Hoe een jaarling verkopen in deze tijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilly

Re: Hoe een jaarling verkopen in deze tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 08:17

Ik denk dat het sowiezo moeilijk is om een jaarling te verkopen. Men moet er echt naar op zoek zijn, anders heeft een jaarling kopen voor veel mensen weinig nut, ze kunnen er in principe 'niets' mee doen, en de extra kosten voor 2 jaar (opfok e.d.) telt ook mee. Ik had een aantal maanden terug een advertentie geplaatst dat ik op zoek was naar een twenter/jaarling als 'opvolger' voor mijn huidige paard. Nou mijn mailbox zat binnen de kortste keren vol met allemaal aanbiedingen.
Belangrijk is een mooie standfoto, en een mooie draf foto.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 10:47

Ik weet dat het geen ideale foto is> Maar ik heb geen betere. En hij is niet zo overbouwd. Ik heb geen vervoer om er een te gaan. Dus kan ook geen andere foto's maken. En een foto zegt ook niet alles.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:51

felicity schreef:
Dus kan ook geen andere foto's maken. En een foto zegt ook niet alles.

Daar zit je dus fout. Ok een foto zegt niet alles, maar de potentiele kopers gaan wel op de foto af.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 10:58

Dan zijn ze gewoon stom. Er staat een goeie foto. En ik wilde een foto van op zij er bij zetten. Iedereen weet toch dat jaarling niet mooi zijn.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:08

horselover21 schreef:
Felies, waarom zet je hem niet bij mij? Voor 60euro krijgt ie een mooi plekje bij mijn veulentje en mijn merrie, je kan er altijd naartoe, want je kan gewoon vanaf de manege met mij mee rijden.
Denk er maar eens over na... !!!

Wil er niet tussen springen goeie optie, maar hou er wel rekening me dat jaarlingen kunnen dekken. Lijkt me niet fijn als de merrie steeds besprongen is en hij waarschijnlijk zelfs als vruchtbaar is.

Verder tjah vraag naar jaarlingen is er vaak niet zo.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 11:17

Het gaat er niet om of jaarlingen wel of niet 'mooi' zijn. Mensen willen weten hoe zo'n beestje gebouwd is omdat ze willen weten of het geschikt is voor het doel waarvoor ze het later willen gebruiken. En dat is het beste af te leiden uit een goede standfoto. Daarop selecteert een potentiële koper al of het de moeite waard is om bijv. een reis van 100 km te ondernemen om het dier 'live' te gaan bekijken.

En potentiële kopers bij voorbaat al 'gewoon stom' noemen vind ik niet erg netjes van je. Wie wil er nou zijn paard kwijt, jij toch zeker? Behandel potentiële kopers dan ook met respect.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 11:20

Ja sorry. Ik doe ook mijn best. Hij staat al een paar maanden te koop. Ik zet er verschillende foto's bij. Ik probeer van alles. Ik bel maar rond en mail rond. Maar het lijkt wel of niemand hem hebben wil. Ik heb het geld gewoon weg niet meer. HIj moet dus gewoon weg. En dan kan iedereen wil roepen. Mooi beestje verkoopt goed. Maar waarom verkoop ik hem dan gewoon niet. Heb toch nog wel een beetje jullie raad opgevolgd. Heb er een andere foto bij gezet en de prijs in n.o.t.k gezet.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 17:24

Heb je hem nog steeds? Ik heb opzich wel intresse!
PB of mail maar even, link naar marktplaats doet het nl. niet meer! En ik wil wel het een en ander weten!