alexandra15 schreef:ja, maar of dat goed is..
Waarom niet?
Gerrie schreef:Passier is een topmerk en Prestige komt net kijken .
Dat valt toch wel mee? Het is misschien nog niet zo lang écht in trek, maar da's wat anders.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
alexandra15 schreef:ja, maar of dat goed is..
Gerrie schreef:Passier is een topmerk en Prestige komt net kijken .
Lenn schreef:Nee dat brede kanaal is zodat de ruggenwervels beter vrij liggen, die uitsteeksels zijn namelijk vrij lang.alexandra15 schreef:ja, maar of dat goed is..
Waarom niet?Gerrie schreef:Passier is een topmerk en Prestige komt net kijken .
Dat valt toch wel mee? Het is misschien nog niet zo lang écht in trek, maar da's wat anders.
Citaat:Mijn zadelmaker zegt ook dat die brede tussenkanalen die tegenwoordig vaak in een zadel 'gebouwd' worden niet goed zijn voor de rug van je paard. Het zadel ligt dan op verkeerde 'drukpunten'.
Gerrie schreef:Passier is er al sinds 1867 .. dan kan ik van Prestige niet zeggen![]()
Op het NK in Nijmegen werd mij haarfijn uitgelegd waarom de ruimte tussen de kussens niet extreem breder gemaakt dient te worden.Je verschuift het probleem van de druk op de wervels beter gezegd het doornuitsteeksel (waaromheen een goede bundel spieren dient te liggen) naar de druk op de aanhechting van de ribben en die is/zijn veel kwetsbaarder..
Aldus verleg je het probleem ..of maak je het zelfs erger.

Rieja schreef:Mijn zadelmaker zegt ook dat die brede tussenkanalen die tegenwoordig vaak in een zadel 'gebouwd' worden niet goed zijn voor de rug van je paard. Het zadel ligt dan op verkeerde 'drukpunten'.
Succes met je keuze!
En idd, wat Gerrie ook al zei: Zorg dat je, als je zo'n grote aanschaf doet, je zadel ook echt precies naar je paard laat aanpassen door een kundig zadelmaker.
Ramsesje schreef:niet goed is voor m'n paard dan lijkt me dat geen goed idee
)! Helemaal super dat zadel. Prima kwaliteit leer en een heerlijke zit, hiervoor had ik een Euroriding en daar heb ik nooit lekker op kunnen zitten.
dus voor een "normale" hand zullen dat er 3 zijn. Dus dat is dan niet te breed?

Kan je idd niet via internet beoordelen.