Belangrijke faciliteiten op een pensionstal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kanzi

Re: Belangrijke faciliteiten op een pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:43

Maryo schreef:
Heel goed al die reacties Lachen

Kanzi: Het idee van een dubbele box, had ik zelf ook aangedacht. Maar ik weet niet of er veel mensen zijn die dat willen.

Ik heb wel eens dubbele boxen gezien met een uitschuifbare tussenwand.
Heb je geen klanten die er behoefte aan hebben dan maak je er zo weer aparte boxen van.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:02

Komtie:
- rijbak met goede bodem, liefst binnen én buiten, en daarvan eentje 20X60
- Weidegang/paddock moet ook alleen mogelijk zijn, graag met peesbescherms om
- Ruime, schone en veilige box
- Gezellige sfeer, niet te veel drukte op stal
- Goede longeercirkel (waar ik sta hebben ze van ongeveer 12 bij 15 binnen! een cirkel, daarin kun je ook losgooien in de winter met sneeuw of bevroren grond ideaal dus).
- Veel, vaak en goed voer (brok/haver/hooi kuilgras)
- Een staleigenaar die met mijn paard om kan gaan.
- Ruimte om al mn zooi kwijt te kunnen
- Af kunnen spuiten (ook met warm water)
- Al gebruik ik hem niet vaak soms is het solarium met fohn wel erg handig.
- goede controle op gezondheid
Ik sta eigenlijk op de ideale stal, het enigste nadeel is dat het 20 km van mijn huis is.
Dan lijkt me een horzelvrij bos naast de deur erg fijn (onmogelijk in brabant ik weet het). Overdekte trailerstalling (voor de trailer die ik niet heb) lijkt me ook super als ik er wel een had. En ohja een renbaan om lekker uit te galloperen Haha!. En natuurlijk zou mijn paard het ook op prijs stellen als er gouden knoppen op zijn stal zaten. Prive groom die hem nog extra zijn stal uit haalt om te stappen/ poetsen zou hij ook leuk vinden (toen hij nog dichtbij stond had hij dat als ik vakantie had)

Maryo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 10:31

Kanzi: Dat is nou precies wat wij ook bedacht hadden. Ook handig als veulenbox, mocht het nodig zijn. We moeten alleen nog even kijken of het ook te leveren is. (Apart laten maken, wordt meestal een dure grap)

Fleurtje100: En natuurlijk zou mijn paard het ook op prijs stellen als er gouden knoppen op zijn stal zaten. Daar had mijn ponytje het van de week ook al over Lachen

Ik vind de eisen die jullie stellen, heel redelijk. Ik zou het zelf ook niet anders willen. Alles wat ik hier zo'n beetje lees, staat ook min of meer in de planning. Wij gaan onze uiterste best doen.

Heel erg bedankt voor de reacties