De watermolen als stageplaats

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Excuseme

Re: De watermolen als stageplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:36

Pony mee kun je vergeten en zelfs de vraag stellen aan Jan leidt er al toe dat hij je niet serieus zal nemen.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 14:42

Excuseme schreef:
Pony mee kun je vergeten en zelfs de vraag stellen aan Jan leidt er al toe dat hij je niet serieus zal nemen.

Daar sluit ik mij bij aan...... Cool

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:43

Ach bij Van Uytert heb ik weleens een shetje zien hobbelen hoor van een stagaire.... Cool

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:39

fiffertjuh schreef:
ik doe paardenhouderij, dan zit ik in het derde jaar van 4 jarige niveau.

ahum, zit je dan in Enschede?

zo ja, moet je eens met Stefan Hennink gaan praten...die heeft er stage gelopen en er niet zulke leuke herinneringen aan over gehouden

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:42

Pascha schreef:
Excuseme schreef:

Daar sluit ik mij bij aan...... Cool

Idd, echt iets voor Jan...
het is mijn DA maar vind het maar een apart geval haha Bloos

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 17:45

Hm, de reacties dat de watermolen een leuke stageplek is vind ik erg vreemd. Ik spreek zeker niet uit ervaring, maar een goede vriend van ons heeft er een tijdje als springruiter gewerkt.

Hij is daar weg gegaan omdat hij slegt werd behandeld door Jan en hij constant ruzie had. Ik ben zelf een keer met hem mee geweest op wedstrijd en Jan was toen ook mee, ik vind hem ronduit een onbeschoft varken. Hoe hij met mensen om gaat vind ik belachelijk. Ik liep even naar hem toe om me voor te stellen, want ja dat is wel zo netjes, nou hij wilde me niet eens aankijken.

Met het openbaar vervoer is het bijna niet te bereiken je zal dan denk ik hier op het busstation uit moeten stappen en de rest fietsen, dat is niet zo heel ver.

fiffertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 18:04

ik hoor nu wel hele rare verhalen, nou weet ik niet meer wat ik moet geloven Verward

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:03

Gewoon bellen en eventueel gaan kijken, daar schiet je meer mee op dan met ervaringen van andere mensen...Iedereen kijkt altijd anders tegen zijn stageadressen aan. Dat is zo afhankelijk van hoe je je opstelt en of het klikt.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:20

Goed gesproken gomir

maartje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:52

Ik ken de watermolen ook wel.Jan is ook onze veearts hij weet ontzettend veel van paarden en wil je alles leren als je maar oprecht geinteresseerd bent en bereidt bent de handen uit de mouwen te steken. Jan is idd niet een van de makkelijksten maar als je wat wilt leren ben je daar zeker aan het goede adres.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:28

Jan vind ik wel heel leuk. (en anneke zeker) Hij is ook een tijd onze veearts geweest en ik kon het er altijd prima mee vinden. Waarschijnlijk omdat we verder kijken dan die DA-botheid. Mijn DA Maree noemen ze ook altijd bot, ik noem dat eerlijk... ze zeggen waar het op staat en niets eromheen... Daarbij zijn het vakmensen en sportartsen...

En eerlijk is eerlijk je kan vreselijk met ze lachen.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:35

Mireille1970 schreef:
Jan vind ik wel heel leuk. (en anneke zeker) Hij is ook een tijd onze veearts geweest en ik kon het er altijd prima mee vinden. Waarschijnlijk omdat we verder kijken dan die DA-botheid. Mijn DA Maree noemen ze ook altijd bot, ik noem dat eerlijk... ze zeggen waar het op staat en niets eromheen... Daarbij zijn het vakmensen en sportartsen...

En eerlijk is eerlijk je kan vreselijk met ze lachen.

majaa, als klant zijne doe je dat meestal ook wel...door die botheid heen kijke dan Knipoog

de ene keer als ik er kom is het weer geschreeuw naar zijn werknemers of stagiares en de andere keer is het koek en ei.

maar tegen de klanten is hij altijd aardig...best wel eng als hij echt zijn best doet haha Haha!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 22:34

Als je als klant daar komt, en je begint meteen over : lief paardje, en oh hij is zo braaf en een super schatje, dan kan Jan het je moeilijk maken. Hij zegt gewoon meteen wat hij van een paard vindt. Dus dan komen er wel eens uitspraken die niet zo leuk zijn voor eigenaren. En dat vind niet elke klant leuk.... Maar ja, dat weet je van te voren bij zulke mensen.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 12:49

Heb er mijn paard laten keuren. Moet eerlijk zeggen dat die botheid mij helemaal niet is op gevallen, maargoed ik kwam daar dan ook als klant. Hij was gewoon eerlijk. (hoop ik Knipoog Haha! )
Er zat toen trouwens ook een stagaire (4e jaars houderij van deurne) en ik had niet het idee dat die het er nou zo slecht had. Was samen met een medewerker verbandjes aan het oprollen buiten in de zon aan een picknicktafel, hielp met ce keuring, enz.
Het was er wel een komen en gaan van merries.
Die hengsten staan daar trouwens wel eng naast elkaar! 3 hengen in een bak, en dan zat er allen 1 schriklintje tussen (waar volgens mij geneens stroom op stond). Stonden te steigeren naar elkaar enzo met dat lintje er tussen. Maargoed hun zullen heus wel zuinig op de paarden zijn dus het zal wel kunnen zo.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 19:24

ik ben er vaak te vinden, aangezien een vriendin van mij daar werkt, en van haar komen allemaal leuke verhalen. Oke Jan zegt waar het op staat (lees: eerlijk!) maar je wordt er niet slecht behandeld.
als je iets niet goed doet, wordt het je ook direct verteld (ligt aan het humeur, maar kan hard gaan...) Maar ik denk dat je daar een leuke stage plaats hebt..

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:30

Hoi, echt niet direct een F&A vraag, vandaar verplaatst naar VMR

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 03:19

Pascha schreef:
Als je als klant daar komt, en je begint meteen over : lief paardje, en oh hij is zo braaf en een super schatje, dan kan Jan het je moeilijk maken. Hij zegt gewoon meteen wat hij van een paard vindt. Dus dan komen er wel eens uitspraken die niet zo leuk zijn voor eigenaren. En dat vind niet elke klant leuk.... Maar ja, dat weet je van te voren bij zulke mensen.

Ik ben er vorig najaar geweest voor een peesscan na een achteraf lichte peesblessure. Ik wilde weten wat ik nog van mijn paard kon verwachten qua werk en wat ze precies voor blessure gehad heeft. Ik ben super geholpen en als ik iets niet helemaal kon volgen werd het nog een keer rustig uitgelegd. Ik ben een tevreden klant kort samengevat. Het maakte op mij wel indruk hoe netjes alles daar verliep, ben maar een eenvoudig iemand met een
huis/tuin/keukenpaard.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:45

Excuseme schreef:
fiffertjuh schreef:
En hoe gaat het bij de dekhengsten en sportpaarden aan toe dan
Haha! ?

Ik zou zeggen, pak de telefoon eens en ........

schrijf ze een brief Tong uitsteken sorry kon het niet laten Tong uitsteken

fiffertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 08:02

Ik denk dat ik idd, daar heen ga. Iedereen bedankt voor het beantwoorden van mn vraag.

fiffertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 12:04

maar mocht iemand nog iets kwijt willen, ga je gang.

fiffertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 16:54

Heb niets meer gehoord van de watermolen en ga nu naar Stal Thijssen (stal van Leon Thijssen) in Baarlo.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:56

Oud topic.
Hier een slotje.