Momenteel spring ik 1x per week een uur in een groepsles.
Ik heb bijna een jaar niet gesprongen, door omstandigheden (van mij, niet van mijn paard). Sinds een maand of 3 zit ik weer iedere week in de springles en binnenkort hebben we ons eerste officiele B parcours (een jaar te laat, ik zou eigenlijk vorig jaar beginnen, maar toen brak ik door een val 5 ribben en heb ik me daarna eerst maar weer op de dressuur gestort).
In de groepslessen springen we alleen niet zo heel hoog, meestal niet hoger dan 70 cm (is min of meer beginners springles). Nou is op zich de hoogte voor Duvel niet zo'n probleem, hij springt meestal wel, als ik hem niet te veel in de weg zit. Voor de val van vorig jaar ging ik bij mijn toenmalige instructrice wel eens springen ipv dressuur en dan sprongen we wel B niveau, vandaar dat ik weet dat de hoogte het probleem niet is.
Bij mijn huidige dressuurinstructrice hoef ik voor springen niet aan te kloppen, vandaar dat ik nu weer in de groepsles op de manege spring, is altijd nog beter dan niets, zeg maar.
Maar er is bij ons net een nieuwe instructrice gekomen die veel ervaring heeft met springen en met haar heb ik nu een keer privéles afgesproken, dan gaan we nog even echt goed oefenen voor de wedstrijden. In die week ga ik dan niet ook nog in de groepsles, 1x per week springles en af en toe een keer een wedstrijd vind ik wel genoeg springen. We zijn tenslotte ook nog met de dressuur bezig (nu M2) en we rijden ook graag eens buiten.