telefoneren op het paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Re: telefoneren op het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:55

xKatleentjex schreef:
Ik heb mijn gsm altijd alleen op tril staan als hij in mijn zakken zit. maar vreemd genoeg voel ik dat nooit als ik aan het rijden ben, als ik na het rijden kijk staat er altijd "x oproep(en) gemist" Clown

Dat heb ik dus ook. Haha! Als ik gebeld word tijdens het rijden neem ik wel op maar hou ik het wel kort.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:04

Nee, ik doe het nooit. Maar ik ben ook niet helemaal gek op m'n mobiel ofzo. Hij is er alleen voor als ik moet bellen.

Een tijdje geleden was ik aan het vrijrijden en zat een andere meid de hele tijd te bellen, zeker wel een half uur lang.. en maar dat paard rondjes laten draven, en maar rondjes draven, en maar rondjes draven.. daar ergerde ik me dus wel aan.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:05

meestal staat hij op trillen , maar vaak voel ik hem dan niet en als hij dan eens op geluid staat ben ik zo fanatiek bezig dat ik hem niet hoor.
maar hoor of voel ik hem per toeval wel dan neem ik op en vraag ik meteen waar ze voor bellen , en zeg ik dat ik aan het rijden ben en vertel meteen dat ze na ... minuten terug kunnen bellen Tong uitsteken

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:43

Ik heb hem wel altijd bij me, maar dan staat hij tijdens het rijden even op stil...ik heb dus een aantal weken geleden bijna een doodsmak gemaakt, omdat mijn telefoon afging toen ik heel geconcentreerd met mijn paard bezig was *vergeten uit te zetten dus* en mijn paard zich een doodberoerte schrok. Normaal is ze niet zo tegen mijn telefoon-deuntje, maar het kwam opeens uit het niets en dat had ze blijkbaar niet verwacht! Ik kreeg toen dus een rodeo-show waar je U tegen zegt en ik heb het toen niet uit kunnen zitten (normaal> uhhh zoals vandaag lukt het wel prima) en klapte loeihard met mn rug op de grond! Ik had gelukkig wel mijn cap op, maar mijn rug is mijn zwakste plek (spierreuma) en ik heb ongeveer een week niet kunnen lopen.....en dat allemaal door een slecht getimede beller! Vind dat je niet moet bellen op een paard, je hebt de overige 23 uur per dag tijd om een telefoontje te plegen en als het belangrijk is, dan bellen ze wel terug nadat je van je paard afkomt....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:55

ikword nooit gebeld (heb geen vrienden, zielig hè) maar àls ik gebeld wordt, is het het tehuis waar mijn zwaar demente en doodzieke vader ligt, dus ik heb de gsm dag en nacht aan en onder bereik.
Dit nummer heeft bijna niemand, dus als er gebeld wordt, is het altijd slecht nieuws dat ik direct moet weten.

Ik heb zelf een enorme bel-fobie, dus zelf iemand bellen, zal ik nooit doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:58

Ik neem eigenlijk gewoon op als ik het merk... Meestal is het dan echt dringend...

Voor smsjes rij ik gewoon door, al moet ik toegeven dat al dravend en lichtrijden smssen niet zo heel goed werkt... Maar ik word er al handiger in Haha!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:00

Ik heb mijn telefoon buiten altijd bij me en in de bak zit ie in m'n jaszak en afhankelijk van het weer hangt ie over het hek.
Het geluid staat vrij zacht en de trilstand staat aan.
Onder het uitstappen wil ik nog wel eens SMS-en of zelfs even snel wat opzoeken via i-mode, bellen doe ik eigenlijk zelden.

Als ik gebeld wordt en ik hoor het neem ik wel op en als dat niet snel genoeg lukt, omdat ik nog even een oefening wil afmaken, bel ik even terug.

Ik hoor wel eens van paarden die op van die grote stallen staan, die vanzelf gaan stappen als ze de telefoon horen. Degene die ze rijdt zit vaak de hele dag in het zadel en moet toch zaken blijven doen.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:08

Stennisje schreef:

Ik hoor wel eens van paarden
die op van die grote stallen staan, die vanzelf gaan stappen als ze de telefoon horen. Degene die ze rijdt zit vaak de hele dag in het zadel en moet toch zaken blijven doen.

gheghe.... (gemeen lachje). Hebben we hier te maken met een paardenfluisteraar?? *LOL* Nagelbijten / Gniffelen _/-o_

(kon het ff niet laten... haha) Mijn paarden gaan automatisch stappen zodra ik al met 1 hand richting mijn broekzak ga. Haha! Maar dat kan ook komen doordat daar vaak suikerklontjes vandaan komen. hihi Vingers aflikken

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:09

hij zit bij mij altijd in me jaszak of in me tasje Bloos
maar ik neem gewoon op hoor als ik hem over hoor gaan. dan is dat weer net een mooie pauze voor paardlief Knipoog
laatste keer dat ik gebeld werd te paard, is alweer een tijdje geleden, door een vriendin met een brande vraag, ja dan kan ik moeilijk zeggen van ''ik bel je wel terug als ik klaar ben daggg'' Clown
heb er geen problemen mee hoor.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:27

Het ligt er een beetje aan.
Als me paard stierlijk vervelend is, dan neem ik niet op maar blijf ik rijden Whoosh! bel later dan wel terug.
Als me paard gewoon doet, dan neem ik de telefoon op.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:30

Ik heb mn telefoon wel altijd bij me.. En als iemand me belt dan ga ik altijd even stappen en ik neem op en dan zeg ik dat ik niet lang kan bellen, omdat ik op het paard zit.. Haha!

ik heb wel is gehad, dat ik tijdens een buitenrit met kinderen ook werd gebeld door iemand van stal, dat was erg lastig en een paard achter de groep houden, op de groep letten en telefoneren.. Nagelbijten / Gniffelen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:27

Ik bel gewoon te paard, heb em wel op trillen staan. Alleen tijdens les ofzo nee, dan niet Tong uitsteken

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:37

haha ja ik wel, meestal moet ik dan een korte stappauze inlassen Knipoog

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 18:45

ik heb hem altijd op trillen staan tijdens rijden maar bel nooit op me paard...heb zoiets van aandacht moet bij je paard/pony zijn niet bij de telefoon.....
en je contacten ken je ook na het rijden bellen dus vind het een beetje triest ja sorry voor diegene die het wel doen....
ik heb zoiets van bellen doe je maar na het rijden want zo hou je je niet meer bezig met je paard maar met het bellen...
en als het echt zo belangrijk is dan belle ze maar na het rijden

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:13

Als ik gebeld word dan is het MEESTAL belangrijk...maar ik kijk ook meestal naar wie me belt ligt er dan een btj aan als ik opneem.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:24

ik heb mijn tel altijd opzak want ik rij alleen en als er iets gebeurt moet ik dus kunne belle... Mijn tel staat wel op tril en vaak voel ik het niet eens maar als ie dan afgaat neem ik op en dan gaat het meestal zo:
Ik zit op 'mijn' paard (niet ep) dus bel zo maar terug Doeoeoeoeg!
hahaha

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:24

Als ik buitenrij heb ik 'm altijd bij me. Op rustige momenten neem ik dan ook gewoon op, maar wel met mijn headset op, zodat ik allebei mijn handen aan de teugels kan houden. Ben trouwens wel eens gek aangekeken toen ik op een dag al rijdend langs een fietspad, met mijn oortje in aan het bellen was. De verbinding in het bos was niet zo geweldig, dus ik moest vrij hard praten. De mensen op de fiets dachten waarschijnlijk dat ik niet helemaal normaal was, en hardop met mijn paard aan het praten was....

kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:33

Ik pak niet altijd op, ligt eraan wie er belt..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:49

Heb m'n telefoon bijna altijd in de zak van m'n rijbroek zitten en neem gewoon op als ik gebeld wordt. Ga dan wel altijd even stappen en ook geen verhalen van een uur ophangen, maar een paar minuten bellen vind ik geen probleem.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:01

Als ik alleen ben op stal of als ik ga buitenrijden heb ik m altijd bij me, gewoon voor de veiligheid. Ik bel zelf niet, dat kan ik ook als ik weer uitgereden ben maar het komt wel eens voor dat ik gebeld wordt tijdens het rijden. Als ik een belangrijk telefoontje verwacht dan ga ik stappen en neem mijn telefoon op. Anders niet. Als ik wordt gebeld tijdens het uitstappen dan neem ik ook vaak op. Mijn telefoon staat standaard op tril, ik vind al die toontjes super irritant.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:04

nog grappiger...

ik wordt donderdag gebeld, of ik mijn examen gehaald heb of niet..
niemand thuis, dus heb mijn 06-nummer opgegeven...
alleen, nu ga ik onverwacht onder die tijd paardrijden...
want no-way dat ik dat laat zitten...
bedenk er wel wat op...
maar zie het al helemaal voor me...
vol in galop...
ff stoppen om mn 06 op te nemen...
whahaha

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:15

Mijn mobieltje gebruik ik alleen voor wanneer ik naar mijn paard ben, zo ben ik toch bereikbaar voor mijn man en kinderen en mocht de nood aan de man zijn, ben ik altijd in staat om iemand te bereiken. Ben altijd kort van stof, dus ze zullen mij niet voor een gezelig praatje bellen Knipoog .

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:51

Kanzi schreef:
Veel voorstanders dus!!! Haha!
Misschien kom het omdat ik zelf mijn telefoon wel altijd bij me heb, maar nooit aan heb staan. Meer mijn telefooncel op zak zeg maar.
Voor mensen met een eigen bedrijf vind ik het wat anders, maar als je gewoon je privé-telefoon bij je hebt kan dat toch best even wachten tot je klaar bent met rijden? Dat ene uurtje...
Of loop ik nou achter wat betreft de 24-uurs economie? Knipoog Haha!

Het kan ook wel misschien maar wat is het bezwaar??je paard wordt er niet anders van.....dus wat is het probleem

ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zelf zelden een mobiele bij me heb en volgens mij heb ik zelfs nog nooit gebeld op t paard...maar ik zie er ook geen probleem in.....mensen die roken op het paard vind ik stukken hinderlijker...

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:21

livo schreef:

Het kan ook wel misschien maar wat is het bezwaar??je paard wordt er niet anders van.....dus wat is het probleem

Het feit dat die mobiele telefoon zo belangrijk is voor mensen dat die ALTIJD moet worden opgenomen......
Je kan toch ook de voicemail op laten pakken voor dat ene uurtje? Tenminste als je geen dringende telefoontjes verwacht.
Ik vind zelf dat als ik aan het rijden ben ik mijn handen en mijn hoofd bij het paard wil hebben.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:52

Als ik les heb, of met meerdere mensen rij dan heb meestal mijn telefoon op stal liggen. Ik heb hem alleen in mijn broekzak als ik alleen op stal ben, met het idee van 'stel dat ik eraf donder en er is iets' en ja dan wordt ik ook weleens gebeld.. Meestal ben ik te nieuwsgierig en las ik even een stappauze in, behalve als ik wel kan raden wie het is of ik net met een belangrijk stukje bezig ben waar ik even doorheen moet ofzo..