mensen) Laat dit intrekken doet intussen de benen dan spoelt ze de staart uit. Dan als de staart droog is doet ze er eqeu-shine in dan gaat ze het uitpluisen vlak voor dat ze de ring in gaat nog baby olie in de staart zodat het mooi gaat glanzen en dan rijd ze wedstrijd. En ik moet zeggen het is een super mooie en volle staart Clown

het lijkt op deze: gejat van een site van paarden extensions
Afbeelding

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:21

ik was altijd de staart een dag voor mn wedstrijd en gewoon met goedkopen schampoo en soms daarna nog met cremespoeling maar niet altijd, en daarna met equistar en dan de volgende dag is die al bijna helemaal zonder klitten en nog even een borstel erdoorheen en dan is die weer super mooi, maar je moet hem zeker niet uitpluizen of borstelen als die nog niet helemal droog is.
En verder kam ik hem ook haast nooit want ik denk niet dat dat heel goed is. en mijn paard heeft een dikke staart Lachen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:35

Ik heb een schimmelpaardje, dus ik doe meestal 1x in de 2 weken, of 1x per maand.
Als ik was doe ik het met zilvershampoo en crèmespoeling, en daarna anti-klit. Lachen

Als ik 'm 1x in de 2 weken was, begin ik onder de staartwortel.

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:56

Ik was mijn pony´s staart om de twee week ofzo..Vooral in de zomer vaker..In de winter haast niet..
Het is een witte staart , en dies vaak vies Haha!.
Ik maak de staart schoon met Medicinale shampoo , Werkt opzich wel goed..
Alleen zoek nog een beter shampoo. Waar kun je zo´n zilvershampoo kopen Schijnheilig .
dat lijkt me ook wel wat om te proberen!! Ja.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:44

ik was altijd me groene zeep en een keer met silver shampoo en het werkt goed!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:21

hey,
bij de pony''s loop ik altijd met emmers water te zeulen, en bij de paarden heb ik een douche dat is wel wat handiger.
ik gebruik zwitsal baby shampoo Lachen

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 17:23

wat is zeilvershampoo? Blond

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:45

Ramsesje schreef:

silvershampoo is shampoo dat het haar heel erg wit maakt het is gewoon voor mensen met grijs haar teminste zo ken ik het van het plaatje van de bus. Het werkt ook zeer goed bij paarden met lichte staarten zoals schimmels enzo maar ook gewoon voor de witte benen van het paard. Je kunt het gewoon kopen bij de winkel, drogist e.d ik ken het van het merk schawrskopf ofzo iets....
het beste resultaat krijg je door het daar mee te wassen en dan in de zon droogstappen daar worden ze echt spierwit van en dan neem ik als voorbeeld een schimmel.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:54

Ik was de staart van m'n paardje 1 keer per jaar ong. Meer vind ik echt niet nodig ook al is het een witte staart. Meeste mensen staan er echt verstelt van hoe schoon mijn pony z'n staart is, schoner dan die van hun paardje terwijl ze bijv. 1 keer per week wassen. Ik heb altijd het idee dat als je hem vaak was hij sneller vies word.. krom uitgelegd ik weet het maar toch vind ik dat zo.
Ik was de staart dan met gewone paardenshampoo die de natuurlijke vetlaag in stand houd. Ook ik ben erg bang voor jeuk en spoel altijd na met wat azijn. Lachen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:08

Die van Imker was ik in zomer wekelijks en in de winter eens per maand, als het echt nodig is. Hij is gelukkig erg proper op zichzelf.

Zijn staart was ik met de goedkoopste shampoo die ik kan vinden. Ik sop hem goed in, doe dan een knoop in zijn staart, laat het even inwerken en dan spoel ik het heel goed uit. Ik was overigens vaak alleen maar tot aan de wortel van de staart.
Dan gaat er cremespoeling in, wederom de allergoedkoopste, dan wéér die knoop, in laten werken en goed uitspoelen.
Als laatste zwiep ik zijn staart een heel eind droog, dan gaat er Cowboy Magic in en dan doe ik zijn staart in een vlecht tot hij droog is.
Borstel er doorheen en hij heeft weer een prachtige, volle staart!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:04

Ramsesje schreef:

zilvershampoo is voor oudere mensen die wit of grijs haar hebben die wassen het ermee zodat het er fris uitziet het is een paarse vloeistof gewoon net normale shampoo en het word er heel mooi wit van!

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:29

HA; nu weet ik ook waar ik het eindelijk kan kopen& wat het inhielt Haha!.
Dankjjulliewel Haha!
*gaat meteen morgen naar winkel Vork

Miem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:22

Ik heb dit topic even meegelezen want ik wilde de staart van mijn verzorgpaard gaan wassen en ik heb dat nog nooit gedaan.

Ik zal ook eens kijken voor zilvershampoo voor zijn witte benen, had ik nog niet aan gedacht, eerst morgen met gewone paardenshampoo doen, heb ik nog want daar was ik de hond altijd mee Clown . Ben wel benieuwd naar het resultaat en wat het paard er zelf van vindt hahaha.

bientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 06:39

Ik was de staart meestal een dag voor de wedstrijd, clinic of show Met goedkope shampoo omdat ik vind dat je die het makkelijkste uitgespoelt krijg.

Channah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 06:43

Ik waste alle ponies en paarden met groene zeep !

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 06:45

Even voor de zilvershampoo: Kruidvat heeft ook een huismerk, en die is volgens mij een stuk goedkoper. (€2,10 wassie bij mij)

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 06:56

geeek schreef:
Ramsesje schreef:

zilvershampoo is voor oudere mensen die wit of grijs haar hebben die wassen het ermee zodat het er fris uitziet het is een paarse vloeistof gewoon net normale shampoo en het word er heel mooi wit van!

Mijn moeder voelt zich nu enigszins beledigt. (Zij had op haar 18e al haar eerste witte haar)

Anyways, ik was de staart als ik de rest van het paard was. Soms met shampoo en soms gewoon met alleen water en er komt dan vanzelf wel wat shampoo van de rest van het paard in terecht.
Verder kam ik hem elke dag netjes uit, want ze heeft op zich een hele mooie staart, maar hij kan echt GIGANTISCH in de knoop. Niet normaal. Daar hebben we dan weer iets voor genaamd 'Cowboy Magic'. Ik heb dit in Nederland nog nooit gezien, maar het werkt heel goed! Lachen

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 07:27

Ik heb ook een paard met een witte staart Schijnheilig
Ik was hem met die Quick silvershampoo (€15)
En dan is hij stralend wit Haha!

En af en toe laat ik hem ook wel 20 minuutjes weken in de Bio-tex..

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 11:37

@supertygetje: cowboy magic hebben ze in belgie wel in ned weet ik niet

bedankt voor de uitleg over zileverschampoo, ga er morgen es gaa kopen voor z'n witte voetjes