hoe oud is jullie trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ctal

Re: hoe oud is jullie trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 07:59

Ik denk uit 2003? Wij hebben m toen nieuw gekocht. Een 2 paards...we hadden net een jaar een 1.3/4 hah.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:18

Onze trailer is van 2002, dus 3 jaar oud..
En we hebben hem net een weekje.. Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:45

Wij hebben een trailer van eind vorig jaar. Nieuw gekocht en aan laten passen op onze pony's. Het is een 1,5 paards trailer die we hebben laten inrichten voor 2 shetlanders.

findi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 13:28

het valt op dat het ofwel nieuwere (1-5jaar) ofwel oudere zijn 15-...jaar). Ik ben ook van plan om een oudere te kopen maar ik twijfel nog, vooral hoe lang gaat zo'n ding mee!
nu de volgende twijfel oplossen 1 paards of 2 paards? Ik heb maar 1 paard maar je weet toch nooit he, of je wilt op reis gaan en wat stro en hooi meedoen.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:44

Zoals eerder genoemd hebben wij echt een hele oude trailer gehad (bouwjaar 1969). De trailer was al 25 jaar oud toen deze kochten (in 1994) en 36 jaar oud toen we deze inruilde (een paar maand geleden)! We hebben dus 11 jaar heel veel plezier met deze trailer gehad, verder was deze technisch perfect en hebben we behalve af en toe een controle of kleine onderhoudsbeurt nooit wat met deze trailer gehad!
Het scheelt natuurlijk wel dat wij deze altijd binnen hebben staan en ik de trailer altijd netjes schoon maak na gebruik (mest eruit halen), zo voorkom je dat de bodem gaat rotten en heeft je trailer een langere levensduur! Knipoog

Ik heb zelf 1 rijpaard en een kleine A-welsh pony, maar ik heb aan een 1,5 paards trailer genoeg! Haha! Ik heb nooit een grote/ brede 2 prds. trailer gewild! Hiervoor heb je ook een grote zware auto nodig. Ik vervoer meestal alleen mijn rijpaard (naar de les, wedstrijden, DA, hoefsmid). En dan zal die in een 2-prds trailer aan 1 zijde moeten staan en dat lijkt mij niet fijn rijden (met de auto). Ik heb dan het idee dat de balans niet goed ligt..... Bloos
Doe mij maar een 1,5 paards trailer waar mijn paardje ruim in kan staan Knipoog

Maar je moet het natuurlijk zelf weten!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:51

findi schreef:
het valt op dat het ofwel nieuwere (1-5jaar) ofwel oudere zijn 15-...jaar). Ik ben ook van plan om een oudere te kopen maar ik twijfel nog, vooral hoe lang gaat zo'n ding mee!
nu de volgende twijfel oplossen 1 paards of 2 paards? Ik heb maar 1 paard maar je weet toch nooit he, of je wilt op reis gaan en wat stro en hooi meedoen.

2 paards is lastiger om een geschikt voertuig te vinden wat een 2 paards trailer mag trekken

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 18:13

2 paards kunnen veel auto's wel hebben, alleen dan maar met 1 paard erin.
ik zelf heb nu wel enige ervaring met t rijden met 2 paard trailer, en die liggen erg stabiel, en bij een stuiterend paard, merk je t niet al te erg (mijn paard), omdat ze niet opzij kunnen hupsen.
onze trailer komt ok 1987, staat altijd binnen, en voldoet prima, we komen overal waar we willen, en kunnen zo nodig iemand meenemen..

findi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 21:37

nog een vraagje wat is de bodem van jou trailer?
ik heb al van hout zien staan maar ook een soort gietvloer ofzo. hebben jullie daar ervaring mee.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:37

Zelf ga ik een 2 paardstrailer kopen omdat ik een stabiele wegligging belangrijk vind. Ik rij vaak met één paard. Van meer ervaren trailerrijders begrijp ik dat je met een tweepaards ook gemakkelijker sporen in het wegdek kunt vermijden door de bredere wielbasis. Verder vind ik het fijn dat de trailer goed veert en niet 'hobbelt' achter mijn auto. Een aantal merken schijnen daarin een betere kwaliteit te hebben. Nieuw is natuurlijk voor het oog veel mooier, maar het prijsverschil is er ook naar en dat is een afweging (of misschien ook niet voor sommige mensen). Het belangrijkste vind ik dat de trailer technisch in perfecte staat is. En als de kwaliteit goed is van de materialen gaan ze denk ik lang mee.

nnniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:45

een waco uit 1992, 1,5 paards, en ik heb hem nu zo'n 2,5 jaar