Witte staart echt wit krijgen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Witte staart echt wit krijgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:35

Ik ben chemicus, en ik kan het hardop zeggen, dat spul is allemaal niet goed voor het haar, het wordt gigantisch aangetast. Beter is inderdaad de groene zeep.

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:52

Neonlight schreef:
Ik ben chemicus, en ik kan het hardop zeggen, dat spul is allemaal niet goed voor het haar, het wordt gigantisch aangetast. Beter is inderdaad de groene zeep.

klopt.. Daarom gaf ik ook de waarschuwing dat je er voorzichtig mee om moet gaan.. Handschoentjes en eerst proberen op een plukje Knipoog

Enne.. Pas gebruiken als niets anders werkt.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:47

maar als jij er handschoenen bij aan moet, dan lijkt het me niet echt veilig... wat nou als het paard opeens met zijn staart slaat, en het komt op zijn staartwortel? lijkt me niet echt prettig... en voor de haren zal het ook niet goed zijn. volgens mij heb ik dan liever een gele staart...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:47

Wij hebben er nooit geen problemen mee gehad, nooit geen schade aan gezien.
Als je het maar niet té lang doet, goed uitspoelt en na wast met een conditioner of verzorgende shampoo, zodat het niet uitdroogt.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:53

Pisvlekken?

HOUTSKOOL

Klink absoluut onlogisch maar werkt echt super!!
Ik heb een appaloosa met altijd op de zelfde bil een grote pisvlek van het liggen...

ff een houtskool briketje eroverheen schuren zegmaar (niet te hard) vervolgens gewoon met een zachte borstel weer eroverheen..

Probeer maar eens!!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:55

haha, ik zou net denken dat ie dan zwart werd! zaagsel schijnt trouwens ook te werken voor nog natte pisvlekken

Vera26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:28

hoor net van iemand dat ze, als ze de koeien te keuren aanbieden. Gewoon waterstofperoxide op het wit gebruiken.. Dus ook op de huid.

Handschoentjes zijn ervoor om te voorkomen dat je het in een wondje krijgt.. Dit spul is nog erger dan jodelwater namelijk.

wrijven in de ogen is ook uit den boze Huilen

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:05

Ik was de staarten van mijn (verzorg)haflingers altijd met zilvershampoo, en ik gebruik biotex. Werkt Super!
De eigenaar heeft ook spul gekocht (gewoon bij een ruitersport winkel) dat je op de vieze plekken spuit, even laat intrekken en dan vervolgens afdeppen, de plekken zijn dan altijd meteen weg! *LOL*

_Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:52

Soms krijg je een vieze staart wit als je ongeveer 1 uur zijn/haar staart borstelt worden ze spierwit van,witte paarden willen zichzelf vies maken omdat ze er bij willen horen. Haha!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 08:42

Linda_Bien schreef:
De eigenaar heeft ook spul gekocht (gewoon bij een ruitersport winkel) dat je op de vieze plekken spuit, even laat intrekken en dan vervolgens afdeppen, de plekken zijn dan altijd meteen weg! *LOL*

Ja dat spul heb ik ook werkt echt super Ja alleen wordt de vacht er vettig van. Als t lukt probeer ik t altijd af te spoelen.

super van al die reacties ga maar s f expirimenteren Tong uitsteken (voorzichtig dan he Knipoog )