Paarden banen of personeel. Makkelijk te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paarden banen of personeel. Makkelijk te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:39

Ik niet, want ik zoek geen werk in de paarden Tong uitsteken

Anders, 20 euro is niet veel, als er wat controle is op de aangemelde bedrijven.
100 euro ook niet als je weet dat er een bekwame werknemer word aangewezen.

maar of dat voor dat geld gebeurd..?

Persoonlijk kan ik er ook niet teveel over zeggen, omdat ik daar niet naar zoek.
Ik denk als je lekker rijd, je sowiso wel eens gevraagd word ergens te komen rijden.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 21:49

Ja sommige mensen hebben het geluk gevraagt te worden, maar dat heeft ook niet iedereen.

Ik ben ondertussen nog steeds op zoek naar meningen...

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:00

Ik zou eerst eens wat rondzoeken, cvs sturen naar bedrijven die je aanspreken, werkt dit niet dan zou ik me bij eurohorsegrooms inschrijven, dan maar 20 euro betalen maar als je dan wel een leuke baan hebt Knipoog

Mara ik ga eerst maar eens mijn opleiding afmaken Knipoog

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:12

Gewoon brutaal zijn en ergens het bedrijf op stappen. Paardenmensen herken je niet aan een CV, een goede uitstraling zegt meer denk ik. Anders bied je gewoon aan om een week mee te lopen om te kijken of het gaat. Zoiets zou ik doen Lachen . Gelukkig heb ik al 10 jaar uitmest en veeg ervaring en die mensen worden toch het meest gezocht denk ik Knipoog . Hetgeen wat mij vaak opvalt is dat mensen meteen denken dat ze de leiding mogen overnemen( bij wijze van spreken dan Haha! )

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:22

@ Kaja.. vond het ook niet echt heel duidelijk, zoals het hier gevraagd wordt
er bestaan inderdaad uitzendbureaus (m'n nicht werkt er bij eentje) die voor je op zoek gaan naar een baan, of voor een bedrijf op zoek gaan naar werknemers voor een bepaald bedrag
verder denk ik dat anderen hier al het antwoord hebben gegeven:
voor een bedrijf is het makkelijk om personeel te vinden, maar moeilijker om echt góed personeel te vinden
voor iemand die werk zoekt is het niet zo heel erg moeilijk om ergens voor weinig geld en veel uren een baan te vinden, maar is het een stuk moeilijker om een goed betaalde baan op een leuke plek te vinden
verder vind je als individueel werk door voor namelijk je contacten

allemaal dingen die anderen ookal gezegd hebben dus Knipoog

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 23:10

ik ben gevraagd om 2 weken in te vallen samen met mijn beste vriend. Heb dus enorm veel geluk gehad. Had er nog nooit echt bij stil gestaan om er te gaan werken op de manege, maar het bevalt tot nu toe heel goed en ik heb nu ineens een leuk zomerbaantje dr bij voor 2 weken... En het verdiend best goed hoor, beter als de horeca waar ik 3 jaar heb gewerkt voor echt ROTwerk!!!!
Dus mij hoor je niet klagen over het werk en al helemaal niet over hoe ik er aan gekomen ben Haha!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 01:46

Ik ben altijd langs gegaan op bedrijven gewoon vragen brutaal zijn het gaat uiteindelijk om de ervaring. Zoals barneveld daar bereik je niks mee paarden houderij opleiding.

Als je met een papiertje aankomt dan lachen ze je allemaal uit. ik heb nu op verschillende staal ervaring opgedaan en ben nu voor mezelf begonnen in de africhting. Verschillende klanten al binnen gehaald.

zoals kaja al zegt door ervaring bereik je het meest. je leert er ontzettend veel van. het is verschillende jaren goed hard aanpoten en lef hebben. werken in de paardenwereld is geen baan van 9 tot 5 afentoe begin je om zes uur sochtend en ben je om 23.00 klaar.

Mee op concour en alles. dus veel inzet voor weinig geld want over uren worden niet voor 200% uitbetaald.

Nu loop ik al een tijdje bij smart stables in laag keppel. daar heb ik een 4 jarige fries te rijden en een 3 jarige kennedyxbelisar. Bij hun heb ik het erg getroffen. ze hebben gezien hoe ik me inzet en heb twee stallen vrij om voor mezelf te beginnen ook met hulp van andere mensne erbij. door op verschillende stallen te lopen bouw je een naam op. en reken er maar op dat je inzet goed moet zijn anders kom je helemaal nergens. paardenmensen kennen elkaar bijna allemaal (grote fokkers, en handelsmensen, wedstrijdruiter noem maar op) een verkeerd woord en het is bijna gedaan met je.

Maar ik ben dus begonnen met gewoon langs gaan op stallen en bellen. op 11 jarige leeftijd liep ik elke zaterdag en na schooltijd bij anton geesink. daar ben ik op me 15de jaar gestopt. toen ben ik tevens ook gestopt met school en heb ik verdere ervaring bij bart bles opgedaan, vrijwillig trainen van jonge paarden, dat heb ik een jaar gedaan. toen ben ik paardenhouderij gaan doen en stage gelopen bij manege de achterhoek. met min 3 in een vochtige stacaravan en een kachel die niet 100% is. dus aardig koud maar daar word je hard van.

Daarna gesolliciteerd bij frits minnebo. helaas niks. ik was teveel dressuur aangelegt voor een springstal.

Daarna heb ik nog gesolliciteerd bij jan tops in valkenswaard, helaas die zaten vol.

Daarna heb ik nog gesolliciteerd bij edward gal, bijna zo goed als aangenomen. maar ook helaas ze hebben een meisje gelijk naar haar proeftijd doorgelaten.

toen ben ik normaal gaan werken bij kidsplayground in duiven wat ik al een tijdje doe.

en als hobby heb ik paarden erbij genomen, dus het rijden van die jonge paarden. en heb nu het geluk dat die mensen uit gaan bereiden een eigen ruitersportzaak en een paarden deken wasserette. daarbij word nog een grote stal gebouwd waar 10 tot 15 paardenstallen in kunnen en dan is er nog een vergunning voor intotaal 30 paardenstallen en nog een bouwvergunning om een overdekte rijhal neer te zetten tevens een stal. Daar kom ik dus in dienst. en daarbij heb ik ook de kans gekregen dat ik twee tot 3 stallen voor een prikkie krijg en me eigen stukje kan opzetten in de africhting. Dus heb daar ontzettend veel geluk bij dat ik die mensen getroffen heb.

Opzich verdient de africhting best lekker. maar doe het niet om de verdienste, wel omdat het paard plezier in zijn werk moet hebben en een goede opleiding moet doorstaan. En dan heb ik ook plezier. bij mij blijft het gewoon plezier voor ruiter en paard.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:14

Maar goed.... Om er nog even op terug te komen Holly!
Ik zou als werkzoekende GEEN 20 euro betalen en als werkgever ABSOLUUT GEEN 100 euro!!

In de paardensport moet je je eigen geluk een beetje creeëren!
Brutaal zijn en langs bedrijven gaan.... en je moet niet vies wezen om hard te werken, voor jou 10 anderen!

En bedrijven als Van Grunsven, Tops etc. die zorgen gewoon dat ze de juiste stagelopers kunnen behouden! Wel zo handig, al hebben ook zij goede ervaringen met Eurogrooms!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:42

Ik denk dat dat niet alleen voor de paardensport geldt... ook in het bedrijfsleven doe je dat toch?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 10:10

Kaja schreef:
Maar goed.... Om er nog even op terug te komen Holly!
Ik zou als werkzoekende GEEN 20 euro betalen en als werkgever ABSOLUUT GEEN 100 euro!!

Haha, fijn dat je er even op terug komt Tong uitsteken

Waarom zou jij dat niet doen? Is dat omdat je er geen vertrouwen in hebt? of....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:56

Waarom zou ik er geld voor betalen als ik zelf ook een telefoon heb en een hollandse mond?

Daarnaast heeft een bedrijf vaak wel de contacten die hem bij diverse werkgevers brengt!

Ik geloof ook niet dat je moet betalen bij Homac, NHB Jobs etc.
Maar zij verlenen ook geen uitzend services, ze brengen je simpelweg met elkaar in contact!