bitloos rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:25

Ze worden ook verkocht. Maar het lijkt mij makkelijker om zlef te maken. Dan kan je hem precies op maat maken.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:34

ik rijdt soms ook wel een op mijn verzorgpony zonder hoofdstel als ik die niet bij me heb, maar dan ook zonder zadel, alleen hij is erg moeilijk zonder bit....ik heb gister mij vinger opengehaald...hij was erg fris maar voor de rest gaat het wel prima, alleen gaat ie je heel erg uitproberen van tja hoe hard kan ik gaan en dan lig er half naast en dan rent hij naar het hek toe en stopt dan ineens Verward het is ook een rare maar met bit vind ik hem toch wel fijner...alleen heb ik gister ook nog eens de musketon haak kapotgetrokken omdat hij maar niet wou stoppen...lijkt wel of hij gevoelloos is zonder bit, dan heeft hij nog amar 1 ding in zijn hoofd: RENNEN! nu hij kan. soms rijdt ik gewoon met teugels aan het bit en nu zal dat wel; moeten nu de haak kapot is is het touw te kort om vast te houden :'(

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:58

Voordat je bitloos gaat rijden miss je paard wat beter opvoeden dan de vz-ponys van Ching Yi ? En leren te reageren op je zit e.d.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:05

eerst leren wijken voor druk en de one rein stop aanleren, anders heb je geen stuur en geen rem

Trekken aan de teugels vind ik not done, niet met en niet zonder bit.......

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 10:13

Musketonhaken kapot trekken is idd niet echt de bedoeling denk ik ...
Maar wat is precies een one rein stop ? Naja het woord verklaart het al zo'n beetje, maar hoe doe je dat ?