Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
GvdT schreef:Toydoll volgens mij heb jij je paard ook wel eens onder een dek staan. (flower in jade)
Ik denk dat een ieder voor zichzelf mag bepalen of ie een dek omgooit of niet.
Wij hebben een oudje op stal, 32 en die heeft nooit onder dek gestaan. Afgelopen winter kreeg ie het heel slecht. Viel erg in en was lusteloos. Hij is onder dek gegaan en hij ziet er beter uit dan 5 jaar terug.
Ik denk dat dat niks met verwend zijn te maken heeft maar meer met het aard van het beestje.
Koudbloedjes kunnen ook vaak iets meer hebben.

Soxje schreef:Gouda, kun je niet actief gaan zoeken naar een land met schuilstal? Of die pensionhouder van je aandringen tot het kopen van desnoods een zeecontainer? Ik ben geen voorstander van dekens, de mijne heeft alleen een ademende regendeken op in de winter (vindt ze trouwens wel lekker, en dat voor een tinker...) maar sinds begin april loopt ze zonder, dag en nacht. Ik heb haar maar één keer zien rillen en dat was met ijzel. Maar enfin, zweten is ook niks en rillen ook niet. Dus overleg met de pensionhouder!
parouscha schreef:Gisteren was het heerlijk weer en stond ze te zweten onder haar regendek(ongevoerd) dus dacht doe hem maar af, en in de nacht begon het weer te plenzen maar ja kan niet best midden in de nacht na de pensionstal,dus ze zal ook wel weer gebibbert hebben van de kou.
Mijn paard heeft het heeel erg, zo maar koud, echt heel sneu.
shadow0 schreef:Nee, bibberen is fase 1 van onderkoeld ZIJN. Bij mensen is de temperatuur dan gedaald beneden de 35 graden, dat is dus echt al voorbij het koud hebben.
Kyona schreef:Kan je niet gewoon met die mensen die haar buitenzetten afspreken dat ze bij regen een regendekentje op doen? Dat is toch een kleine moeite en geeft veel plezier. Het kost ze maar een minuutje werk ofzo, dat moet toch te regelen zijn lijkt mij zo.