Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
luvvel schreef:dus jullie denken, gewoon met steviger materiaal vastzetten?
ik durf namelijk geen schop onder dr kont te geven, de vorige keer kreeg ik ook n halve hoef tegen me aan :S, het is meestal niet alleen hangen maar daarna ook op en neer springen.
Needje schreef:De meeste nekblessures bij paarden komen door hangen in t halster. Dus je paard lekker laten hangen is mishandeling imo! Ze doen t met een reden. Of ze vinden iets eng, dus moet je ze gerust stellen (met je stem enzo) of ze lopen zwaar te stinkmodder, en dan mag je ze gerust een schop onder hun kont verkopen zodat ze weer naar voren gaan. Met zo'n koeienhalster kunnen ze dus gewoon hun nek breken! Dus das niet echt een optie. En een paard kan in een 2 paardstrailer met tussenschot, of een 1 paardstrailer gewoon los staan hoor. Geen probleem. (mijn oude stond in een 1,5 zelfs los.)
Neonlight schreef:Needje schreef:De meeste nekblessures bij paarden komen door hangen in t halster. Dus je paard lekker laten hangen is mishandeling imo! Ze doen t met een reden. Of ze vinden iets eng, dus moet je ze gerust stellen (met je stem enzo) of ze lopen zwaar te stinkmodder, en dan mag je ze gerust een schop onder hun kont verkopen zodat ze weer naar voren gaan. Met zo'n koeienhalster kunnen ze dus gewoon hun nek breken! Dus das niet echt een optie. En een paard kan in een 2 paardstrailer met tussenschot, of een 1 paardstrailer gewoon los staan hoor. Geen probleem. (mijn oude stond in een 1,5 zelfs los.)
Die mishandeling doet hij echt zichzelf aan.
lovelyhorses schreef:luvvel schreef:dus jullie denken, gewoon met steviger materiaal vastzetten?
ik durf namelijk geen schop onder dr kont te geven, de vorige keer kreeg ik ook n halve hoef tegen me aan :S, het is meestal niet alleen hangen maar daarna ook op en neer springen.
Jij gaf een schop en jij kreeg er meteen 1 terug...dDat had ik toch even beloond met een nog hardere schop! veder weet ik niet echt een oplossing maar soms helpt een schop of een klap echt wel! sommige paarden moeten nou eenmaal op hun plaats gezet worden. Dat van die koeienband vind ik een goed idee.
Neonlight schreef:Tja, sorry, nooit een paard met attaxie gehad, of met andere gevolgen van nekblessures.Dus het risico zal echt wel meevallen.![]()
En een keer schrikken en dan gaan hangen is heel wat anders dan altijd gaan hangen als ze vaststaan.