is dit een dure pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer_S

Re: is dit een dure pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 08:02

Als de shet nog niks kan, vind ik het redelijk duur op zich... Ik denk dat ik de prijs van €200 / €250 zou geven voor het shetje Ja

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 08:22

Is idd wel aan de dure kant.
200 euro is denk ik wel een redelijke prijs

Maar voor een beleerde en makke pony met papieren is dit een koopje *LOL*

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 09:37

ok, dan weet ik genoeg. ze vind haar wel leuk, maar echt verliefd? neuh dat niet. ze wilde een bonte pony/merrie of ruin in de grote maat, en daar viel deze in.
maar ja.. op die verkoop sites zie ik nooit echt wat staan voor de bedragen die ik hier zie.
200 euro voor een volwassen bonte ( merrie/ruin) in de grote maat ben ik in ieder geval nog niet tegengekomen.
maar ik zoek braaf verder, en weet nu iets meer van de prijzen in ieder geval!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 09:50

Ik weet nog een leuke shetlander, een merrie, grijs, grote maat, hoe groot presies geen idee, maar erg lief, kent niets, maar je kan er wel op gaan zitten, en ze doet verder helemaal niets. ze kan drachtig zijn, maar of ze al gedekt is geen idee, loopt wel een hengst bij en die slaat ze nu af, prijs is 350 euro

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 09:53

die is dus in principe precies hetzelfde als de bonte die wij op het oog ehbben, en dat vind ik dus te duur Knipoog

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 09:54

@ Lowara
Kun je misschien even zeggen naar wat je precies opzoek bent? Dus naam, leeftijd, geslacht, kleur, karakter, ....... echt alle eisen die je stel even neerzetten! Want ik kom af en toe ook wel leuke ponytjes tegen op internet maar ook hier in de buurt bijv. Lachen

AMMieJLoveR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:11

ik vindt het persoonlijk ook vrij hoog voor een shet die nog helemaal niks kan en daarbij ook al 8 is (als ie dan als ware nog helemaal ingeredn moet worden) en geen papieren heeft.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:39

Ik vind het niet duur. De shettenmarkt is heel anders komen te vallen door het chippen.
Ook is deze maat gevraagd. Ik denk wel dat er iets van de prijs af kan omdat de shet 8 is en niets ken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 19:12

ze zoeken zoiets:
bont of appaloosa
geen hengst ( ruin/merrie mag)
minimaal 2.5/maximaal 9 jaar oud
liefst grote maat, dus boven de 1m03
moet wel eerlijk zijn, dus niet bijten en trappen.
niet drachtig

papieren zijn niet belangrijk. ingereden hoeft ook niet, maar is wel fijner.

omgeving overijssel/gelderland ivm vervoerskosten.

zoiets dus Knipoog
en jullie denken dat er veel te koop zijn voor rond de 200 euro die hieraan voldoen?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:22

Je komt met die eisen al gauw bij een mixje terecht, richting a-pony, en dan wordt het alweer duurder.
Een appel bestaat niet bij de shetten, een bonte is al gauw weer duurder dan een 'simpele' zwarte of vos, waarvan je over de koppen lopen kan zoveel zijn er.
Grote maat is ook alweer een punt dat het duurder maakt.
Je omgeving waarin je zoekt is nogal beperkt.
Dus met die eisen en die omgeving wordt het alweer moeilijker.

Voor een shet die jij zoekt moet je goed zoeken, in principe voldoet jullie omschrijving precies aan mijn shetlander. Die heb ik anderhalf jaar geleden gevonden, maar ben zoiets nog niet weer tegengekomen eigenlijk.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 19:41

dus kom je algauw weer duurder uit dus...
we blijven gewoon zoeken. we hadden ook een ongeloofelijke eisenlijst voor hun bonte E pony die vorige week is aangeschaft, en dat is ook gelukt. maar als iemand iets weet een beetje in die richting ( mag best iets verder zijn, bv utrecht, maar niet helemaal in friesland natuurlijk)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:29

Ik vind de merrie iets aan de dure kant.

Dat heb ik ook betaald voor een groene 3 jarige merrie met top papier en een apart kleurtje.
Maar aan de andere kant, m'n zusje heeft dat ook betaald voor haar papierloze vos merrie.

Ik geef liever iets meer uit voor een pony die helemaal naar je zin is dan iets minder dan eentje waar je altijd bij blijft denken dat hij het net niet is. De aanschaf is een schrijntje van wat zo'n pony in de loop der jaren gaat kosten.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 21:10

dennis, jij weet veel van prijzen! wat is volgens jouw een redelijke prijs voor zoiets?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:33

Met die eisen heb je al een duurdere shet. Het is een gevraagde leeftijd + aparte kleur(waar ook veel vraag naar is).
Er lopen er niet veel van rond, en de paar die er rond lopen zijn er nog minder van te koop.

Zo als ik al zei, ik vind haar iets aan de dure kant omdat ze nog helemaal groen is. Ik zou voor deze merrie 250 zeggen als ze wel braaf in de omgang is.

Voor een brave, bereden pony die voldoet aan al deze eisen moet je toch al wel snel denken aan rond de 400 euro. Brave kinderpony's zijn imo goud waard. Het braaf zijn vind ik bij een shet die als kinderpony door moet belangrijker dan welk papier dan ook.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:56

Ik vind dat je ook niet teveel naar de prijs moet kijken. Het zal heus ook wel voor 100euro minder kunnen maar als je nu een superleuke pony ziet voor iets teveel geld moet je dat imo gewoon doen.

Na een jaar voeren, ontwormen en hoefsmid is het prijsverschil verwaarloosbaar.