mening over dit paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eventinggirl

Re: mening over dit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:47

paard is idd koehakkig, en ben je opzoek naar een sportpaard of en recreatie paardje.. dat is een enorm verschil. en je zegt in een van de postjes dat je er niet veel verstand van hebt. dan kan ik je absoluut geen jong paard aanraden. ik heb dit al zo vaak fout zien gaan...ga dan voor een goed leerpaard...
xxx succes
eventing-girl

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 01:18

Ik vind de prijs ook redelijk laag... Mijn 3-jarige zou voor dat geld niet verkocht worden, maar das dan ook een ander paard, welteverstaan: de mijne Haha!

Nee, ik zou gewoon eens gaan kijken! Kijken kost niets (buiten je benzine Tong uitsteken). Ik vind haar een erg mooie achterhand hebben en een diepe borst. Ik vind het een mooi dier en ik zou gewoon gaan kijken als ik jou was Ja

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 06:24

hoi!
elisa2: misschien een beetje een stomme vraag, maar is rockefeller bekend dan? en welk ras is hij? (heb de ballen verstand van hengsten, ken alleen een paar kwpn hengsten Bloos ) ze heeft geen gebreken.
windhond: ik laat haar idd zoieso keuren. voldoet klinisch keuren?
eventinggirl: ik ben wel op zoek naar een sportpaardje. ik heb inderdaad niet superveel verstand van de bouw, het ergte zie ik wel, maar kleine dingen mis ik. er zou ook zoieso een deskundige meegaan, die hem dan beoordeelt. en ik laat haar keuren.
ik zou ook heel veel begeleiding krijgen.
quellian: ik vind haar schouderpartij er ook erg sterk uitzien, en ik vid dat ze een mooie opwaartse nek heeft.
p.s.: kan iemand mij meer vertellen over de hengst rockefeller? Bloos

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 06:52

Waar ergens staat dit paardje? En wat kent ze juist? Knipoog
Ik vind alvast een mooi beestje om te zien, maar heb geen verstand van die afstamming Scheve mond

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 07:09

kijk even op deze site
http://www.gestuet-haemelschenburg.de/html/rockefe.html

en
http://www.kwpn.nl/html/selectsale/paar ... eller.html

dit zijn twee verschillende hengsten... je hebt namelijk niet verteld wie vader vader was...

maar iig, voor de sport zijn de achterbenen zoals ze te zien zijn op de foto niet echt de beste keuze.
Der achterbenen vielen mij ook gelijk het eerste op. Koehakkig, maar ook een beetje zwaarder op de kogel heb ik het idee.
Ze is nu nog jong en hoewel je koehakkig wel met speciaal beslag zou kunnen coregeren, betwijfel ik ofdat je dat nog echt weg krijgt op deze leeftijd.
Het verschil is dat de waarde van het paard voor de verkoper nu toch niet meer omhoog gaat als hij haar niet inrijd. En op een gegeven moment zal de prijs zelfs omlaag ( niet zo heel veel, maar toch iets) gaan als ze niet ingereden is.
Maar elk jaar dat ze nog bij hem blijft staan kost ze wel geld...
Persoonlijk zou ik uitkijken ofdat je idd geen kat in de zak koopt. Ze kan nog zo mooi zijn, maar benen zijn heel erg belangrijk en als deze niet 100% in orde zijn zou ik er toch vanaf zien.
Voor de rest zie ik niet echt direcht problemen. Weet wel dat als je een kleiner paard koopt dat ze prima kan presteren, maar dat, ze moest je haar willen verkopen, ze vaak alleen aantrekkelijk is voor vrouwen.
Heb je haar moeder gezien? Is ze groot, is ze lief, heeft ze iets gepresteerd?
Dit zijn allemaal dingen waar een prijs afhankelijk van is vind ik.
De reden kan zijn dat hij haar voor een klein bedrag weg doet, omdat hij weet dat er iets mee gedaan moet gaan worden en hij het nioet gaat doen. Hoe langer ze bij hem blijft staan hoe meer onkosten hij aan haar heeft en hoe ouder ze wordt en niet bereden is hoe minder interessen er naar haar zal zijn...

MPaar ik moet me aansluiten bij iemand die dit al s gezegt heeft in dit topic.
Misschien ben je beter af met een ervaren paard als je er allemaal nog niet zo heel erg veel verstand van hebt, maar deze keuze moet je toch zelf afwegen... het enigste wat ik kan zeggen is... Een goed paard kost geld.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 07:28

Er zijn idd meer Rockefellers. Er is ook een goedgekeurde NRPS hengst Rockefeller dit is een schimmel.

Ik ben benieuwd welke nu de vader is.Pling
Ik ben met name nieuwssgierig naar de nakomelingen van de KWPN'er Rockefeller (v Marlon)

Veel jonge paarden zijn wat koehakkig, kan met het komen van de bespiering zodra ze in het werk gezet worden best wel eens gaan meevallen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:47

Ik vind het op het eerst gezicht een leuk paardje! laat haar inderdaad klinisch keuren door een goede paardenarts. Geef daarbij aan dat je het paard voor de sport wilt gebruiken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:54

Wat een leuk dier zeg!

Ik denk dat de prijs zo laag ligt doordat ze klein is en nog onbeleerd.
Zou ze groter zijn geweest en al beleerd kan je er z 1500 bij op tellen.

Koehakkig vind ik wel meevallen, daar zou ik me niet teveel gelegen aan liggen.

Sorry dat ik het zeg, maar wat is 'de sport ingaan'. Een wedstrijdje rijden? Voor jouw gevoel goed dressuren? Wat is je streven? Vast geen ZZ licht of zo want anders zou je niet naar dit soort paarden kijken met dit soort prijzen. Dan zoek je in een andere categorie.

Ik ben van mening dat elk paard een aantal goede proeven kan neerzetten en toch echt wel M moet kunnen rijden. De een zal het wat makkelijker afgaan dan de ander.

Laat haar goed keuren en de eerste jaren in de verzekering. Mocht er alsnog wat om de hoek komen kijken dan heb je dat iig gedekt.

Ik vind het een leuk dier om te zien!

Succes!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:32

Ik vind het een leuk paard. Wel wat vierkant idd. En ze LIJKT koehakkig, maar dat moet je echt even gaan bekijken. Hoe ze loopt vooral, of ze dan nog koehakkig is. Mijn vorige paardje (ook jong ding) stond ook regelmatig gewoon heel krom. Ik heb zelf weleens de opmerking gehad dat ik er speciaal beslag onder moest laten doen omdat hij met een been zo krom stond. Maar als je dan met hem ging lopen was het gewoon normaal, en als je hem fatsoenlijk (en vierkant) liet halthouden was er niks aan te zien. Komt gewoon omdat ie nog zo lomp was (zijn lijf draaien naar iets waar ie naar wil kijken maar de voet laten staan).
Dus ga haar gewoon bekijken, met de 'expert' en laat haar klinisch keuren. Ik zou bij een paard in die prijsklasse geen foto's laten maken, die kosten haast meer als het paard Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:22

Dimple schreef:
Wat een leuk dier zeg!

Ik denk dat de prijs zo laag ligt doordat ze klein is en nog onbeleerd.
Zou ze groter zijn geweest en al beleerd kan je er z 1500 bij op tellen.

Koehakkig vind ik wel meevallen, daar zou ik me niet teveel gelegen aan liggen.

Sorry dat ik het zeg, maar wat is 'de sport ingaan'. Een wedstrijdje rijden? Voor jouw gevoel goed dressuren? Wat is je streven? Vast geen ZZ licht of zo want anders zou je niet naar dit soort paarden kijken met dit soort prijzen. Dan zoek je in een andere categorie.

Ik ben van mening dat elk paard een aantal goede proeven kan neerzetten en toch echt wel M moet kunnen rijden. De een zal het wat makkelijker afgaan dan de ander.

Laat haar goed keuren en de eerste jaren in de verzekering. Mocht er alsnog wat om de hoek komen kijken dan heb je dat iig gedekt.

Ik vind het een leuk dier om te zien!

Succes!

Precies mijn gedachte toen ik alles doorlas! Hier heb ik niets meer aan toe te voegen.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 13:05

nee, ik hoef idd geen zz paard. wat bedoel je met "voor jouw gevoel" goed dressuren? hoe weet je nou of je genoeg ervaring hebt voor een jong paard? ik zou zoieso wel heel veel begeleiding krijgen enzo.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 13:38

bij de post hierboven, bedoelde ik: "hoe kan ik er achter komen of ik genoeg ervaring heb voor een jong paard?" nu leek het net of ik dat tegen dimple persoonlijk bedoelde.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 14:42

wat een leuk beestje zeg.. (en ik ben wel schimmelfreak)

als je zeker weet dat je veel begeleiding krijgt, en behoorlijk kan rijden (goed evenwicht, veel geduld, en ervaring hebt met moeilijkere pony's/paarden) dan kun je t wel porberen om m zelf in te rijden, vraag alleen vooral aan t begin hulp van iemand die er ervaring mee heeft.

verder denk ik dat je als je dr goed inrijdt best wat mee kan bereiken in de sport, ik heb ook een 3 jarige gekocht (2,5 jaar geleden) helemaal groen, en ben nu begonnen met echt fanatiek wedstrijden rijden, en t gaat prima. en hij was ook niet belachelijk duur... gewoon een leuk paard waar we tegen aan lieoen.

ik zou dus zeker eens gaan kijken, en k vind t een hele degelijke prijs die ervoor gevraagd wordt, eerder goedkoop dan te duur.

kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 14:46

leuk paardje om te zien Haha!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 15:05

merel90 schreef:
bij de post hierboven, bedoelde ik: "hoe kan ik er achter komen of ik genoeg ervaring heb voor een jong paard?" nu leek het net of ik dat tegen dimple persoonlijk bedoelde.

nou ja, hoe lang rijd je, welk niveau, hoe vaak en/of lang heb je les gehad, heb je al meer jonge pony's paarden ingereden... de 'expert' die jij meeneemt zou het ook wel moeten weten als hij/zij jou goed genoeg kent.

verder, ik vind het een gewldig leuk beest. Laten keuren en goed verzekeren, en dan kan er weinig mis meer mee gaan Lachen

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:51

merel90 schreef:

Haha! no worries

Of je genoeg ervaring hebt voor een jong paard. Goede vraag. Ik vind mezelf nl ook niet goed genoeg voor een jong paard, maar toch heb ik er eentje.

Het is, denk ik, sterk afhankelijk WAT voor een jong paard. Die van mij doet geen pas fout! Nooit gedaan ook. Vanaf het inrijden consequent zijn en alle wat je erin stopt (aandacht, liefde, consequent zijn, regeltjes e.d) krijg je er ook weer uit.
Ik ben heel erg lief voor Joem, maar heel consequent. Geen polonaise aan mijn lijf. Er wordt niet getrokken, geslagen, geduwd, gesteigerd of gedramd. Klein bokje kan ik me voorstellen, maar meer niet.
Maar er zijn ook paarden die vanaf het begin af aan de kont overal tegen in gooien. Die moet je er dus uitfilteren in je zoektocht!

Ik heb zeker de eerste maanden heel veel hulp gehad. De degene die haar heeft ingereden, heeft ook mij geholpen om met haar om te gaan.

Durf eerlijk naar jezelf te zijn, kan je iets niet geen probleem, maar durf hulp te vragen en hulp aan te nemen. Ga niet zeggen dat je het allemaal wel weet, want daar ga je de mist in.

En...........neem de tijd. Om elkaar te leren kennen, om haar zadelmak te maken, om haar te laten wennen aan allerlei dingen en als laatste om je vertrouwen te winnen.

Iedereen die vindt dat je met een 3 jarige 6x in de week kan rijden, kan je zowiezo negeren.

Doe wat je hart je ingeeft en dan komt het wel goed!

Succes!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:13

Gaaf dier om te zien *LOL*

Het kijken waard!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:15

Ik heb ook een schimmel (kinston) en hij was drie toen ik hem kocht ik heb er geen moment spijt van hij was onbeleerd toen ik hem kocht. Hij is super braaf en als ik hulp nodig heb vraag ik dat gewoon.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:18

Leuk dier zeg! Ik denk zo'n € 2000 - € 3000,=

Pris_Sunday

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:21

Is de het Piloot of Pilot??
Want de mijne heeft ook pilot in het bloed..
Maar Pilot is wel goed Slim

Die van mij was ook maar 1200 euro.. maar die vent wist niks van paarden..hij wist niet eens wattie had..

Wij hebben lekker DNA-test gedaan.. Haha!

Maaruh.. Heeeeeeeeel tof paard echt waar..
maarjah....
I Love Schimmels... zoals VDL Sydney.. Kwijl

Qua prijs.. naja ik zou het niet weten.. maybe toch maar keuren!!!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 06:57

bedankt voor de reacties!
pris_sunday: piloot. geluk dat je je paard zo goedkoop hebt kunen krijgen!
nimmy: ja, ik hoef echt geen zz-paard, want daar ben ik zlef gewoon niet goed genoeg voor. dan heb ik misschien wel een mooi en duur paard (geen geld voor), maar ik denk niet dat we dan gelukkig zouden worden samen. het lijkt me heel erg gaaf om een paard in te rijden (met veel hulp natuurlijk). ik ga inderdaad zeker zorgen voor veel begeleiding. nouja, ik ben niet bang, heb geduld en word nooit boos (veel te weinig, zei eigenaresse van mijn vorige verzorgpaard), en ik heb wel een tijd een paard gereden dat echt niet de makkelijkste was. ze was heel druk en bang, maar dat past net weer goed bij mij, omdat ik heel rustig ben en haar in het begin niets vroeg. daardoor werd ze op een gegeven moment vanzelf rustig, en toen kon ik er ook echt heel fijn mee werken.
edidit: ik heb nog geen jong paard ingereden, wel een paard zadelmak gemaakt. ik denk dat ik wel een goede zit heb (stom om van jezelf te zeggen, maar toch), en ik ga nog veel zitlessen nemen. degene die mij zou gaan begeleiden, die vertrouw is door en door. echt een geweldige vrouw. zij heeft ook heel erg veel ervaring met jonge paarden, en heeft internationaal samengestelde wedstrijden gereden, geloof ik. op haar achtste reed ze al arabische hengsten in. ook haar manier van omgaan met paarden vind ik erg goed. ze doet alles rustig aan, en probeert het paard in zijn lopen te begeleiden, en niet alles over te nemen zal ik maar zeggen.
dimple: dankjewel! volgens mij neem ik wel veel van anderen aan (zegt iedereen altijd), en ik ben ook zeker niet bang om om advies te vragen. ik bedoel, beter dan dat je zelf gaat zitten klunzen! ik ben idd ook echt niet van plan om alles te overhaasten. gewoon lekker rustig aan doen, elkaar goed leren kennen. ik wil ook zoveel mogelijk met het paard doen voor ik erop stap. lekker longeren, wandelen aan de hand, los laten lopen, werken aan de lange lijnen, enz. enz. ook zie ik nu veel meer in dan eerst dat longeren enz. ook heel belangrijk is, zeker bij een jong paard, maar ook bij een ouder. ik ga ook lessen krijgen in het met lange lijnen werken, en longeren met 2 lijnen (dat natuurlijk pas later).
parouscha:bedankt! ja, ik wil ook zeker eens gaan kijken!
marleen_usar: fijn dat je paard je bevalt!
klaasjuhhh: bedankt! ja, ik had ook gedacht dat ze duurder zou zijn, maar goed. ze is nog niet beleerd enzo, en volgens mij is er nou ook een beetje een overschot aan paarden die te koop staan.
nounou, wat een verhaal zeg!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 07:00

oja, trouwens, als ik ga kijken, hebben jullie dan nog extra tips om op te letten? wat ik moet vragen, waar ik naar moet kijken? want met een jong paard is het natuurlijk extra moeilijk, omdat je hem niet uit kan proberen, dus je moet uit andere dingen die je ziet zoveel mogelijk een beeld proberen te vormen van hoe hij is, en onder het zadel zal zijn. daarom denk ik ook wel dat het zeker bij een jong paard heel belangrijk is dat je vaak gaat kijken, en veel met hem doet, om een zo goed mogelijk beeld te krijgen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:08

Gewoon goed opletten hoe hij loopt, en hoe zijn gedrag is naar de mensen toe. En kijken of er toch geen gebreken zijn die je eventueel zou kunnen zien. Je kunt een jong paard inderdaad niet uitproberen, maar karakter kun je al wel deels zien.
Verder vragen naar medische historie, en of hij (of is het een zij, weet het zo even niet meer Bloos ) ge-ent is en regelmatig ontwormd (hoewel bij dat laatste toch altijd ja gezegd wordt.)

En ik kan maar 1 ding zeggen, ga ervoor! Zo te horen heb je goede begeleiding, en dan zal het ook wel goed gaan. Goede begeleiding is toch het allerbelangrijkste. Eventueel kun je, als je toch wat onzeker erover bent, ook je paard de eerste weken laten inrijden door haar, en dan verder onder begeleiding van haar ermee doorgaan. Zo heb ik dat ook met mijn paard gedaan, heb haar bij een africhtingsstal in laten rijden en daar les ik nog steeds.

O ja, en neem die vrouw als het kan mee als je gaat kijken. 2 zien altijd meer als 1, en zij heeft een iets meer nuchtere kijk op het paard.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 08:29

bedankt! ja, wel fijn als iemand in kan springen als jij te kort schiet. en ik neem inderdaad wel iemand mee. want het lijkt me idd wel zo, als je het paard leuk vindt, kijk je niet meer objectief naar gebreken enzo.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:29

iets overbouwd op de voorhand

knap!