Beenbeschermers voor in het land, ervaring mee??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Prulleke

Re: Beenbeschermers voor in het land, ervaring mee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:33

Tinkelbel schreef:
Waarom zou je je paard in godsnaam beenbescherming aan doen in het land? Het blijft een paard hoor, geen watje. Ik sta er echt versteld van af en toe, mensen behandelen hun paard alsof het een of ander teer vlindertje is. Je paard kan echt wel wat hebben hoor, je kan er meer kwaad dan goed mee doen. En denk je dat je paard het lekker vind? Laat hem toch lekker puur natuur op het land, niks mis mee!

Helemaal mee eens

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 09:56

Dus als jij n supermooie merrie uitbrengt op concours/keuring mag ze best open en lelijk beschadigde benen hebben? Vind jij wel mooi dus? Gestoord

Prulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:58

rowan17 schreef:
Dus als jij n supermooie merrie uitbrengt op concours/keuring mag ze best open en lelijk beschadigde benen hebben? Vind jij wel mooi dus? Gestoord

Sorry, ik moet toegeven dat ik de voorgaande berichten niet goed gelezen had.
Bij mij op stal hebben de meeste paarden hun eigen stukje wei en alle paarden staan er "naakt" met de benen.
En er staan best wel wat jolige beesten tussen. Zelf heb ik een hengst die ook aan beide kanten van zijn wei ruinen heeft staan.
De weiden zijn lang maar best smal en met één wei ertussen staat zijn favoriete merrie.
Mijn paard is een groot gedeelte van de dag in de weer met het verdedigen van zijn territorium als zijn buurmannen te dicht bij zijn draad grazen en hij moet ook bijhouden wat zijn "meiden" de hele dag sjouwen. En dit gaat niet bepaald rustig.
Ik wil maar zeggen dat het bij hem en die andere "joligers" altijd goed gaat, maar als je inderdaad een "brokkenpilootje" bezit wordt het iets anders.
Ik hoop van harte dat je een goede bescherming kunt vinden waarvan de benen van jouw paard niet lijden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:53

rowan17 schreef:

Maar spreek je nu voor je eigen paard, of voor paarden in het algemeen? Ik peins er niet over om m'n paard de hele dag met beschermers in het land te zetten, ik heb genoeg paarden gezien met grote witte plekken op hun benen, omdat de beschermers te strak hadden gezeten, of omdat het vuil/zweet ertussen is gaan broeien. Mijn paard is vorig jaar geopereerd aan een gebroken griffelbeen, en dat litteken kan je nog zien, en ook is de pees nog iets dik. Echt niet dat ik dat lelijk vind! En echt niet dat ik dat ga verergeren door haar in te zwachtelen, lekker op eigen benen staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:17

Citaat:
ik heb genoeg paarden gezien met grote witte plekken op hun benen, omdat de beschermers te strak hadden gezeten, of omdat het vuil/zweet ertussen is gaan broeien

Dat is idd de andere kant
Ook heel mooi die witte plekken Ja
En dan nog mazzel hebben dat de pees niet kapot is door de hitte, dat kan namelijk ook nog.

Dus denk er echt goed overna.
Want aan beide zitten grote risico's.

Maar overleg het ook eens met je smid
Want een paard wat zich steeds raakt, is ook niet goed.

Ik heb zelf zo'n mafkees in de wei, maar echt open plekken heeft hij nooit gehad.
En hij heeft altijd in een groep in de wei gestaan en dan staat hij niet veel stil Lachen

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 17:41

Die van mij tikt zich niet aan, tis gewoon joligheid en daardoor vergeet ze nog wel eens te remmen voor de omheining enz enz met alle gevolgen van dien. en idd die lelijke witte plekken van peesbeschermers enz vind ik ook oerlelijk, maar vind het gewoon erg zonde om met een paard met open benen op concours te verschijnen. Omdat ik dus geen flauw idee had of die dingen goed waren of niet vroeg ik om meningen en ervaringen. Aan de hand daarvan wilde ik ze dus misschien kopen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:45

Is ze alleen in het begin jolig, of de hele tijd?
Is het alleen in het bgein kun je vragen of ze er na een halfuurtje afmogen.

En hoelang staat ze buiten?
Voor een uurtje kun je wel bescherming omdoen,veel langer zou ik niet durven, ook al zou het er speciaal voor gemaakt zijn, maar geeft toe, heb geen ervaring met die van de paardendrogist.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:07

Tinkelbel schreef:
Waarom zou je je paard in godsnaam beenbescherming aan doen in het land? Het blijft een paard hoor, geen watje. Ik sta er echt versteld van af en toe, mensen behandelen hun paard alsof het een of ander teer vlindertje is. Je paard kan echt wel wat hebben hoor, je kan er meer kwaad dan goed mee doen. En denk je dat je paard het lekker vind? Laat hem toch lekker puur natuur op het land, niks mis mee!

Compleet mee eens.
sommige mensen behandelen ze echt als barbie paardjes, kom op hee het zijn en blijven dieren, laat ze toch lekker.
Niet teveel rotzooi om en aan, lekker in de weide.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:16

rowan17 schreef:
en idd die lelijke witte plekken van peesbeschermers enz vind ik ook oerlelijk

Maar het gaat miju er niet om dat het oerlelijk is, het gaat mij er om dat dat voorkomen had kunnen worden!

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 21:01

parouscha schreef:
Tinkelbel schreef:

Compleet mee eens.
sommige mensen behandelen ze echt als barbie paardjes, kom op hee het zijn en blijven dieren, laat ze toch lekker.
Niet teveel rotzooi om en aan, lekker in de weide.

Moet ik nu nog 84938492384 keer zeggen dat ik t niet doe omdat ik dat paard als een furby beschouw Gestoord ach whatever, lezen zullen jullie nooit leren Nerd , althans de meesten van jullie.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 21:05

runningkawa schreef:
Is ze alleen in het begin jolig, of de hele tijd?
Is het alleen in het bgein kun je vragen of ze er na een halfuurtje afmogen.

En hoelang staat ze buiten?
Voor een uurtje kun je wel bescherming omdoen,veel langer zou ik niet durven, ook al zou het er speciaal voor gemaakt zijn, maar geeft toe, heb geen ervaring met die van de paardendrogist.

Ze staan in principe de hele dag buiten, tot een uur of vijf. Ze is niet de hele tijd jolig, als mevrouw denkt ik heb zin om te ''spelen'' doet ze dat, is niet te voorspellen. Ik zit er ook helemaal niet op te wachten hoor al die tierelantijnen om die benen maar in de tijden van concoursen en keuringen vind ik t jammer dat ze er zo bij loopt Boos!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:01

Aha, ze is dus helemaal niet de hele tijd zo gek als een deur, ze is alleen maar bezig als een NORMAAL PAARD? Sjongejonge...

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 18:08

Of je houd gewoon je mond met je kinderachtige commentaarof je komt maar een keer kijken, of nee doe dat maar helemaal niet, lijkt me t verstandigst Knipoog

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 18:11

En trouwens heb je mij ooit horen zeggen dat het GEEN normaal paard is? Ik weet niet hoor maar je bent iig btje zielig bezig met je reacties Rolleyes Misselijk

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:27

Doei! Clown