Wie neemt er nog meer zijn hond mee op buitenritten? Tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

Re: Wie neemt er nog meer zijn hond mee op buitenritten? Tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 12:04

Wow, knap zeg... Dat zouden die van mij ook moeten leren. Is alleen zo lastig als je er twee hebt die je tegelijk iets probeert bij te brengen, dan zou ik eigenlijk een tijd lang met hun apart moeten gaan denk ik.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:05

wat echt super belangrijk is ,is dat de honden heel erg goed luisteren!!!en niet zomaar achter katten aangaan oid..dat kan gewoon echt niet...

ze moeten super goed kunnen volgen,en anders eerst oefenen op een fiets en dan los,en heel goed zeggen dat hij moet blijven volgen enz...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:33

Ondanks dat mijn honden erg goed zijn afgericht doe ik het nooit.
De kans dat je namelijk loslopende honden tegenkomt die niet goed zijn afgericht is mij iets te groot.
En als m'n hond aan het vechten raakt wil ik niet op een paniekerig paard zitten maar direct kunnen reageren.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:39

Mijn hond vecht gelukkig nooit met andere honden maar mocht er iets gebeuren dan heb ik mijn dressuurzweep in de aanslag en een paard dat behoorlijk bomproof is. Ik ga al ruim 3 jaar uit rijden met mijn hond en nog steeds hebben we veel plezier onderweg. Maar drukke wegen mijd ik als ik Jess bij me heb, enfin, die hebben we hier zowiezo al bijna niet Lachen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:47

in al die jaren dat ik de hond mee heb genomen naast het paard,en dat zal iets van 5 a 6 jaar zijn geweest,en dat onder de rook van rotterdam,heel veel over recreatiegebied de oude maas enz,is mijn hond nooit aangevallen,maar die liep echt stoiceins door als ze een andere hond zag.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 07:32

poes schreef:
Lijkt mij wel leuk als je een hond hebt die goed luistert! En een goede lichaamsbeweging voor je hond ook. Kunnen ze eens lekker uitrennen.

Kan een hond mee met een paard in een vlotte galop eigenlijk?

Ik heb wel een filmpje hoe mijn hond (collie) mee rent als wij in ren galop over t strand gaan! Hij hield het net bij haha.

Mijn hond gaat altijd mee, in de bossen en op t strand los, en langs de weg aan een uitrol lijn. Is ook altijd wel leuk om je hond vanaf paard aantelijnen haha.
Ik heb nooit problemen gehad, terwijl hij afentoe bijna onder mijn paard liep, maar mn paard deed gewoon voorzichtiger dan. Mijn paardjes keken ook niet op of om naar de hond, vanaf begins afaan niet. In galop was het altijd wel lachen, want als je een rustig galopje deed ging die hond helemaal tegen mn paard op springen van ga harder!!

Het was erg geslaagd. Hier moet ik nog even wachten want mn paardje is nog niet ingereden, maar hond en paard zijn al helemaal vriendjes!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:10

Ons oude hondje ging wel altijd mee op buitenrit.
Ze bleef altijd redelijk in de buurt, ging haar eigen gang, maar hield me goed in de gaten. Heel soms raakte ik haar kwijt aan een konijntje, maar na een tijdje kwam ze me wel weer achterop rennen.

Mijn hond die ik nu heb is nog te jong, maar ook te onzeker. Misschien ga ik later wel eens wat proberen met een lange lijn, maar ikw eet niet of ik de hond er een plezier mee doe Knipoog