2 zadels = 2 kasten op stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Re: 2 zadels = 2 kasten op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:55

ik heb 1 kastje,
past veelzijdigheid zadel in,
dressuur neit,
die hangt op een zadelsteun in de zadelkamer !

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:58

Silviabol schreef:
trouwens voor degene die te weinig ruimte had in zijn kastje en het zonde vond, bij ons past het ook maar net en wij hebben zon zadelhoes er overheen gelegd. Scheelt echt veel!

Ik ben niet simpel natuurlijk he... Knipoog

Maar ik vind het wel lekker om m'n zadel niet in m'n kast te hebben, ik gebruik die steun voor sjabrakken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 23:39

"Mijn" zadelkast was vroeger iets van een gereedschaps kast ofzo (zelfde als "mijn" poetskist). De eigenaar van mijn verzorgpony is echt super handig en heeft heel handig 2 steunen gemaakt in de kast. Al hoop ik stiekem dat binnenkort het oude ietwat slechte zadel uit de kast gaat verdwijnen Haha! Scheelt toch weer even...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 23:49

Ik vind 1 kast per stal. Ik heb 2 paarden op stal staan, dus ook 2 kastenn

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 07:46

Dan zet je gewoon een grotere kast Haha! In Twister z'n kast ligt momenteel zijn westernzadel, zijn oude Wintec én mijn Stübben... Past prima hoor Clown

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 07:50

Bij ons geld ook éé'n kast per stal.
Ik heb ook twee zadels, maar eentje gebruik ik niet dagelijks dus die ligt thuis. De andere gewoon inmijn kastje.
Wanneer ik een grotere kast zou hebben, ligt het ook gewoon op stal.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 07:52

Bij ons geldt trouwens de regel dat enkel de eigenaars een kast mogen zetten. Nu, op zich vind ik dat een normale regel, dat ten eerste. Maar sinds Memuska er weg is zit ik dus serieus in de problemen: ik doe niet anders als mijn zadel, dekjes, bandages, peesbeschermers, shampoos, bijzetteugels, pessoa-teugel, longe, longeerzweep, ... over ent weer sleuren. Vals!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:04

Ik heb een hok voor mezelf Tong uitsteken
Maar toen ik nog in pension stond toen had je een kast en daar paste dr 2 in..maar als je dan een dressuurzadel had kwam die denk ik wel op de bodem. Als ik 2 kasten zou kunnen krijgen in joun geval dan deed ik dat Lachen

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:27

Ik heb straks 3 kasten, omdat het niet uitmaakt wat voor paard je hebt staan en wat je er mee doet en de shet komt op stalling. Voor mijn trekpaard heb ik 2 zadels en dan kan ik er 1 kwijt in de lege kast. Dus dat is een mooie oplossing! Als je er hier een extra kast bij wilt, betaal je 100 euro om er eentje te mogen plaatsen, eerste kast is gewoon borg bij het stalgeld verrekend!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:37

Wij hebben ook een kast waar 2 zadels in passen. We hebben 3 zadels dus het oudste zadel hangt ergens op stal met een doek erover. Daarnaast hebben we nog een kast met de andere spullen. Dit alles voor 4 paarden.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:46

ik heb 1 kast van ongeveer 1,60m bij 1 m waar twee zadels in kunnen plus 3 hoofdstellen en al de andere spullen. Is echt makkelijk zo'n kast.

JW

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:26

ik heb een kast.. daar passen 2 zadels in.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:37

huren jullie allemaal kasten van stal dan?

Ik heb gewoon zelf 2 grote kasten neer gezet. Iedereen bij ons neemt zelf een kast mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:42

Bij ons diepe ellende.....
Zadelkamer, daar zitten kastjes in, daar past net je zadel in, aan de zijkant 1 hoofdstel haak en dat was het. Kleine poetskist past eronder.
Kastjes varieren van op de grond tot ooghoogte tot daar nog boven.
Ik heb er een op ooghoogte geeist Tong uitsteken op de grond zitten werkt niet, en op een trappetje gaan staan al helemaal niet!!

Het enige voordeel: zit achter een massief stalen deur dus erin kan niemand als ie op slot zit.

Bij ons heeft ieder paardenstal 1 zo'n kastje.
Pony;s hebben in de kleine manege onder de bakrand een eigen kist staan, hier mogen alleen de pony's 1 kist plaatsen.

Ik heb daar ook een ijzeren kist staan, zo'n Divoza ding Tong uitsteken
Ik heb mijn goede dressuurzadel in de afgesloten zadelkamer liggen samen met 1 hoofdstel en wat potjes.
In de ijzeren heb ik mijn springzadel, wat dekjes en spulletjes.

Afgesloten kastje krijg je bij stalhuur paard, kastje pony's moet je zelf regelen, als ie maar niet boven de bakrand komt en niet de breed is zodat de pony's nog door de gang kunnen lopen zonder benen te stoten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:53

bij ons krijg je zowizo 1 kastje per stal, wij hebben erg fijne kastjes, past je zadel goed in, en aan beide kant heb je een hoofdstelsteun. daar boven hebje nog een plank waar erg veel op kan, en daar boven heb je weer een plank. bij ons valt er wel te regelen dat je 2 kastjes krijgt, maar grote kans dat je dan een kastje aan het eind van de stallen krijgt in de andere zadelkamer, die kastjes zijn wat kleiner, en past je zadel ook goed in, maar heb je niet die extra planken. beide zadelkamers zijn erg goed afgesloten!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:56

1 kast per stal en je kunt er nog eentje bij huren als er vrij zijn.
Ik heb ook veel spullen in m'n trailer liggen, zit ook een slot op.
Wegens verbouwing staan de kasten nu tijdelijk in de halfopen hooischuur, niks mis mee, maar m'n zadel laat ik er niet in liggen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:07

Ik heb 2 pony's. en dus 2 kasten. Maar bij ons huur je gewoon kasten, er zijn ook mensen die helemaal geen eigen paard hebben en toch een akst hebben.
In de periode dat ik mijn dress zadel nog had, had ik zelfs 3 kasten (1 voor Honey, 1 voor Jamaica, en 1 voor mijn western spul)

bogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 10:39

Wij hebben 2 paarden dus ook twee kasten. In de ene kast heb ik de zadels en hoofdstellen enzo hangen.

In de andere kast staan alle andere dingen als poetskisten, dekens laarzen enzo.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:42

Passen er niet 2 zadelsteunen onder elkaar in je kast dan ?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:10

Ik heb twee paaren en dus twee kasten. Als er plek is kun je er nog een kast bij huren. Maar aangezien ik op stal ook al twee schuren huur, is dat niet echt nodig...

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:25

wij hebben van die kleine metalen rotkasjes (die ik op de meeste maneges en pensionstallen zien), en daar hangen alle 2 mijn zadel in. verre van ideaal, want de zweetbladen van m'n dressuurzadel komen over die van m'n springzadel en het is altijd proppen geblazen. haal ik 1 van m'n zadels eruit, komt altijd die andere mee omdat ze zo tegen elkaar aan zitten.
nu heb ik wel nog een ander kastje voor m'n poetskist dus dat scheelt.... en nog een kastje voor m'n laarzen enz. dus tis allemaal wel te doen met m'n andere spullen, maar het is altijd zo'n geprop is met die zadels.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 23:27

Nee, bij mij passen echt met geen mogelijkheid 2 zadels in de kast. Het is een redelijk smalle kast, met een verticaal open gedeelte, en aan de andere kant 2 vakken, en boven nog een horizontale plank. Net ruimte voor 1 zadel.
Wij huren die kasten niet, we hebben ze in bruikleen. Toen ik een tijdje in Helmond op stal heb gestaan, mocht ik die kast gewoon meenemen. En andere mensen laten hem weer staan, ligt geloof ik een beetje aan hoe je relaties met de staleigenaren zijn, en hoe je weg gaat enzo... Knipoog

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 09:02

even over het kasten huren: wij hebben op stal een afgesloten zadelkamer en daar kan je je zadel gewoon neerhangen. Ook mag iedereen een zadelkast zetten. Dat hebben wij dus gedaan. (en met ons bijna iedereen op stal) Op zich mag je ook 2 kasten zetten, maar ik heb aan 1 kast genoeg. (heb wel een erg grote Lachen )

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 09:47

Ik had ook 2 zadels in mijn kast, ik zorg wel dat het past Lachen
Het was dat mijn westernzadel op de grond lag en mijn dressuur hing, maar eventueel verschuif ik de zadelhouder van mijn dressuur en hang er nog een zadelhouder in opzich is dat geen probleem.. wij hebben ook een kast met 3 steunen erin Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 10:33

Ik heb een gigantische zadelkamer (ongeveer 5X5) voor mij alleen Tong uitsteken
En nog is die te klein he Bloos
Dat is wel het voordeel als de paarden thuis staan! Haha!