Stallen, tralies of muur..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Stallen, tralies of muur..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 22:46

Kaat18 schreef:
renaldt schreef:
een paard is toch een sociaal (kudde) dier of vergis ik me?
een behoefte aan privacy is niet het eerste waar een paard naar verlangt Knipoog
geen muur dus!

Ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn voorkeur gaat ook uit naar stallen met tralies voor het zien en contact kunnen hebben, maar sommige paarden hebben bijvoorbeeld voernijd en draaien door als ze een ander paard kunnen zien als ze staan te eten. Ligt dus ook een beetje aan het gedrag van je paard wat voor type stal ideaal is.

idd!mijn paard heeft ook verschrikkelijke voernijd en ik stond ook in een tralie box
hij was alleen maar bezig met aanvallen en als zijn energie die hij binnen kreeg met eten verspilde hij weer met zich opgewonden maken over de buren,hij bleef daardoor altijd erg rank
nu sta ik op dezelfde manege in een box met 3 dichte wanden en waar hij heerlijk over het deurtje naar zijn buren en naar buiten kan kijken
hij is daardoor veel vrolijker ,energieker, liever en hij is dikker geworden
voor hem de ideale oplossing dus Haha!

ik denk dat je het gewoon per paard moet bekijken wat het beste is...

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:42

Wij hebben zelf ontworpen stallen Knipoog
Het zijn witte gemetselde muren van, pak 'm beet, 1m70 hoog, met afgeronde randen.
Op de muren die dus grenzen aan een andere box, staat een (zelf ontworpen Haha! ) tralie hekje.

Voorbeeld foto: (erg lelijke foto, maar voor het idee...)

Afbeelding

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 20:32

He, nu is het de 2e dag dat ze op die stal staan, met de ene gaat het heel goed, maar met de andere niet : hij loopt de hele tijd heen en weer aan een kant en als de ander weg is (voor rijden, gewoon in de bak vlakbij) dan draait hij helemaal door : hij eindigt kleddernat.......
Is dit nog wennen, zal het weggaan , of zijn die muren echt niks ??