Hoevaak per weer spring jij met je PAARD?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Hoevaak per weer spring jij met je PAARD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:17

Momenteel spring ik 1x per week een uur in een groepsles.
Ik heb bijna een jaar niet gesprongen, door omstandigheden (van mij, niet van mijn paard). Sinds een maand of 3 zit ik weer iedere week in de springles en binnenkort hebben we ons eerste officiele B parcours (een jaar te laat, ik zou eigenlijk vorig jaar beginnen, maar toen brak ik door een val 5 ribben en heb ik me daarna eerst maar weer op de dressuur gestort).
In de groepslessen springen we alleen niet zo heel hoog, meestal niet hoger dan 70 cm (is min of meer beginners springles). Nou is op zich de hoogte voor Duvel niet zo'n probleem, hij springt meestal wel, als ik hem niet te veel in de weg zit. Voor de val van vorig jaar ging ik bij mijn toenmalige instructrice wel eens springen ipv dressuur en dan sprongen we wel B niveau, vandaar dat ik weet dat de hoogte het probleem niet is.
Bij mijn huidige dressuurinstructrice hoef ik voor springen niet aan te kloppen, vandaar dat ik nu weer in de groepsles op de manege spring, is altijd nog beter dan niets, zeg maar.
Maar er is bij ons net een nieuwe instructrice gekomen die veel ervaring heeft met springen en met haar heb ik nu een keer privéles afgesproken, dan gaan we nog even echt goed oefenen voor de wedstrijden. In die week ga ik dan niet ook nog in de groepsles, 1x per week springles en af en toe een keer een wedstrijd vind ik wel genoeg springen. We zijn tenslotte ook nog met de dressuur bezig (nu M2) en we rijden ook graag eens buiten.

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:31

Ik spring één keer per week onder begeleiding.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:45

Ik spring denk ik 1 keer per 1 of 2 weken Lachen

syvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:46

ik heb altijd wedstrijden gesprongen maar dat ligt heel tijdelijk stil ik doe het nu nog maar minder dan 1x per week als ik het doe vornamelijk springles waar we beginnen met lijntjes van in uitjes voornamelijk, ik vind het onzin om met 10cm op te bouwen, ik denk dat je best met een kruisje van 50cm kunt beginnen, je moet echt niet meer dan 2x in de week springen hoewl het niet erg is als het eens een x gebeurt, dit niet zozeer omn de benen van je paard(als het een jong paard is moet je natuurlijk zowel met de benen als de rest vh lichaam rekening houden) maar meer omdat het ook leuk voor je paard moet blijven en het is vaak een hele training waar ook weer van hersteld moet worden door afwisseling..
onder begeleiding springen is altijd goed..!!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:00

Ik spring 1-2 keer per week een half uurtje. Ik hou het nu nog tot ongeveer tussen de 80cm en 1 meter. Zodat we een beetje kunnen oefenen met de techniek. Mijn paard is namelijk nogal enthoudsiast als ze hindernissen ziet en springt er het liefst met geweld overheen.

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:07

ik heb 1 keer in de week springles op de club
en heel soms gaan we in de dressuurles ook nog springen.
en als ik een springwedstrijd heb spring ik wel wat vaker in de week om em goed te trainen.
ongeveer 4 keer per week beetje in uitjes en lijntjes voor mezelf en ik spring nooit zo lang door dan wordt ie moe en gaat et fout.
maar sommige paarden kunnen idd langer door dan de ander dus moet je zelf beetje aanvoelen.
als ik een dressuurwedstrijd heb spring ik alleen op de club en de rest de hele week trainen voor dressuur.
ik begin ongeveer op 60 cm en ga tot ongeveer 1 meter 1.10.