Wie rijdt met Cavallo laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juweel

Re: Wie rijdt met Cavallo laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:21

gekke_koei schreef:
in elk geval geen zadelzeep of ledervet gebruiken!! als er iets slecht is voor je laarzen is dat het wel.

je moet wel als je ze met iets wil schoonmaken, speciale spullen voor lederen laarzen gebruiken, anders laten de stiksels in no time los en heb je een kapotte zool.

@ Gekke_koei: Waarom zou ledervet slecht zijn voor leren laarzen? Ben wel erg benieuwd welke gedachte daar achter zit? Losse stiksels ?? Kapotte zolen ????

Want die van mij zijn nog steeds super en glimmen mooi ! En ik gebruik het al jaren voor mijn leren laarzen, nooit iets van gemerkt ...........
(Ik rijd toch al zo'n 15 jaar met leren rijlaarzen)
Laatst bijgewerkt door Juweel op 01-06-05 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 19:22

Joepie! Ik mag er vrijdag achter, dan zet ik er gelijk een foto bij! Dus ledervet is niet zo goed, volgens sommigen. Ik denk dat ik het voor de zekerheid maar eens vraag in de winkel Knipoog Mijn vriend heeft nl. Soubirac's en die hebben zo'n lelijke witte plekken na 3 keer rijden, echt raar...

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 13:47

Ok hier dan de fotos Lachen
Ik ze nog eens aangedaan
mijn vragen:

1. aan de achterkant in mijn knieholte spannen ze redelijk, het doet pijn als ik mijn been naar achteren leg, maar de winkel zei dat ze zeker 2cm zakken?

2. Ze spannen enorm om af te doen. Ik doe er wel een nylonkous over maar dan nog...Hoe krijg je ze het beste af? toch maar zo'n duur laarzenhulp kopen, of gewoon trekken?

3. Ik heb leervet mee uit de winkel (geel van kleur) ,hoe smeer je ze het beste uit en blinken ze er ook van?

zozo,
nu de pictures Lachen

Afbeelding

Afbeelding

ps ik vind ze wel een smalle punt hebben, lol
Vingers aflikken

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 14:23

veel plezier met je laarzen!

Ik heb mijn Cavallo's nu 4 jaar en die zien er nog steeds goed uit.

Wat ik weet op je vragen:
1) laarzen zakken ongeveer 2 vingers, dus dat ik inderdaad ~2 cm. In het begin is het redelijk normaal dat je last hebt van je knieholtes.
2) ik zou wel een goede laarzenknecht kopen. Wel een met rubber rond het stuk waar je je laars in klemt.
3) ik gebruik geen leervet, dus geen idee. De ruitersportzaak waar ik ze gekocht heb raadde dat namelijk af. Als je ze echt glimmend wilt hebben, dan moet je ze eerst schoonmaken met een vochtige doek oid. Dan KIWI schoetpoets even aansteken met een aansteker (of in de magnetron) zodat de schoenpoets smelt. Dan je laars goed insmeren. Wil je dan echt glimmend, dan kan je je laars oppoetsen met een nylonpanty. Poetsen tot het glimt...

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 14:25

Bedankt voor de tips! Lachen

Juweel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 15:26

Veel plezier met je laarzen en wat het poetsen en laten glimmen betreft .... dat komt vast goed hoor!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 17:18

dank je juweel!