Net Gemaaid gras, kan dat kwaad voor je paarD?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Re: Net Gemaaid gras, kan dat kwaad voor je paarD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:18

Het schaap van onze buren is gestorven van gemaaid gras (kort) te eten.
Koeien kunnen er dan weer wèl tegen, want die herkauwen en die hun magen zijn tegen wat meer bestand Lachen

natascha78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:39

nu is vandaag bij ons zo genaamd het onkruid met de tractor gemaaid. msaar er ligt echt gewoon gras tussen. is dit nou slecht dan. Volgens mij is het niet slechter dan gewoon te veel gras binnen krijgen maar doordat het gemaaid is eten ze er meer van.
Mijn dierenarts zij net ook dat de brand netels enzo niet erg zijndie zijn zelfs nog gezond.. maar er kan bv ook sint jacobskruid tussen zitten wat ze normaal niet eten maar wat bij gemaaid niet op valt. Dus het gaat er gewoon om dat ze niet zo goed kunnen scheiden..

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:14

Selket schreef:
Hmm, de buurman van mijn verzorgpaard(en) gooit ook weleens gras over het hek voor de paarden.. Dit is wel lang gras, maar met zo'n aparte grasmaaier (voor op zn rug, heel vaag) gamaait.. Is dat ook niet goed? Ik wil het namelijk even zeker weten voordat ik er wat van zeg ;)xx

Dat is waarschijnlijk een bossenmaaier. Als het langstengelig gras is dat hij geeft, dan kan het niet echt kwaad.. normaal gesproken. Toch kan je het beter zelf gedoseerd aan je paard geven.. Mijn vraatzuchtige paard heeft echter weleens een flinke hap gemaaid lang gras gegeten en kreeg een slokdarmverstopping !! Ik ben er voortaan dus wel heel voorzichtig mee. Vooral niet teveel. Kort gemaaid gras van de grasmaaier NIET geven !

Safiera

Re: Net Gemaaid gras, kan dat kwaad voor je paarD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:24

Bij ons krijgen de pony's vaak het gras van de zitgrasmaaier van de eigenaar. (Dus ook kort, van de grasveldjes op het terrein) Ik spreid het wel altijd uit (tegen rotten) en probeer te voorkomen dat ze meer dan 2 ladingen per dag krijgen (zijn 7 pony's)

Gaat al jaren goed, heb ik geluk gehad? Ben er nooit zo'n fan van geweest, maar is het nou echt gevaarlijk, of niet?