Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
astridastrid schreef:Leest niemand mijn berichtje?
Hij is ECHT van MR. ED, dat staat ook op het label. Ik durf voor €100000000000000000000 te wedden dat ik gelijk heb. Dus, doe ermee wat je wilt. Wil je het dekje, bel dan naar mr. Ed en refereer naar die dekjes op de site.
Als je het dekje echt wil, zou ik het zeker doen. Ze gingen toendertijd echt heel hard, dus ik zou maar snel zijn.
en negeer je
#Ymke# schreef:ik woon in limburg en ken mister ed niet, geen flauw idee waar ik die kan vinden, welke regio ?
.
(al heb ik nu meer trek in warme chocolademelk
).
Hij verkoopt ze naast de curly met een actie, 3 voor 40 euro dacht ik... dus misschien heeft iemand 2 curly en 1 mr. ed gekocht in de veronderstelling 3 curly's te hebben
#Ymke# schreef:ik ga zo even bellen met mister ed, maar als het daadwerkelijk zijn dekjes zijn, waarom staan ze dan op de site van een ander bedrijf??
. Deze foto is ook gemaakt door Mr. Ed.
astridastrid schreef:#Ymke# schreef:ik ga zo even bellen met mister ed, maar als het daadwerkelijk zijn dekjes zijn, waarom staan ze dan op de site van een ander bedrijf??
Duh...
Ok, het hele verhaal?
Die site is eigendom van HKM. Daar waren de meeste ruitersportzaken het niet mee eens. HKM levert op deze manier namelijk rechtstreeks, dus heel simpel gezien vonden ruitersportzaken het niet nodig om HKM in te kopen als ze het al rechtstreeks aanbieden. Nu heeft HKM ook dingen van andere leveranciers op de site gezet, dit krijgen ze geleverd via mr. Ed, om zo een beetje te verdoezelen dat ze rechtstreeks verkopen. Zo van: wij zijn niet HKM hoor, want wij hebben ook andere merken te koop. Vroeger was deze site namelijk puur HKM, maar toen er ruitersportzaken begonnen te klagen, hebben ze dus dit via mr. Ed erbij gekregen. Mr. Ed levert trouwens ook aan andere bedrijven (voornamelijk manege shops), dus zo vreemd is het niet dat zijn dekjes elders te koop zijn. Deze dekjes zijn meer het "merk" mr. Ed dan dat het de naam van een winkel is.
Een beetje kinderachtig, maar de waarheid in dit geval. Deze foto is ook gemaakt door Mr. Ed.
Krijg ik nu eindelijk mijn ijsje?
figora schreef:Die site is niet van HKM, dat dacht iedereen alleen maar... toch? Dat heb ik gehoord.
Alane schreef:www.paardenshop.nl heeft een postadres in Hedngelo (ov) en een telefoonnummer uit Glanerbrug (gem. Enschede)
HKM Reitsport GMBH zit in Neuenhaus...
Ik zie het verband niet zo.
Waarom zullen ze willen concureren met hun eigen produkten?
. Als leverancier rechtstreeks levert, heeft hij altijd een hoger winstpercentage. Als je je producten nu naar een tussenhandel (paardenwinkeltjes) verkoopt, wordt er een speciale prijs berekend. De winkelier doet daar zijn winst+kosten bij optellen en dan kom je tot een verkoopprijs. Als een groothandel rechtstreeks naar de consument levert, steekt hij alle extra's in eigen zak. Je kunt dus een analyse maken wat meer verdient, alles zelf doen, via de tussenhandel of allebei. Er zijn wat winkeliers gevallen over het feit dat ze het rechtstreeks doen (vertegenwoordigers zijn letterlijk de zaken uitgezet), dus daarom hebben ze besloten te doen voorkomen alsof het geen HKM winkel is (die paardenshop.nl) door ook wat andere merken in het dekjesassortiment toe te voegen.
.
. We zullen zien of dit dekje van Mr. Ed afkomstig is
.