FNRS Zitcompetitie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Harvumi

Re: FNRS Zitcompetitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:13

@ annieboef: Ik was 3e met 118 punten geloof ik. Ik moest mijn hakken meer uitdrukken. voor beenhulpen had ik een zes. Ik rijd ook normaal niet meer op pony's en Zamira reageerde niet helemaal juist op mijn been Knipoog en ik vond het onnodig om tikken te geven. Het beestje moest de hele dag lopen met het warme weer.
Wat mij wel opviel was dat er weinig mensen waren die de pony's beloonde na de rit...
@ Liberty: Zamira Knipoog

annieboef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 14:59

Ja, daar zit ik ook een beetje mee...
Bij ons doen er iets van 85 mensen mee en het is van 10.00 tot 18.00 uur....
dus die beesten moeten de hele dag lopen, en er wordt 30 graden voorspelt.....

Dat vind ik toch wel erg veel voor die paarden...

Verward

ik denk niet dat daar over nagedacht is...

annieboef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 15:07

maarre... als je derde bent, dan ga je toch door?

gefeliciteerd Haha!

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 17:35

Nee dan ga je niet door Knipoog alleen degene die eerste waren mochten door. 4 dus in het totaal geloof ik.
Ik ben aan de ene kant wel teleurgesteld, natuurlijk ben ik heel blij voor degene die wel door zijn allemaal, ze hebben terecht gewonnen.
Aan de andere kant ben ik blij dat ik niet door ben, want dan hoef ik niet naar deurne, al zou de ervaring wel leuk zijn natuurlijk. Maar ik ben altijd zo bang dat ik alles verknal door m'n zenuwen....

annieboef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 21:48

Ik voel helemaal met je mee hoor!!

ik ben ook al bang dat ik het van de zenuwen verknal zondag....

Ik moet voorop rijden...

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 22:11

Het was idd best warm zondag, we hebben de pony's zoveel mogelijk verdeeld over de dag, en max maar 4 keer.. En idd, weinig deden belonen na de proef.

annieboef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 10:45

Goed dat jullie de paarden zo verdeeld hadden! Pling

Ik rij de regiowedstrijd niet op mijn eigen manege, dus ik heb geen idee hoe het daar aan toe gaat!!

Ook lastig dat het dus onbekende paarden zijn!! Clown

Nou hopelijk kunnen we in de buitenbak ofzo...

Binnen is het zo benauwd

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:41

Ik heb 19 juni in Weesp gereden, was erg leuk maar ik vondt een paar dingen wel slecht geregeld....

Ik had FNRS gebelt over de kleding enzo, en ik kreeg te horen dat ik een verenigings tenue aanmoest. Dus ik had dat mee, kom ik daar, mag je gewoon in wedstrijd jasje?
Terwijl onze hele manege dus in verenigings polos was. Erg oneerlijk, want daardoor kregen wij minder punten
Ook hebben wel op onze manege alleen paarden, maar iedereen onder de 17 jaar kreeg nu een c pony! Ook wel erg banketstaaf als je grote paarden gewend bent.
En ik zelf had een e pony, maar met een springzadel erop :S
En ook was deze bijgezet (allemaal, was verplicht) maar daardoor ging hij in verzet en bij de ruiter voor mij op die pony heeft ie de hele tijd lopen bokken en klieren waardoor er dus ook iemand afviel... Bij mij was ie gelukkig erg braaf, maar zet zulke ponys dan niet bij met een stootteugel, je maakt het de ruiters dan alleen maar lastig....

Maaajaaa, wel een hele leuke dag gehad, voor onze manege was het de eerste keer dus volgend jaar zijn we voorbereid op ponys, hebben we wedstrijd tenue en neem ik mn eigen dressuur zadel mee Tong uitsteken

annieboef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 12:24

Toydoll: Een pony met een springzadel????? Clown

Wat vreemd... je kan iedereen toch beter beoordelen als ze allemaal op een zelfde soort zadel zitten??

Inderdaad behoorlijk banketstaaf Ach gut

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:20

Dat tenue gedoe was vorig jaar verschrikkelijk!

Stond als kledingvoorschrift jasje en gewoon wedstrijdtenue
Krijgen we daar te horen dat het met jasje slecht te zien was en we daardoor niet met jasje mochten rijden.
Iedereen had erop gerekend en gelukkig hadden we ook clubshirts bij dus hebben we die aangedaan.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:51

Melissa schreef:
Dat tenue gedoe was vorig jaar verschrikkelijk!

Stond als kledingvoorschrift jasje en gewoon wedstrijdtenue
Krijgen we daar te horen dat het met jasje slecht te zien was en we daardoor niet met jasje mochten rijden.
Iedereen had erop gerekend en gelukkig hadden we ook clubshirts bij dus hebben we die aangedaan.

Haha,
ze weten gewoon niet wat ze willen!
Dit jaar op weesp was dus iedereen in jasje, alleen wij waren in polo's Boos!

En ja ik had echt een springzadel, en ik zat dus ook echt niet lekker:P Ondanks dat die pony wel heerlijk reed Lachen

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 22:04

Toydoll, hoezo kregen jullie minder punten omdat jullie polo's hadden ipv wedstrijdjasje?
En het kan aan mij liggen hoor, maar een springzadel op een manegepony is toch redelijk normaal??

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 22:35

springzadels mochten niet dacht ik?

En over die polo's, die mochten niet, wel bv een witte blouse mat lange mouwen en een sweater van stal, maar je mocht ook zonder sweater

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 11:51

Arnyek schreef:
Toydoll, hoezo kregen jullie minder punten omdat jullie polo's hadden ipv wedstrijdjasje?
En het kan aan mij liggen hoor, maar een springzadel op een manegepony is toch redelijk normaal??

Nou niet als je een dressuur proef moet rijden en beoordeeld wordt op je zit. Beetje oneerlijk als sommige dressuurzadels hebben en andere spring/vhz. Iedereen moet toch gelijke kansen hebben?

En wij kregen allemaal minder punten op houding, omdat die polo gewoon misvormde. Een rijjas benadrukt de rechte rug terwijl die polo ging bollen en dan lijkt het net alsof wel allemaal scheef zaten.

liberty schreef:
springzadels mochten niet dacht ik?

En over die polo's, die mochten niet, wel bv een witte blouse mat lange mouwen en een sweater van stal, maar je mocht ook zonder sweater

Schijnbaar wel want ik zat er op 1 Tong uitsteken

Polos mochten wel, vanwege het warme weer was er zomer teneu. Maar ze hadden gezegt dat je in verenigings tenue moest, en toen daar bleek dat iedereen gewoon rijjasjes aanhad en wij dus de enige waren met sweater/polo van de vereniging.

annieboef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 13:23

Nou het is weer lekker geregeld allemaal. Bloos

Bij ons op de manege gaan ook allerlei verhalen de ronde.
Wij moeten op manege berestein rijden en deze doen voor de eerste keer mee schijnbaar, en weten ook niet helemaal wat ze kunnen verwachten heb ik gehoord.

Je zou er nog gestressed van raken Clown

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:49

Nou, wij deden het ook voor de eerste keer en diegene van de FNRS vonden dat het super georganiseerd was bij ons *trots*

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:27

Het was ook super georganiseerd (ik ben levend bewijs )

ceetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 15:50

ik heb ook mee gedaan op manege blijenberg en moest op een vet kleine pony; romani maarja ach.. reed in de categorie 3 en ik BEN DOOR samen met judith(winnetou van bokt) zij is door in categorie 4 egt super vet

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:14

Toppie ceetje!! Dat wordt meeten op Horse Event!

ceetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:55

@ liberty! cker wordt echt onwijs lachen, kijk er nu al naar uit:)