Wordt mijn paard door te veel personen te vaak bereden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Re: Wordt mijn paard door te veel personen te vaak bereden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 21:27

Helaas kan ik in de buurt geen andere stal vinden (Duitsland, en andere stal zijn overvol hier in de buurt en hebben weer andere nadelen) en ik heb er geen moeite mee als andere mensen op mijn paard rijden, als hij maar aandacht en beweging heeft. Natuurlijk probeer ik zoveel mogelijk voor afwisseling te zorgen. Tevens zijn wij alle 4 recreatieruiters en werken we Pallas niet in het zweet. Ik begrijp heel goed dat wedstrijdruiters en ruiters met meer tijd alleen hun paard willen rijden. Zou ik ook voor willen kiezen, maar door mijn werk lukt dat niet altijd en wil ik gewoon zeker zijn dat Pallas elke dag meer dan voldoende beweging en aandacht krijgt. Pallas wil ik niet kwijt en tot nu toe blijft hij een vrolijk paardje en merk dat het al een hele verbetering voor hem is in vergelijking met het manegewerk. Bij al mijn bijrijhders en mezelf merk ik dat hij zich erop verheugt dat we er zijn. Als dat niet zo is, ga ik natuurlijk aan veranderingen denken. Beweging blijft belangrijk voor paarden en dan heb ik liever dat hij er zeker 1 a 2 keer week uitkomt, naast de 2 a 3 uur weidegang in de zomer. In ider geval bedankt voor jullie reacties!!