Wel stalgeld betalen maar nooit naar je paard gaan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hollander

Re: Wel stalgeld betalen maar nooit naar je paard gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:05

Margreet schreef:
Ik vind wel dat er hier soms erg makkelijk over anderen geoordeeld wordt hoor!
Misschien is iemand wel chronisch ziek of familieproblemen of....
Zolang je de achtergrond van iets niet kent, pas dan alsjeblieft op met oordelen!

hier ben ik het helemaal mee eens!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:09

Marleen, je kent idd de reden niet waarom die eigenaar niet komt.
Ik ken hem wel, en ik weet ook wat er wel met het dier gebeurt.
Afgezien van de lange hoeven, heb je geen recht van spreken.
Het moeilijke lopen doet ze ook als ze bekapt is, en de eigenaresse weet dat ik het paard mee in de gaten hou. Het is al jaren het maatje van Bill, dus als er echt wat aan de hand is, zorgen we dat ze op de hogte is. Maar we laten idd geen veearts komen voor elk schaafwondje, dat doe ik voor mn eigen paard ook niet. Elke keer als ik Bill uit de wei haal, is ze er als de kippen bij, want het gaat altijd: Bill een snoepje, Wo een snoepje.
Aandacht, knuffels en in de winter poetsbeurten krijgt ze echt wel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 19:37

Ik zag hem vanmorgen ineens veel moeilijker lopen vandaar dat ik bezorgd ben, het was mij namelijk nog nooit op gevallen dat hij moeilijk liep. Dus als je dat dan ziet dan denk je toch dat er ineens iets aan de hand is, maar als het al langer speelt dan zal het wel nooit over gaan.Wat ik alleen niet begrijp waarom iemand een paard dan aan houd? Natuurlijk is het goed als ze vragen aan iemand om het paard in de gaten te houden.Maar een paard vind het toch fijn om aandacht te krijgen of een flinke poetsbeurt.Een paard kan niet praten dus weet je niet wat er in hem om gaat, op de wei staan is op zich al heel fijn maar echte aandacht vinden ze ook fijn.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:42

Als je echt opgelet had wist je dat "hem" een merrie is.
Verder krijgt ze wel aandacht, oa van mij en ze komt niks te kort.
Dat ze moeilijker loopt is ons ook opgevallen, en ik heb het al doorgegeven aan de stalhouders. Ik denk dat Wo aan het opraken is, maar zo lang het nog gaat en ze nog plezier heeft, is er niks aan de hand.
En dat ze haar niet verkocht heeft is logisch, als je een paard al lang hebt, ga je haar niet als 21 jarige verkopen door gewijzigde leveonsomstandigheden, maar zorg je voor dr tot ze sterft, zij het op een iets andere manier. Wo heeft nl ook gewoon een verzorger op stal die met haar gaat wandelen in de winter.
Misschien moet je de volgende keer net wat meer ergens vanaf weten voor je op een openbaar forum je beklag gaat doen.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:00

ik ken wel zo iemand maar ik ga er verder niet op in.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:03

marleen_usar schreef:
Ik zag hem vanmorgen ineens veel moeilijker lopen vandaar dat ik bezorgd ben, het was mij namelijk nog nooit op gevallen dat hij moeilijk liep. Dus als je dat dan ziet dan denk je toch dat er ineens iets aan de hand is, maar als het al langer speelt dan zal het wel nooit over gaan.Wat ik alleen niet begrijp waarom iemand een paard dan aan houd? Natuurlijk is het goed als ze vragen aan iemand om het paard in de gaten te houden.Maar een paard vind het toch fijn om aandacht te krijgen of een flinke poetsbeurt.Een paard kan niet praten dus weet je niet wat er in hem om gaat, op de wei staan is op zich al heel fijn maar echte aandacht vinden ze ook fijn.

ik heb zo'n gevoel dat dit over wondeline gaat.
ik heb haar verzorgd.
en de eigenaresse wil echt wel komen maar kan niet (tenminste 2 jar geleden dan)
ik heb soms nog steeds contact met M. (is eigenaresse) omdat ik dan vraag hoe het met wootje gaat enzo.
ook komt de hoefsmid van jou stal heel vaak op onze manege en verteld hij hoe het gaat enzo.
wodeline word verzorgd door carlo (is een kennis van mij) en bij jullie op stal word er wel op haar gelet hoor.
zij is zeker geen paard waar het hier in het topic over gaat.

billy ik weet dat het verleden tijd is, maar ik ken wodeline wel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 20:23

inderdaad over dat paard gaat het niet.

lunablue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 22:12

gaat het over een paard bij de ronde of waar je pony staat?? ik ben daar wel eens geweest om te kijken voor stalling voor mijn paard en ik zag daar inderdaad een heel oud paard staan??

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 23:12

ja zo iemand ken ik ook; bracht (duur) )BWP naar een top stal in groenloo, waar hij op top niveau gereden en verzorgd zou worden en in de tussentijd te koop zou worden aangeboden, heeft er bijna 1 jaar gestaan en eigenaresse ging er niet naar toe (is 1 x geweest in die tijd) en begreep maar niet dat ie niet verkocht werd, werd uiteindelijk agfedaan dat het paard zelf ongeluk bracht (aangzien ze er ook een keer achter stond en hij een bok gaf van schrik van een dichtklappende deur)
Toen werd de stalhuur nog eens verhoogd en ze hadden al een betalingsachterstand en heb ik met mijn vrienden die zelf een pensionstal hebben en ook paarden verkopen, geregeld dat hij naar hier kon komen, binnen 5 dagen was hij verkocht, maar oh oh wat heeft ze toen staan huilen dat ie verkocht was, ze vond het zoooooo erg?!

Paardje heeft nu iig wel een leuke baas die van alles met hem onderneemt!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 11:19

Bij mij op stal staan ook twee paardjes waarvan de baasjes bijna nooit komen. Het ene paard staat van zijn oude dag te genieten. Zijn stalletje wordt dagelijks uitgemest, in de winter wordt hij overdag buiten gezet en 's avonds weer binnengehaald en in de zomer staat hij 24/7 buiten.

Een ander paard is nog wel wat jonger en zijn baasje komt ook niet vaak. Zij heeft iemand gezocht die haar helpen het paard te verzorgen zodat hij nog wel bereden wordt.

Zelf moet ik er niet aan denken mijn paard zo weinig te zien maar ik kan me goed voorstellen dat ik mijn paard ook niet zo makkelijk zou kunnen verkopen. De paarden hebben nu toch ook een goed leven dus waarom zou je zo'n paard dan verkopen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:25

Billy schreef:
Misschien moet je de volgende keer net wat meer ergens vanaf weten voor je op een openbaar forum je beklag gaat doen.

Juist ja, alleen je oordeel baseren op dingen die je hoort is geen goede manier van informatie verzamelen. Er zouden wel eens dingen aan de hand kunnen zijn die jij niet weet, en die jij ook helemaal niet hoeft te weten.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 06:22

dit klinkt zeer bekent.

bij ons op stal is er ook een man met 2 friezen maar die komt om het hooguittedrukken 6 keer per jaar.
toevallig is hij afgelopen week geweest.

maar moet ik wel zeggen bij ons op stal gaan alle paarden tegelijk naar de smid en hij wil wel dat we dan geld komen halen of dat hij het komt brengen.

en als hij dan op stal is gaat hij wel met de hengst bezig.
zun merrie laat hij dan staan voor mij of de verzorgster van allebij de friezen.

en als hij dan komt komt hij met een gigantische bak snoepies likstenen halsters enz.

dus het gaat hem echt niet om het geld.

hij heeft altijd gezegt ik wil me paarden voor een ander houden en de kosten zijn voor mij.

gister heb ik die hengst ook nog gelongeerd omdat hij niet kwam en de verzorgster aan mij vroeg of ik hem ff wilde doen.

2 jaar terug had hij die merrie en een andere hengst maar die hengst is dood gegaan aan een versteende maag.
en sinds een maandje of 6 heeft hij nou deze maar hij zal ze nooit weg doen omdat hij weet dat wij van die paardjes houden. opzich heel aardig vind ik.

en aangezien wij geen goedkope smid en stalling hebben

Markvniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:10

Cassidy schreef:
Markvniel schreef:
Zelf komt de eigenaar weinig en als ze komt dan doet ze of ze er alles van weet.

Hoe kun jij nu beslissen over de kennis van iemand die komt kijken naar zijn paard? Misschien weet ze er wel heel veel van? Ik heb ook een tijd lang weinig met mijn paard gedaan omdat ik met een slijmbeursontsteking zit, die om de zoveel tijd de kop opsteekt. Ik reed ook niet vaak, had ook een bijrijder en was dagelijks op stal om te kroelen, omdat ik niet zonder paard kan. Er zijn ook dagen dat ik "alleen maar kom rijden" omdat er ook nog andere verplichtingen zijn.

Als jij bij je paard aankomt, het zadel en hoofdstel uit de kast pakt, dan het weiland in loopt, het paard opzadelt, er vandoor racet, terug komt en zo het paard weer in de wei gooit! Heb je na mijn idee weinig verstand van paarden! Ze heeft dit meerdere malen zo gedaan en vondt het vreemd dat paard naar haar ging bokken op een gegeven moment! Daarom deze zin van mij!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:39

mijn vriendin komt ook haast nooit bij haar paard, hooguit alleen in het weekend en dan rijd ze hem bijna ook niet. Maar ze heeft geprobeerd hem te verkopen, maar nog geen succes mee gehad.... strax als ze de studie gaat splitsen wil ze weer verder gaan. Maar hij wordt wel goed verzorgt.... door mij Haha!
hij is op dit moment mijn bijrijdpaard... en als ik wil mag ik er ook mee naar wedstrijden...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:46

Mijn vriendin kreeg ook dit hele scenario naar haar hoofd geslingerd! Ze zou nooit komen, paard verwaarloosd, bla bla bla. Nu weet ik toevallig dat ze elke dag komt, maar ze komt altijd 's morgens vroeg als er verder niemand is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 13:24

markvniel en Dinka pas wel op als je niet weet over welk paard het gaat, het paard staat NIET bij Ab. En het is zeker niet het paard van Daan anders had ik haar naam wel vermeld. Om nou meteen maar tegen Daan te zeggen dat er over haar geroddeld wordt is wel heel erg raar, dat betekend dus dat jij roddeld. Maar geeft niet ik zal het voor jullie wel rechtzetten en met Daan gaan praten dat jullie weer zo nodig moesten kleppen terwijl jullie niet weten over welk paard het gaat.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:57

Ik ben ook nog al makkelijk met mijn vooroordelen.
"Nou, die en die komen echt nooit zeg"...
Ja, ik h oor het me nog zeggen.
Maar nu ik werk op de manege zie je pas écht wie er vaak komen en wie bijna nooit...
En natuurlijk heb ik mijn voorbarige voor oordelen ingetrokken en mezelf flink op mn kop geslagen dat ik eens niet zo snel moet oordelen over iets wat ik niet kan weten...

Maar ik ben wel van mening dat als je zelf weinig tijd hebt om naar je paardje te gaan en het paard lijd daar écht onder(verwaarlozing) dat je het beter kunt verkopen aangezien er genoeg mensen zijn die er wel alle tijd in willen steken....

Dat denk ik dan toch.... Clown

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:51

Imo wordt een paard op een pensionsstal, zelden verwaarloosd Knipoog . Als dat wel het geval is, is de stal gewoon slecht Scheve mond ...

Doordat ik ga verhuizen en er in- en rond het nieuwe huis nog het e.e.a. opgeknapt moet worden (vooral de binnenbak en de omheinigen voor mijn paarden Cool !), heb ik op het ogenblik ook niet echt veel tijd voor mijn 3 paarden Verdrietig .
Ik ben de laatste 7 jaar zelfverzorger geweest, maar heb de paarden nu in volpension bij mijn vriendin staan. Ik weet dat ze daar 100 % goed verzorgd worden en dat ze ook aan de nodige knuffels en poetsbeurten niets te kort komen Knipoog .
Ik ben er op het moment 3-4 x per week en als de smid moet komen, ben ik er natuurlijk ook.

Ik ga meestal ´s ochtends naar de stal en van de week was ik er een keer aan het einde van de middag.
Toen ik mijn merrie uit de wei haalde, vroeg een meisje (jaar of 14) of ik dat wel mocht Clown "want Ilka (=mijn vriendin en staleigenaresse) had gezegd dat ze niet zomaar paarden uit de wei mogen halen!"
Waarop ik haar vertelde, dat dit mijn paard was en dat ik er haar dus ook uit kon halen Knipoog .
Haar antwoord: "Oohhh.... ik dacht dat die paarden ook van Ilka waren!" Tong uitsteken .
Bleek dat het meisje dus al echt een tijdje daar op stal rijdt, maar mij nog nooit gezien had Vork .

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:06

marleen ik ben niet naar daan geweest en ik wist ook niet of het over daan ging.... daarom vroeg ik het ook aan jou... ik zou dat nooit tegen daan zeggen die heeft al meer dan genoeg aan dr hoofd!