Vorige eigenaar wil papieren niet geven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Re: Vorige eigenaar wil papieren niet geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 00:01

Joh, wat Allegro ook al zegt.
Ga eerst eens na waar die vriend woont.. ga erlangs en misschien valt eea wel mee. Geen drukte maken van tevoren..

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 10:46

Heb je wel een aannemelijk bedrag voor het paardje betaald, of was het bedrag veel lager dan de normale marktwaarde van zo'n paard? Is het paard van de ex of van haar zelf? Als hij daadwerkelijk van haar ex is, kan zij het paardje alleen met zijn toestemming hebben verkocht, anders is hij eigenlijk nog steeds eigendom van de ex en dan is het van belang dat jij een aannemelijk bedrag voor het paard betaald hebt en niet een ontzettend laag bedrag.

Probeer de papieren er nog bij te krijgen via die ex. Stel je voor dat je het paardje al een hele tijd op stal hebt staan en iemand claimt hem dan.... Succes!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:00

Geldt dat van die papieren behouden ook bij renners of alleen bij Dravers?

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 13:10

Ik heb hem samen van haar en haar vriend gekocht,want hij was van hun samen. Ik heb hem voor 1000 euro met spullen gekocht

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:19

Ik heb er geen verstand van .. Ik wil alleen zeggen: Veeel Succes:(:)

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 13:19

bedankt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:55

vraag WKoekoek eens hier op bokt, dacht dat die bekend is in de draverswereld, en anders weet zij/hij wel waar je meer info kunt halen...

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:07

Nou, je kan dus meer info over dit paard en of ie wel of niet al verkocht is zonder papieren (een term die hier in NL gebruikt wordt bij de NDR voor dravers waarbij de papieren zijn ingeleverd, waarschijnlijk bestaat in Duitsland wel net zoiets) bij de HVT (de duitse NDR)

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:54

Ik weet niet beter dan dat dravers en renpaarden zonder papieren voor recreatie worden verkocht. Als het papier erbij zit zou je namelijk lid kunnen worden van het NDR en de papieren weer actief kunnen laten maken... vraag mij niet waarom trainers niet willen dat zo'n paard niet meer op de baan komt maar zo gaat het altijd. Het is een vreemde gewoonte maar ja.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:05

Ha, ik wordt beroemd! *trots* Cool

Bacannie schreef:
Als het papier erbij zit zou je namelijk lid kunnen worden van het NDR en de papieren weer actief kunnen laten maken...

correctie: dan móet je lid worden. En tsja, ik zou het als trainer/eigenaar niet leuk vinden als het paard het bij mij niet deed, ik hem verkocht als rijpaard en er plotseling iemand anders mee koerst....

Ik kan nou wel uit gaan leggen hoe het zit met het verkopen zonder papieren, in en uitvoeren, maar dat heeft weinig zin. Jij hebt een paard, maar geen bewijs dat ie van jou is. Als ik jou was zou ik maar snel rechtsbijstand gaan zoeken voor de vorige eigenaar hem opeist en je hem kwijt bent...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:51

Er zit ook een verschil tussen het bewijs van inschrijving en het paspoort bij dravers he Knipoog . Heb je geen van beide? Dan heb je weinig te vertellen zonder medewerking van de eigenaar( dan komt het paard op de lijst van onbekende bezitsverhoudingen te staan en ben je nog geen snars verder)

Tenminste, ik dacht dat het zo was.

Veel succes Lachen

Dat zonder papieren verkopen in de drafsport is best logisch, als een draver voor de sport word afgekeurd maar nog best geschikt is als recreatiepaard zou ik het niet fijn vinden om mijn afgekeurde paard weer aan de drafsport mee te zien doen Lachen