hoe vaak per week train/rijd jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hoe vaak per week train/rijd jij?

1x a 2x per week
1 (1%)
2x a 3x per week
3 (4%)
3x a 4x per week
10 (14%)
4x a 5x per week
14 (19%)
5x a 6x per week
25 (35%)
6x a 7x per week
16 (22%)
verschilt van week tot week
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 71

mariz

Re: hoe vaak per week train/rijd jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:55

altijd om de dag, waaronder ook wel een eens keertje longeren en losgooien in voor komt Lachen

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:43

Rijden doe ik meestal 5 keer per week. Waarvan ik de zondag het liefst buiten ga rijden (4 uur ofzo) De andere 2 dagen longeer ik heb, of ga loswerken.
Het komt niet heel vaak voor dat hij een dag helemaal niets doet Lachen

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 19:10

cadmaddie schreef:
Ik rijd mijn paard 5 a 6x per week, hij komt wel gewoon iedere dag buiten, dus die 1 of 2 dagen heeft hij rust. Nooit twee dagen achter elkaar trouwens.

De komende tijd zullen van die 5 a 6 dagn minstens twee bosdagen zijn. Ik ga ik altijd 1x per week een lange buitenrit maken met een vriendin en minstens 1x per week alleen een ritje. Daarnaast heb ik 1x in de week dressuur of spring les en de overige 2 of 3 dagen pruts ik zelf wat aan.

Mijn pony staat zo vaak mogelijk buiten, maar aangezien we op dit moment 4 paarden op stal hebben, en ze per 2 paarden in de wei gaan, kunnen ze dus niet allemaal tegelijk, tenzij er iemand overdag is om ze te wisselen...

buitenritten zit er voor mij helaas niet zo veel in, kheb een jong diertje en bos ligt niet helemaal naast de deur (lees: kmoet dan eerst langs drukke weg), wel ben ik nu al een paar keer langs de weg naar de club gegaan (ongeveer 1 a 2 km) en dat gaat zeer goed, ze is niet zo schrikkerig!echt beter is dat...

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:08

Ik rijd meestal 5 dagen in de week waarvan 1 x springen en 1 dag longeren en 1 dag helemaal vrij dus meestal wei of paddock, en dat zitten we alweer aan de 7dagen Lachen

Maar ik merk wel dat die van mij het nodig heeft om een keer te longeren met dr halster dan kan ze even lekker uit dr dak.

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:22

Ik ben roos aan het trainen 5 tot 6 keer in de week. Hiervan is minimaal 1 keer longeren met pessoa, en de rest rijden. Elke week heb ik 1x fanatiek priveles. 1 dag en soms 2 ligt eraan heeft ze vrij. Dan mag ze los in de bak of een beetje freestylen. In de wei komt ze bij redelijk weer dagelijks.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:41

Ik rijd eigenlijk ook zowat elke dag ...Maar echt trainen doen we ongeveer 2 keer in de week..De oefeningen kent ze en om blessures te voorkomen ga ik deze niet eeuwig herhalen..Naar die 1 of 2 keer in de week train ik toe, de dagen daarvoor rijd ik vooral los,besteed veel aandacht aan de basis,zorg dat ze fijn aan de hulpen blijft staan. Die 1 of 2 dagen zetten we de puntjes op de i, verfijnen we oefeningen,verzameling etc.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:45

ik heb voor 5 á 6 x per week gekozen. Echt trainen zo'n 3 keer per week, de rest buitenritten en beetje springen. Eigenlijk vind ik dat ook trainen, zo hou je de conditie op peil Lachen

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 22:04

Ik rij gemiddeld 5 x per week. 1x per week heb ik privé les. 2 a 3x per week gaan we nu naar buiten (ligt een beetje aan het weer)

Ik rij geen wedstrijden en hard trainen is dus niet noodzakelijk. Toch vind ik het belangrijk om lekkker veel te rijden. Zowel voor hem als voor mij!

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 22:17

Ik rijd mijn paard samen met mijn zus.

Maandag: Springen
Dinsdag : Prive les (dressuur)
Woesdag: Stapmolen, Losgooien of longeren
Donderdag: Prive les (dressuur)
Vrijdag: Springen
Zaterdag: Vrijrijden of longeren
Zondag: wedstrijd of vrijrijden.

dus ons paard wordt 6 dagen in de week onder het zadel bereden

Groeten

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 22:32

Ik streef ernaar om 6x per week te rijden. Maar ik heb er 3 en soms lukt dat dus niet helemaal qua tijd. Maar 2 ervan rijd ik min 5x en 1tje ook weleens 4x. Ligt er echt aan hoeveel tijd maar dus 4-6x per week Ja ( en heel zelden eens 7x)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 22:43

over 3 paarden verdeelt rij ik ± 15 keer per week Lachen af en toe eens een dagje niet als het niet uit komt maar over het algemeen wel Lachen

EquineNature

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 00:14

Ik rij 4 dagen per week, waarvan 1 keer per week dressuur les en 1 keer per twee weken springles. Verder longeer ik een keer per week en start ik ong. 1 dressuur en 1 springwedstrijd per maand. Mijn bijrijdster rijdt mijn pony 2 dagen per week. Hij krijgt dus 7 dagen p/w beweging en aandacht.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:28

Givar wordt vier keer in de week bereden. Meestal zijn dat buitenritten van ongeveer een uur en een kwartier. Twee keer in de week wordt hij gelongeerd, bijgezet met een pessoatuig. De overige dag wordt ingedeeld naar hoeveel werk hij die week heeft verzet, hoe hij zich voelt en hoeveel zin ik heb. Die dag kan dan varieren van een wandeling of hobbelen aan de longe, maar dan niet bijgezet.
Daarnaast komt hij alle dagen ruim buiten. Lijkt me wel voldoende dus. Lachen

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:38

ik rijd meestal 5/6x per week, ligt er ook aan hoe druk ik het heb. Soms rijd ik echt alleen maar in het weekend, maar dat gebeurd niet vaak

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:01

Toen Memuska nog "in training" was, 7 dagen per week. Zielig hé Clown Nu een keer of 4/5 per week een buitenritje.
De anderen lopen allemaal 6 dagen op 7. De zevende dag komen ze wel in de wei of los.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:34

ik rij 6 dagen in de week..
en dan heb ik 1x priveles en 1x springles en 1 dag heeft mijn paard vrij Knipoog

Uriel4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:29

Ik train ong. 4-5 x per week , want voor 6 of 7 dagen te rijden heb ik geen tijd (school Ach gut )en kvind het wel belangrijk dat mn paardje eens 2dagjes rust heeft ...

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 15:58

Ik rij op moment 1 of 2 keer in de week, ligt er net even aan hoe het met mn rug gaat. Paard wordt wel 6 dagen in de week gereden. Hoop dat ik binnenkort weer meer kan gaan rijden.. Ik probeer 1 keer in de week te lessen, maar voor mij is het op moment het belangrijkst dat ik er weer van geniet Haha!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:30

Mijn shet 'train' ik meestal 5 keer in de week. Op mijn bijrijdhaf rijd ik ongeveer 3 keer per week. De rest van de week rijdt de eigenaresse erop Lachen

SquitAnae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:22

Ik rijd ong 5 a 6 keer per week, niet altijd intensieve dressuurtraining/springtraining, ook wel even op het zandpad bij ons voor rijden, of het bos in ofzo...