help, problemen met verkoop.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Re: help, problemen met verkoop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 14:03

Pj, effe vraagje dat wat jij beschrijft is toch alleen van toepassing op handelaren. volgens mij kan je niet een particulier zolang aansprakelijk houden voor verborgen gebreken (volgens mij is dat 6 weken).

maare voor de TS, het is vervelend wat er is gebeurt. en als jij idd niet hebt geweten dat die merrie drachtig was kunnen zij jou bij mijn weten niet aansprakelijk houden voor de kosten.

maar in dit geval vind ik die koper ook niet slim (en ik zou daar gebruik van maken als ik jou was) zij willen jou aanspraklijk stellen en dat jij hun nog geld betaalt.
maar het enigste wat je zou moeten is het paardje terug nemen voor de verkoopsprijs. meer kan een koper niet verlangen (zo staat het omschreven als blijft dat een paard een verborgen gebrek heeft.)

of jij moet het voorstel hebben gedaan, en dat kan in overleg (tussen kopende en verkopende partij bij verborgen gebreken) dat je een gedeelte van de verkoopsprijs aan hun terug betaalt.
hierin zitten dus niet de kosten die zij hebben gemaakt voor het chippen oid. ze wisten nl dat het paard niet gechipt was en kunnen dus geen aanspraak maken op vergoeding daarvan.

dus dat jij het paardje terug zou moeten kopen voor een veel hogere prijs. trap daar niet in, das flauwekul van de bovenste plank.

stel ze voor dat je of het paardje terugneemt voor de prijs waarvoor zij het gekocht hadden van je, als je dat kan betalen. en verder niet, oja zorg ervoor dat je dat voorstel of op papier hebt staan of dat je een getuige hebt. mocht het dan ooit uitlopen op een rechtzaak kan jij bewijzen dat je hebt voorgestelt het paardje terug te nemen maar zij daar niet mee accoord gingen.

lismarnic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 23:11

ik heb in een email de vraag staan haar veulen te kopen voor de gemaakte kosten dus weet niet of dat zal volstaan en of email wel rechtsgeldig is....???????

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:01

lismarnic schreef:
ik heb in een email de vraag staan haar veulen te kopen voor de gemaakte kosten dus weet niet of dat zal volstaan en of email wel rechtsgeldig is....???????

Een email is rechtsgeldig, alle verklaringen zijn dat. Alleen is de bewijslast soms moeilijker, maar een email wordt doorgaans geaccepteerd.

lismarnic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 09:27

ahhh ben blij het te horen dank je wel...echt super