Shetlander breekt overal uit, wat moet ik nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Haarbal

Re: Shetlander breekt overal uit, wat moet ik nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:42

Misscien is van dat oranje schapen-oprol-gaas een idee? Dat is zeg maar een oranje net voor schapen, dat je met prikpaaltjes vastzet. Beetje moeilijk uitleggen Haha!, het is hetzelfde principe als linten en paaltjes, alleen dan voor schapen.

Of anders voor de kleine rotshet een stukje afrasteren in metalen schapengaas met onderlangs een schriklintje. Dat staat ze wel alleen, maar dat vond ze toch niet erg he? Knipoog

Jennifer_S

Re: Shetlander breekt overal uit, wat moet ik nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:37

Dit is zoo herkenbaar Ja Ik heb hier ook een tijdje shetjes gehad waarvan 1 altijd uitbrak. Hogere stroom gezet, stroomdraad tegen de neus houden, ... het hielp allemaal niet! Ze waren van mijn oom en stonden hier gewoon even dus na een tijd ging ze gewoon terug!

Maar ik vrees toch dat dat hekken worden. Wat misschien niet zo diervriendelijk is maar kom, een ijzertje of iets wat in ieder geval de stroom goed doet voelen rond haar hals binden ofzo ... Ja niet diervriendelijk, maar 1 keer en meestal is het over ... dit heb ik zelf niet geprobeerd, maar weet iemand wat dat wel gedaan heeft en nog geen uur en het ding kon weer af want de shet wist het wel hoor Ja