taxatie D sport pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margon

Re: taxatie D sport pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:57

Ik denk dat je toch al snel aan de €6.500 komt. Hij heeft dan wel geen papieren maar mooie leeftijd, hoog geklasseerd in dressuur en springen, mooie maat. En tegenwoordig als je op marktplaats kijkt heb je genoeg pony;s met dezelfde "kenmerken" als die van jou en daar word toch ook altijd al gauw een aardig bedrag gevraagt.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:57

Ach, ik denk dat je gewoon een bedrag moet bepalen waar JIJ tevreden mee bent.
Er zullen heus wel ergens mensen zijn die precies naar zo'n pony op zoek zijn er er meer voor betalen..

't Is maar net wat de gek er voor geeft Knipoog

melissa20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:43

10 000 euro

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:49

melissa20 schreef:
10 000 euro

Verkocht Haha!
En dan krijg je er ook nog een halstertouw bij Knipoog *LOL*

Als ik de reacties zo eens lees, dan denk ik dat ik inderdaad aan de lage kant zat met 3500 euro.
Ik denk dat het wel goed is om mee te nemen dat als je prijzen gaat vergelijken, er niet automatisch vanuit moet gaan dat deze ponies die prijs ook opbrengen.
Ik bedoel, een 'soortgelijke' pony kan best voor 6000 euro aangeboden hebben, maar je hebt best kans dat als je 4500 euro biedt dat je hem meteen in kunt pakken Knipoog
Maar goed, dat had je zelf waarschijnlijk ook al wel bedacht Knipoog

Heel veel succes met de verkoop, ik hoop dat je een leuk adresje voor hem kunt vinden!

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 18:23

ja idd.. ik heb nog ff de tijd.. eerst dacht ik aan december dit jaar.. maar misschien dat ik hem wel eerder kwijt ben..
ik kan hem natuurlijk voor een leuk prijsje op internet zetten en kijken of er in dat half jaar wat ik nog heb een gek kan vinden die het er voor geeft..

en idd melissa20.. dat zou nog eens leuk zijn.. kan ik ook gelijk een mooi paardje voor kopen.. en mijn paps is bereid om ook een kleine bijdrage er bij te doen.. dus kom maar op dan met die gribraldi's! hihi (not)

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:49

Bij ons in België zou je met die kwaliteiten heel veel kunnen vragen, kdenk zelfs meer dan 6000 euro. Papieren of niet, ze zijn niet zo belangrijk denk ik, vooral niet bij pony's. Ze moeten gewoon goed zijn en super lopen in springen en/of dressuur. Een kennis van mij had ook een leuke pony staan, d-pony, merrie, 7 jaar,geen papieren, sprong parcours 1.10, won veel prijzen, dressuur was haar sterke kant niet.....ze is twee weken geleden voor meer dan 15.000 euro verkocht naar Italië....

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 22:39

hey nieke,
wat is een goede site dan om in belgie je pony aan te bieden? of hoe hebben zij die pony verkocht?

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:06

melmzs schreef:
zoek jij maar eens een z paard voor 5000, op die leeftijd, ouder misschien wel, maar die vind je echt niet!!
een ruin vind ik ook geeeen minpunten hoor!!!
maar ik zou ook als vraagprijs: 5500 vragen. en de minimum prijs 4500 ongeveer. maar het licht er natuurlijk ook nog aan hoe hij loopt, en hoe snel je naar het z bent gegaan. enzo

idd, die heb je niet meer voor 5000 euro Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou eerst gewoon 5500 euro als vraagprijs nemen, als er geen een intresse heeft kan je de prijs altijd wat mindere. Maar als je hem 1 maal lager hebt dan kan je hem ook niet meer omhoog doen.

Mooie pony btw..! Knipoog

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:25

Ik ben afgelopen winter met een vriendin op zoek gegaan naar een superbrave kinderpony, eveneens een D-pony. De meeste pony's waar we kwamen waren M-dressuur geklasseerd en daar werd al ca. 3000-3500 euro voor gevraagd. De pony's die Z-dressuur liepen hadden een vraagprijs van 5000 euro. Ik denk dat je voor dubbel Z zeker 5000-6000 euro kan vragen. Onderstreep dat het een vriendelijke pony is waar iedereen mee kan rijden, ook jongere kinderen. Een ruin is een voordeel, want veel ouders willen bij kinderen liever geen merrie met kuren. Bij een ruin is het papier niet zo van belang. Mijn ervaring is dat er in het winterseizoen erg veel vraag is naar brave pony's met een hoge klassering. De meeste pony's op marktplaats en sporthorses (ook de duurdere) waren binnen een paar dagen tot een week al verkocht. De meesten stappen voor het nieuwe buitenseizoen over op een nieuwe pony. En voor een goede, brave pony leggen de meeste ouders graag wat meer geld neer.

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 10:04

oke hobby, ik dacht juist dat mensen voor de zomer een goeie pony zoeken, zodat die kids juist in de zomer alle tijd hebben om aan een nieuw beesje te wennen..
maarja in de winter zijn paarden over het algemeen wat drukker.. dus dan is een brave juist weer een voordeel!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:17

Ik heb altijd geleerd dat het aanbod paarden en pony's in het najaar groter wordt: dure stalling is weer nodig, ipv die goedkope zomerweide en mensen zijn dan eerder geneigd afscheid te nemen.

Voor 3.500 ben je je pony in no-time kwijt. Maar jij hebt de tijd! Wat let je om hem nú al aan te bieden op diverse sites (niet alleen marktplaats, pak gerust ook iets luxers) voor een hogere prijs.

Zeg 7.500, wie weet vind je iemand die het geld eraan kan besteden en verliefd wordt. Tegen de tijd dat je hem écht wilt/ moet gaan verkopen kun je altijd nog zakken met je prijs.

Je hebt niet alleen een pony die geschikt is voor de betere ruiter (want die kan hem vast nog wat doorrijden). Je pony is juist ook geschikt voor de "beginnende" wedstrijdruiter. Je hebt dus een aardig grotere doelgroep dan de verkoper van een gemiddelde pony.

Daarnaast heeft je pony z'n maat mee. Een 10 jarige kan er wrs. zó mee wegrijden, maar ook een 16 jarige ruiter kan er nog even mee door...

Succes!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 14:14

Ik denk dat je best een goede prijs kunt krijgen hoor!
Jouw pony is bijna dubbel Z. Hij heeft een goed maat.
Hij is een ruin en daar zijn buitenlanders gek op.

Ik zou om te beginnen een prijsklasse van 5000 tot 10.000 euro gaan.
Op sporthorses krijg je vaak reacties uit het buitenland. Voor een fijn te rijden pony komen ze graag kijken hoor!

Ik zou een prijs vragen van zo'n 7500 euro.
Echt hoor, een goede pony is dat waard!
En volgens mij is jouw pony dat!!!

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 16:01

oke dank jullie wel!! doet me goed..!!!

me_to_you

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:07

tegenwoordig vind je paarden van 4000 4500 euro een Z paard rond die prijs niet allemaal uiterraad maar zoals ik erover denk vind ik dat een mooie prijs ....

taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:21

Het is al een aantal keren gezegd, maar het is inderdaad slim om je pony ook op buitenlandse sites te koop te zetten. In Nederland zijn de prijzen voor fatsoenlijke pony's zoals die van jou behoorlijk laag vergeleken met het buitenland. In Duitsland is men meer dan hier bereid om een flink bedrag neer te leggen voor een goede pony.

Als ik jou was zou ik hoog (7500?) beginnen, je kan altijd nog naar beneden met de prijs!

Zazou_Murier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:33

ik vind dat iedereen nogal hoog zit even omgerekend is 7500 euro gewoon 16500 gulden en dat is echt te veel voor een pony! hij heef t niet de kwaliteiten om (inter)nationaal goed mee te doen. Dus geen aankomend winaar NK dresuurof springen. het is gewoon een leuke pony die wedstrijd ervaring heeft ik vind 3500 genoeg geld!!

NU zullen er een heleboel mensen het niet met mij eens zijn maar ik ben benieuwd voor hoeveel deze pony wordt verkocht!! en in het buitenland zijn ze ook niet gek voor een brave Z pony geven ze ook niet de hoofdprijs alleen voor de 'echte'.

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 13:24

we zien wel!
maar weten jullie buitenlandse sites dan waar ik hem op kan plaatsen?

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:24

SelenaV schreef:
melmzs schreef:
zoek jij maar eens een z paard voor 5000, op die leeftijd, ouder misschien wel, maar die vind je echt niet!!
een ruin vind ik ook geeeen minpunten hoor!!!
maar ik zou ook als vraagprijs: 5500 vragen. en de minimum prijs 4500 ongeveer. maar het licht er natuurlijk ook nog aan hoe hij loopt, en hoe snel je naar het z bent gegaan. enzo

idd, die heb je niet meer voor 5000 euro Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou eerst gewoon 5500 euro als vraagprijs nemen, als er geen een intresse heeft kan je de prijs altijd wat mindere. Maar als je hem 1 maal lager hebt dan kan je hem ook niet meer omhoog doen.

Mooie pony btw..! Knipoog

Ga maar eens even kijken op marktplaats, zag laatst een ruin, een paard, 10 jaar, helemaal goed verder, keuringsrapporten aanwezig, was Z1dressuur, voor 4250 euro. En dan zou je voor een pony 5000 euro vragen?!?!?!

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:53

jipkip schreef:
hey nieke,
wat is een goede site dan om in belgie je pony aan te bieden? of hoe hebben zij die pony verkocht?

Zij kwamen er vaak mee 'buiten' , op wedstrijd dus.... en op de grote wedstrijden waren er altijd geïnteresseerden. Ook mond aan mondreclame doet veel.
Sites die het bij ons wel goed doen zijn kapaza.be en marktplaza.be..

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 10:58

oke dank je wel!

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:30

Hey

Super gave pony!
Maar ff over het verkopen. Het zit allemaal bestwel aan de lage kant denk ik.
Ik kende mensen die een pony (welliswaar met papieren) kochtte voor 10.000 euro. Die kan voor geen meter springen (bij het zien van een hindernis krijgt ie een spontane hartaanval). Maar had wel Z1 gelopen, met de nodige winstpunten. Ik geloof dat ie net is verkocht vlak voor hij Z2 mocht starten.
Ik denk dus dat jij zeker wel rond de 8000 tot (misschien wel) 10000 mag gaan hoor. Zeker omdat je pony nog niet zo oud is. Jammer dat ie geen papieren heeft....
Veel succes ermee verder!

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:18

10000 euro voor een pony?! nou ik heb het er niet voor over hoor. het is en blijft een PONY!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:32

Ik denk ook dat je wel voor de 7500 kan gaan.
Dan kan je altijd nog zakken in de prijs. Ja

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 17:57

Het ligt eraan hoe snel je hem kwijt wil..
Vorr mijn 7jarige D pony die ik in 7maanden naar het Z heb gesprongen was vroeger de karrepony van me vader had wel papieren en egt ieder kind kon er mee weg rijden me zusje van 9 reed er mee over het strand de pony kon alles.. voor de kar dressuur,springen egt super verkeersmak, , superkarakter, goed papier daardoor ook nog zeer goede fokmerrie..ze had alleen niet e capiciteiten voor EK pony maar verder was het en super leerpony ze zou best meer gekund hebben alleen we gingen zo snel over naar het Z omdat ik er toch te groot voor werd en me vader een andere pony voor het mennen had en me zusje ook een andere. dat als ze Z was we er konden verkopen Nu heeft ze een goed tehuis in belgie bij een meisje die rustig van de pony kan leren en samen weer kunnen beginnen in het B.
Daar vroegen we 2950 voor en voor 2500 is die weggegaan en dan zullen veel zeggen dat is veel te weinig maar we waren hem wel binnen paar weken kwijt ipv van een half jaar en dan moet je ook nog is reken hoeveel je in dat half jaar aan voer strooisel en beweging geven aan de pony kwijt ben.

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 21:43

wat hij dan ook werkelijk waard is weet ik niet.. bestaat er niet iets als een taxateur ofzo?
ik zet hem lekker op internet voor veel, ik heb toch nog een half jaar, wie weet wordt ie hij gekocht voor een hoge prijs.. na een half jaar kan ik altijd nog zakken met de prijs!