Waar ben jij verzekerd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilly

Re: Waar ben jij verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:41

Dat heb ik ook gedaan toen ik op zoek was naar een verzekeringsmaatschappij.

roel03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 15:36

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 15:38

roel03 schreef:
Kijk eens op www.horse4sure.nl

Deze heb ik al bekeken. En volgens mij hebben zij gewoon copy-past gedaan van de AMEV Hippo, want zelfs de meest gestelde vragen zijn gelijk aan elkaar.

Het enige verschil wat zij bieden, is 5% korting.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 15:44

Ik zit op het moment ook van alles te zoeken over de verzekeringen en houd dit topic in de gaten! Lachen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:02

Klopt het dat je bij Interpolis uitgebreid met ziektekosten kunt verzekeren zonder dat je het paard hoeft te laten keuren?! Tenminste... bij een waarde onder de 4500 euro dan. Goh, dat gaat gemakkelijk dan!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:44

volgens mij altijd keuren, alleen boven de 4500 ook met foto's. En er komt altijd iemand van hun langs.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:53

Dit staat op de site, dus volgens mij niet keuren. Er komt idd altijd iemand langs.

Wanneer moet mijn paard gekeurd worden?
Alleen in onderstaande gevallen is een gezondheidsverklaring, een klinisch veterinaire keuring of een röntgenologische keuring onderdeel van de acceptatieprocedure:

Basis en Beperkte paardenverzekering:
Wanneer de verzekerde waarde meer dan € 7.000,00 is, zien we graag een gezondheidsverklaring die niet ouder is dan 6 weken;
Standaard paardenverzekering:
Wanneer de verzekerde waarde meer dan € 7.000,00, is willen we graag dat u een klinisch veterinaire keuring aan ons overlegt die niet ouder is dan 6 weken;
Uitgebreide paardenverzekering:
Bij een verzekerde waarde hoger dan € 4.500,00 vragen we u een klinisch veterinaire keuring aan ons te overleggen die niet ouder is dan 6 weken én een röntgenologische keuring die niet ouder is dan 3 maanden.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:55

de dierenarts die ik pas had gesproken zij dat de personen die langs kwamen, soms gewoon even kijken en soms echt checken, dus als hij dan niet goed is, heb je een paard gekocht dat je niet kan verzekeren.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 21:57

Wat bedoel je nou te zeggen? Volgens mij controleren ze gewoon of het paard het paard is wat jij hebt opgegeven en of het volgens hen waard is wat jij hebt opgegeven. Als het dier er zwaar ongezond uit ziet, dan zouden ze wel gek zijn op het in de verzekering te nemen.

Mexx

Re: Waar ben jij ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 07:59

sandr0 schreef:
nee maar je kan bijv. een gewoon shetlandertje niet voor 5500,- euro verzekeren dan komt er echt iemand kijken om de waarde van het paard te bepalen. je mag niet oververzekeren Haha!

Dat is waar, maar ik bedoel ermee te zeggen, dat de verzekeringsman niet de exacte waarde bepaalt, dat mag je in principe zelf bepalen, mits je zoals in jouw voorbeeld, niet te hoog gaat Knipoog Ik heb Troef voor bijna 4000 euro verzekerd, maar dat had ook makkelijk 6000 euro mogen zijn. Ik bedoel dus geen extreme verschillen.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:13

Je geeft toch de aankoopprijs aan als je de verzekering aanvraagt Verward en ik neem aan dat je dat eerlijk invult Knipoog aan de hand van die gegevens kan men zeggen dat het door jou gekozen bedrag van de verzekerde waarde te hoog is.
Ik heb toen de inspecteur van Interpolis bij mij langskwam een uitgebreid gesprek gehad over de verzekerde waarde, ik heb nu een jaarling maar zij stijgt natuurlijk in waarde, helemaal als ze onder het zadel is en wedstrijden gaat lopen, de inspecteur die was het met me eens dat de verzekerde waarde dan wel omhoog moest gaan, en dat ze ook wel rekening houden met dingen als wedstrijdniveau, predikaten enzo.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:33

Zilly schreef:
Je geeft toch de aankoopprijs aan als je de verzekering aanvraagt Verward en ik neem aan dat je dat eerlijk invult Knipoog aan de hand van die gegevens kan men zeggen dat het door jou gekozen bedrag van de verzekerde waarde te hoog is.

Ik heb mijn paard gekocht toen ze 2 jaar was en uiteraard onbeleerd, ik heb haar pas verzekerd toen ze bijna 4 jaar en beleerd was, dan is de aankoopprijs natuurlijk al niet meer van belang. Ze was toen ik haar verzekerde meer waard, dan toen ik haar kocht. Ik mocht haar wel voor veel meer verzekeren dan ik heb gedaan, maar dat wilde ik zelf vanwege de premie niet.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:47

Ik heb mijn inmiddels 2-jarige ook bijna 2 jaar geleden gekocht. Ik mag toch hopen dat ze inmiddels wat meer is waard geworden?!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:10

Citaat:
Volgens mij controleren ze gewoon of het paard het paard is wat jij hebt opgegeven en of het volgens hen waard is wat jij hebt opgegeven

De keuringsarts van Interpolis heeft eerst mijn paard en haar papieren bekeken. (om te kijken of het om het goede paard gaat inderdaad) Vervolgens moest ze ook een volte op het harde en op het zachte draven. D.m.v. dit testje (wat overigens niet al te veel voorstelt dus) i.c.m. het keuringsrapport wat ik had was voldoende om haar op te nemen. Toch ken ik ook verhalen van paarden die zijn ''afgekeurd'' door de verzekeringsagenten. Een paard kan bv. worden geweigerd als het een dik been heeft of niet helemaal lekker loopt.

Wat betreft de te verzekerde waarde, bij een jaarling oid. gaat het denk ik meer om een schatting. Bij Interpolis kun je tussentijds de waarde van je paard verhogen, ik denk dat dit mede voor jonge paarden zo is geregeld. Zolang de te verzekeren waarde enigzins realistisch is denk ik niet dat ze er echt moeilijk over zullen doen, je betaald immers ook premie naar dat bedrag.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:36

Ik ben verzeker bij het Zilveren Kruis Clown

Maar als het over paarden gaat: mijn paard is niet verzekerd. Ze heeft in een volledige ziektekostenverzekering gezeten, maar ik had de kosten er nooit uit en vond het eigenlijk zonde van mijn geld. Daarbij moest ik de rekening per jaar betalen en kwam altijd in december terwijl dat al zo'n dure maand is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:40

Zilly schreef:
Je geeft toch de aankoopprijs aan als je de verzekering aanvraagt Verward

Welke waarde ik aangeef heeft bij mij weinig met de aankoopsprijs te maken. Zo heb ik voor mijn Jazzmerrie de berekening heel anders gemaakt, namelijk aankoopsprijs + onderhoudskosten voor een jaar. Nu heb ik daar wel een goede reden voor, want het is een erg goed paard dat met winst verkocht moet worden. Stel nu dat ze in een extreem geval haar nek breekt, dan is het jammer van de (eventuele) winst, maar dan hebben we ook geen verlies gehad. Nu betalen we natuurlijk wel een hogere premie, dan dat we zouden doen als we haar voor een lager bedrag zouden verzekeren, maar dat is gewoon eigen keuze.

Ik heb de paarden verzekerd via London verzekeringen, maar eigenlijk heel beperkt. Ziektekosten worden in ieder geval niet vergoed en als je paard blijvend ongeschikt zou worden door bijvoorbeeld hoefkatrolontsteking, artrose etc. dan wordt er niet uitgekeerd. Er wordt alleen uitgekeerd als je paard dood gaat of moet worden afgemaakt als gevolg van een ongeval of koliek. Ook brand, diefstal en natuurrampen zijn verzekerd.

Een meer uitgebreide verzekering vond ik niet zinvol en al zeker niet voor die 5-jarige merrie. Ze is redelijk recent klinisch en rontgenologisch goedgekeurd, dus die staat echt niet dit jaar ineens met hoefkatrol, artrose of vergelijkbare ongein.

Aan uitgebreide ziektekostenverzekering hebben we weinig behoefte, want we rennen niet zo snel naar de veearts. Als het wel een keer echt nodig is om te gaan, dan zijn er meer dan voldoende kosten uitgespaard op het niet verzekeren van de ziektenkosten om het zelf te betalen.

sandr0

Re: Waar ben jij ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:05

Mexx schreef:
sandr0 schreef:
nee maar je kan bijv. een gewoon shetlandertje niet voor 5500,- euro verzekeren dan komt er echt iemand kijken om de waarde van het paard te bepalen. je mag niet oververzekeren Haha!

Dat is waar, maar ik bedoel ermee te zeggen, dat de verzekeringsman niet de exacte waarde bepaalt, dat mag je in principe zelf bepalen, mits je zoals in jouw voorbeeld, niet te hoog gaat Knipoog Ik heb Troef voor bijna 4000 euro verzekerd, maar dat had ook makkelijk 6000 euro mogen zijn. Ik bedoel dus geen extreme verschillen.

klopt helemaal Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 15:24

Ik ben neit verzekerd. Ik heb uitgerekend dat het goedkoper is om elke maand een tientej weg te zetten dan een verzekering af te sluiten. Daarbij zijn mn pony er hard en hebben eigenlijk nooit wat.

Ben wel wezen informeren en was erg geintreseerd in Interpolis

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:14

karoliena schreef:
Ik ben neit verzekerd. Ik heb uitgerekend dat het goedkoper is om elke maand een tientej weg te zetten dan een verzekering af te sluiten. Daarbij zijn mn pony er hard en hebben eigenlijk nooit wat.

Hehe... als je paard nooit wat heeft, dan is dat natuurlijk altijd goedkoper.
Ik zou bij interpolis uitkomen op een premie van 25 euro per maand.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:42

Ik heb al mijn paarden niet verzekert.
Parouscha wil ik misschien wel verzekeren, maar wil wat meer informatie , want vaak hoor je dat je over een paar jaar je paard hebt terug betaald met wat je betaald aan verzekeringen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:44

als je mazzel hebt heeft je paard nooit wat en ben je dus goedkoper uit als je niet verzekert bent. Heb je helaas wel de pech dan is een verzekring een mooi vangnet. De premie per maand kan ik ophoesten, heeft mijnh paard ineens iets wat in de duizende euro's loopt heb ik dat niet 1,2 ,3 en heb ik gelukkig mijn verzekering