Wat vinden Jullie? Niet buitenrijden is zielig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandr0

Re: Wat vinden Jullie? Niet buitenrijden is zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 07:15

marina schreef:
@sandraO: weide is niet bepaald een luxe, dat is bittere noodzaak voor een paard!!

Maargoed over hetbuitenrijden. Als je paard het net zol leuk vind om lekker in de bak aan de gang te gaan zie ik het probleem niet Lachen Mijn paard vind buitenrijden het einde en doet dat ook veel liever als in de bak. Daarom neem ik hem minimaal 1 keer per week mee naar buiten.

Onzin. In zo'n overbevolkt land als nederland is daar dus gewoon geen plek meer voor. Ik zie liever een goed verzorg paard wat veel afwisselnd weerk heeft, af en toe lekker los loopt met andere paarden, wandelen en wat gras happen enz. dan een paard wat staat te verpieteren in een weitje achetraf waar niemand naar om kijkt. Zoals met alles zijn de uiterste niet goed. heb je wei helemaal perfect. Heb je di mogelijkheid niet dan moet je dus zorgen dat je paard er voldoende uit komt en op een andere manier zijn ontspanning krijgt en niet 23 uur per dag op stal staat. Iets minder zwart wit kijken dus.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 07:53

sandr0 schreef:
marina schreef:
@sandraO: weide is niet bepaald een luxe, dat is bittere noodzaak voor een paard!!

Maargoed over hetbuitenrijden. Als je paard het net zol leuk vind om lekker in de bak aan de gang te gaan zie ik het probleem niet Lachen Mijn paard vind buitenrijden het einde en doet dat ook veel liever als in de bak. Daarom neem ik hem minimaal 1 keer per week mee naar buiten.

Onzin. In zo'n overbevolkt land als nederland is daar dus gewoon geen plek meer voor. Ik zie liever een goed verzorg paard wat veel afwisselnd weerk heeft, af en toe lekker los loopt met andere paarden, wandelen en wat gras happen enz. dan een paard wat staat te verpieteren in een weitje achetraf waar niemand naar om kijkt. Zoals met alles zijn de uiterste niet goed. heb je wei helemaal perfect. Heb je di mogelijkheid niet dan moet je dus zorgen dat je paard er voldoende uit komt en op een andere manier zijn ontspanning krijgt en niet 23 uur per dag op stal staat. Iets minder zwart wit kijken dus.

En dat gebeurd veel te weinig. Veel van de paarden waar geen weiland is staan gewoon de 23 uur op stal. Ik snap dat niet, ik zou ook nooit zo een paard willen houden.
Goed dat andere daar anders over denken, daar zal ik niet mee zitten Lachen

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:03

Ik rijd ook bijna nooit buiten
Stap weleens een rondje door de wei..of ik scheur eens een rondje door de wei. En ik stap altijd af over de oprijlaan( 150/200m ofzo)
Maar als ik buiten ga rijden moet ik over de weg...en tis een plattelandsweg(getje) en daar rijden ook allemaal grote trekkers enzo en dat vind ik aardig link!
Af en toe laden we er 1 in om naar t bos te gaan...maar met 3 dieren komen ze niet zo vaak aan hun trekken.

Ik vind het overigens niet zielig, ze komen in de wei en ook in het werk veel afwisseling.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:33

Met weidegang en een goede afwisseling is er helemaal niks aan de hand! Niet elk paard is verkeersmak genoeg op een buitenritje te doen... Het is pas zielig als ik een poging tot buitenrijden doe met mijn paard en ze onder een auto raakt!... Uiteindelijk zullen we wel naar strand etc gaan, maar nu gewoon nog even niet *veiligheid voor alles*!