Hogere prijs voor grote box?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

prom

Re: Hogere prijs voor grote box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:59

ik sta op een stal (ene box iets groterdan de ander) voor de zelfde prijs alleen voor de pony is het hooi 18,40 en voor het paard 24,- dus ik ga persoonlijk echt niet duurder en 1 baal stro is 3 euro

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 16:10

heyheyy!! mijn paard staat ook in zuid-holland gestald, op een stal met vergelijkbare facaliteiten als dat jij aanbied. zou ongeveer 250-275 euro overhebben voor zo'n stal met die afmetingen boxen. niet veel meer omdat er bijvoorbeeld geen binnenbak en stapmolen is. zulke facaliteiten maken de accomodatie duurder. de grote van de stal is echt een voordeel!! beter voor je paard. kuss

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 16:15

jemig wat een bedragen Nagelbijten / Gniffelen

Ik sta voor 120 euro in een stal van 3x4, elke dag weidegang, mooie uitrijmogelijkheden, all in, buitenbak...

Voor een grotere stal zou ik ook MAX. 50 E meer willen betalen.

Maryo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:11

Nou volgens mij moet ik gewoon nog even gaan puzzelen, wat het beste past. Boxen met verschillende maten is ook helemaal niet verkeerd, maar komt niet zo mooi uit in de stal.

Het ligt er ook absoluut aan of je paard veel buiten komt. Ik ken nogal wat ruiters die hem liever binnen hebben staan, omdat ze bang zijn voor verwondingen. Dan is een grote box geen overbodige luxe.

Heel erg bedankt voor al jullie reacties

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:12

Ik sta op de zelfde stal als __promiss___ dus ik betaal ook gewoon 70 euro voor een kale box, 3euro per baal stro, 6,50 per zak biks en 24 euro voor hooi

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:59

Ik zou er idd wel meer geld voor over hebben, maar niet meer dan 50 euro per maand.
Ik heb nu zelf ook boxen neergezet en ik was er echt verbaasd over dat bij alle stallenbouwers nog steeds 3 x 3 de standaard maat is. Er zijn tegenwoordig zoveel grote paarden, die doe je toch niet meer in een 3 x 3 box??
Ik heb dus zelf ook gekozen voor een grotere maat box, maar je moet dan wel meteen je portemonnaie opentrekken omdat het geen standaard maat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:02

3 bij 3 is voormij wel het minimum, 3,5 bij 3,5 zou al veel mooier zijn. Maar ik denk dat ik er geen extra geld voor over heb.
Ik zou wel geld over hebben voor weide, paddock, trainingsmolen, spuitplaats en een heel goede rijbodem.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:46

Ik betaal bij ons op stal zo'n vijf a zes euro meer voor een box van 3x4 ipv 3x3. Dat is dan kale boxprijs, die van mij is rond de 50 euro en een kleinere box dus rond de 45 euro.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:56

Ik zal er wel meer voor willen betalen, het is niet alleen dat je meer plaats hebt..maar er moet natuurlijk ook meer stro enz. in Lachen..Want het scheelt best wel een stuk!
vind 400 nogwat wat ze hier zijden wel heel veel, ik betaalde 185,- voor een E-pony(in paardenstal..), met 2 binnenbakken, afspuitplaatsen, buitenbak, bossen eromheen, kantine..voor 23.50 per maand meer mocht je iedere les meerijden..
Dit vond ik trouwens wel weinig hoor, 185,-..Jaa ik betaalde dan 200 nogwat voor de lessen Lachen..

Ik zou er ook niet meer dan 50,- per maand voorover hebben hoor!! Lachen

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:38

Allemaal erg nuttige tips die hier gegeven worden. Ik denk dat het idd afhangt van het aantal uren dat het paard in de box door moet brengen. Bij ons staan de paarden alleen 's nachts op stal dus dan hoeft de stal niet echt groot te zijn. Staat je paard daarentegen bijna de hele dag op stal dan is het wel fijn als de stallen iets groter zijn.

Als ik jou was zou ik een paar grote stallen maken en daar dan ook flink meer geld voor vragen en voor de rest gewoon normaal formaat stallen voor redelijk geld want die grote boxen kunnen namelijk nooit uit want zoals iedereen hier al aangeeft willen ze maar €50,- meer betalen voor een box die bijna dubbel zo groot is en tja je hoeft niet veel inzicht te hebben om te bedenken dat dat dus niet uit kan.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:17

ik zou voor een grotere box niet zo zeer extra willen betalen. Ik heb zo het liefst iig overdag op de wei.
Misschien een optie om het 50-50 te doen? gedeelte ruime maar iets duurdere boxen en de andere boxen 3x3 of 3,5 x 3,5? Scheelt ook heel veel of ze een open stal hebben waar de neus buiten de deur kan hangen of dat ze tussen 4 schotten staan.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:45

425 euro!? Haha! Haha, ik sta in een 3 x 4 box, met de hele dag weidegang, met een grote altijd goed berijdbare buitenbak met verlichting, mooie uitrijmogelijkheden voor 130 euro per maand!
425 is echt abnormaal..daar kun je elke maand 4 shetlandpony's voor kopen zeg..hihi Knipoog

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:10

@siegje: vergeet niet dat jij je pony in Friesland hebt staan, daar liggen de prijzen heel anders en een binnenbak schroeft de prijs ook nog wel iets omhoog, maar €425,- is idd wel heel veel.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:40

ben ik blij dat ik in twente woon Haha!
Ken in duitsland ook wel een paar stallen die dat allemaal hebben, maar dan zit je nog maar rond de 200 euro inclusie alles.. Maar over de 400 zou ik echt niet gaan.. Maar ja aan de andere kant van nederland is het nou eenmaal duurder

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:21

Op mijn stal in de randstad, betaal ik 60 euro meer voor een box van 3x5 (nl. 386 euro). Vond ik nog te doen. Op een andere stal, met dezelfde afmeting, alleen dan heb je er een prive zadelkamer achter zitten (wel erg ruim hoor) betaal je 505 euro. Dat vind ik dan weer belachelijk.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:29

Bij een vorige stal waren de stallen rond de 4,5 x 5 meter.
niet allemaal even lang, niet allemaal even breed, maar alles was groot genoeg.
Het is jammer dat de boerderij werd verkocht, maar wij betaalden alleen aan stalhuur met dag en nacht weidegang 80 gulden! per maand, dit was exclusief stro en hooi.. maar nog steeds super goedkoop.

1 persoon op die boerderij huurde er zelfs een schuurtje als stal van 8 x 6.
Liepen dan wel wat kippen nog in en uit, maar het was dezelfde prijs.

Ik zou zelf niet meer willen betalen; omdat een stal veel groter is dan een standaard maat stal. Liever heb ik meer weidegang en toezicht, het ligt mij vooral om de faciliteiten die er zijn.
Tuurlijk moet het ook geen super kleine stal zijn. maar een maat 3,5 x 3,5 vind ik prima, en daar staat mijn pony nu in.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:56

Waar Okki staat kost een gewone box 305 euro en een grotere 315... op die bedragen zou ik lekker voor een grotere gaan, al hoewel ik niet op zo'n dure stal zou gaan staan. Acceptabel vind ik 25 euro extra.

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:49

Waarom zal je de stal per se duurder maken dan de rest in jullie omgeving? Je hebt toch niet meer nodig? maak het goedkoper lijkt mij...maarja mijn mening...

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 07:40

Een pensionstalling is al geen vetpot dus veel goedkoper maken zal er waarschijnlijk niet in zitten dus als je je wilt onderscheiden van de massa zul je dat toch anders aan moeten pakken.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:09

Ik vind het een goed idee om de stallen te verdelen in grote en relatief kleine boxen, je ziet al dat iedereen wat anders wil. Ik zou inderdaad ook wel 50 euro over hebben voor een grotere box.

Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen om de 'grote' paarden meer te rekenen en die in de grote boxen te plaatsen en de kleinere paarden en bv. E en D pony's minder te rekenen en de kleinere stal aan te bieden. Maar dan moet dat net wel precies zo uitkomen, dus dat wordt lastig...

Belangrijk vind ik ook hoe de box er verder uitziet. Kan het paard naar zijn buren kijken en snuffelen? Kan het paard met zijn hoofd naar buiten via een luik of een weefrek? Zitten er bij iedere box standaard extra's zoals liksteenhouder, dekenrek, inklapbare zadelsteun etc.

Ik denk dat je best wat boven de gemiddelde prijs kan gaan zitten als je ook meer te bieden hebt. Kleine extra's in de voorzieningen doen dan volgens mij veel voor het oog en het gevoel.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:14

ik heb niet alle reacties gelezen.
maar kun je geen combistal zetten?
ik zeg maar wat, maar bv:
(prijzen enkel van de box, zonder faciliteiten)

2*3 (kleine ponystal) 75 E
3*3 100 E
3*4 130 E
3*5 150 E
loopstallen:
2 paarden op 10*5 100 E
5 paarden op 10*10 80 E

prijzen zijn fictief, gewoon een gedacht.
zo heb je voor alle maten een bepaalde prijs,en kunnen de klanten zelf kiezen.
wel bv van, een paard van 1m70 mogen enkel in de boxen van 3*4 of groter.
enkel pony's van 1.30 of kleiner in de ponystal.
zoiets.
of gewoon boxen van 3*3 of 3*4, met een uitloop ervoor, zo kun je op de 15 meter toch nog 5 boxen zetten, maar hebben ze wel een uitloopje naar buiten.
of aparte paddocks waar ze overdag inkunnen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:18

Bij ons betaal je naar de grote van je paard/pony niet naar de grote van de stal.

Wij hebben stallen in verschillende maten en als er een grote stal vrijkomt mag je je paard daar gewoon neer zetten en hoef je niet meer te betalen. Mijn paard staat ook in de grootste stal terwijl hij niet eens het grootste paard is. Pony's betalen iets minder als paarden maar dat ligt niet aan de grote van de stal

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:25

ik vind het naar grote van paard/ pony betalen eigenlijk niet altijd even eerlijk. Er zijn genoeg pony's die meer verbruiken dan paarden. Als je wil gaan letten op verbruik moet je met een kale huur gaan werken met daarboven op het verbruikte voer (kracht en ruw) en het stro of andere vulling.

Maryo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 16:45

Loenz: Al zou ik de meest simpele kleine boxen neer zetten. Goedkoper als wat er bij mij in de omgeving al staat, kom ik nooit aan. Die stallen staan er al zo lang, daar zit geen afschrijving meer op. De boxen jaren gelden veel goedkoper in aanschaf. Een bak aanleggen is ook veel duurder geworden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Nog niet eens gesproken over wat het wel niet kost om tegewoordig een vergunning te krijgen.

Zoals Menske al zegt. Het is zo ie zo al geen vetpot en het enige wat je kan doen is je onderscheiden.

Kuss. Wat jij zegt vind ik zelf ook een redelijke prijs. Ik wil zelf heel graaf een all-weather agterbergboden (ja,strever ik weet het), maar als je dan gaat rekenen komen we al op meer dan €300,- per maand uit per box. Dus ik ben bang dat ik de lat toch wat lager moet gaan leggen.

Pregini: Is nog niet eens een slechte prijs, voor zo'n grote box (voor de randstad dan). Zeker niet met een binnenbak.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:55

1 ding, als je een pension stal wilt beginnen omdat je winst wil maken dan zou ik dat hele idee maar laten varen.. want dat gaat tegenwoordig niet zo goed meer.

ik betaal 360 voor een stal van alle luxe voorzien met 30 andere pensionners, tegenover ons bij prinsenstad betaal je 425 ofzo en dan sta je met nog 200 anderen op een manege..

maar zo'n grote box hebben wij ook en hebben al gemerkt dat zeker niet ieder paard happy is die er in staat. zo'n stal is ideaal voor een merrie met veulen. ik persoonlijk zou niet meer neertellen omdat een stal groter is.. ik heb liever dat mijn geld wordt gestopt in een goeie bak of een binnenbak. ik denk dat je juist met een binnenbak al klanten naar je toe haalt en niet met grotere stallen.