lowara schreef:het is ook vooral voor de omgeving ( jij, mensen die ermee omgaan) irritant, zo'n blurpend paard.
En dat zou voor mij een reden zijn om zo'n dier te laten staan.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lowara schreef:het is ook vooral voor de omgeving ( jij, mensen die ermee omgaan) irritant, zo'n blurpend paard.

) dan houdt hij er bij geen verveling nog niet zomaar mee op! Ik denk dat je het daar mee kunt vergelijken. Kobus zuigt in de wei absoluut geen lucht, maar op stal wanneer de mogelijkheid zich aanbied dus meteen wel. Kobus gaat er trouwens niet minder door eten en heeft er ook geen slechtere tand van gekregen (tot dusver
).

annieboef schreef:Ik heb er een van 20 die sinds dat hij z'n band om heeft, het nooit meer gedaan heeft.
Dus de vraag is of bij jouw ''toekomstige'' paardje een band helpt?
succes
Faniek schreef:@ Breitling
Als dat paard altijd koliek heeft dan hebben ze niet naar de oorzak gezocht. En waarschijnlijk is dat maagzuur geweest door of de omgeving en voeren of iets anders.
Dus dat was geen vervelingluchtzuiger.
Aan de TS
Kun je uitzoeken welke variant van luchtzuigen het is?
Elisa2 schreef:gewoon doen! Ik heb een super goed paard en dat is ook een luchtzuiger..hij loopt heel veel in de wei en in de stal moet je er voor zorgen dat de voerbak/drinkbak laag zit{dan kunnen ze hem niet vastpakken om te zuigen} en dat er voor de rest geen dingen zitten waarop ie kan zuigen.En veel afwisseling geven,er zijn idd verschillende oorzaken van luchtzuigen..de mijne doet het met eten{dus ik denk dat ie ooit een maagzweer gehad heeft ofzo,en hij heeft het zichzelf toen aangeleerd} hij is nu 100 % gezond en heeft nooit koliek.Maar hij doet het ook als ie aandacht wil,dus dan moet je het negeren..maar zoek anders eens wat info op op i-net er is zat over..en een hoop dingen waarvan mensen zeggen dat het feiten zijn,zijn dus helemaal niet waar.