Hoeveel hebben jullie voor je paard betaald?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ppl0026

Re: Hoeveel hebben jullie voor je paard betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:17

wat het ras is,
hoe oud hij/zij toen was
en in hoeverre beleerd..
Kregen jullie er nog spullen bij?

NRPS
11 jaar
inclusief papieren, stermerrie
liep L-springen en L-dressuur
inclusief halster, nieuw zadel en hoofdstel
2500 euro

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:22

De prijs van een afgekeurde arabische volbloed merrie + 1000 gulden.
Die arabier had ik eerst gekocht bij een handelaar, maar na een paar maanden bleek die zware arthrose te hebben. Dat vond die handelaar sneu voor mij, dus ik mocht een nieuw paard uitzoeken en dan zou hij die arabier weer doorverkopen (is uiteindelijk denk ik naar de slacht gegaan maarja Verdrietig ) En dan hoefde mijn vader maar een klein beetje bij te betalen voor een nieuw paard. Maar ik geloof dat ze eigenlijk 5000 euro was. Ze was toen 4 jaar, zadelmak maar kon verder niks, welsh NWR.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:46

willem heeft me 2550 gekost...
best duur als je je bedenkt dat hij jarenlang manegepaard is geweest, nix geen ervaringen in officiele wedstrijden. kon eigenlijk niet veel, althans niet veel goed Haha! moest wel veel aan gesleuteld worden.
en hij is bijna 17, heb hem gisteren 1 jaar van mezelf en 1,5 jaar daarvoor leaste ik hem al.
kreeg er ook nix bij, had alles al zelf gekocht uit de lease tijd.
hij was nog net wel gechipt, maar een paspoort moest ik ook zelf aanvragen. papieren heeft hij ook, maar die hadden er net zo goed af kunnen blijven Haha! ulster x nimmedor

merel hebben we geruild met ons vorige paard(2500 euro). ze was toen 9, super papier beaujolais x nimmedor, super springen, wat minder met dressuur, maar wel super bewegingen. alleen geen ervaringen in wedstrijden. kregen er dekens bij, halster, peeskappen, zadel, hoofdstel. een heleboel in elk geval.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:47

Mijne was €2500,- was 11 jaar kon eigelijk alleen super springen... ik heb haar meer dressuur gemaakt...
ze was L springen L dressuur
schofthoogte 1.63
gekeurt..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:54

Eerste veulentje (welsh) was iets van 300 gulden. Was net een half jaar oud.

Tweede pony was een 2.5 jarige welsh, die ontzettend mak was en volgens mij ook al ingereden (al werd dat er niet bij verteld), die hebben we voor 1000 gulden gekocht.

Derde pony: was m2-dressuur en m-springen. Was toen 7 jaar oud. Merrie van Belmondo x Farn. Kostte 10.000 gulden. Gekocht voor 8.000 en de bovenstaande Welsh.

Paard: merrie van 2 jaar oud. Koste 3000 gulden. Ben de afstamming vergeten.

Bij de derde pony zou ik er het tuig en de hele gave New Sealand winterdeken bij krijgen, maar kreeg er uiteindelijk een te kleine katoenen deken bij waar ik helemaal niets aan had. Het zadel was ook nooit zo heel ideaal. (een oud Stubben vzh-zadel)
Verder heb ik nergens spullen bij gekregen omdat de rest van de markt kwam.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:22

Afbeelding

KWPN-ruin, 11 jaar, 1.65, l-dressuur, incl. hoofdstel met kneveltrens, peesjes en halster+touw, voor 1750 euro

Afbeelding

Haflingerhengst, 6 maanden toen ik hem kocht, met halster en touw, 650 gulden

Afbeelding

haflingermerrie, 5 jaar, bereden maar nog niet zoveel ervaring, erg koppig en helaas met zomereczeem, 800 euro

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:53

3 jaar, 1.63 hengst, KWPN, Wagenaar x bentley) zadelmak, nog geen 1600 euro (3500 euro)
was wel zeer onopgevoed en erg slap.
Achteraf bezien was hij wel echt een koopje want ik heb er nu een gouden paardje aan.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:24

Djirwa, voormalig Nederlands kampioen, Arabier, merrie, 18 jaar, alles erbij,erop en eraan...

NIETS Haha!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:34

Mijn 1e pony:

Een shetlander van 14 jaar, beleerd, kostte 450 gulden en we kregen er een halster bij Tong uitsteken

Mijn vorige pony:
Een draver van 5 jaar, was beleerd en kon voor de kar (had op de baan gelopen) kostte €1250,- en we kregen er een hoofdstel, winterdeken en een halster bij.

Mijn nieuwe paard:
Een fries van 11 jaar. We moesten €3500,- voor haar betalen en ze kan voor de kar en is heel goed beleerd. Loopt dressuur op L nivo.
Pling

Nou dat waren ze Knipoog

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:42

Ruin, Haflinger : 1250 euro
En we kregen er ALLES bij, letterlijk.
3 zadels, 5 hoofdstellen, 10 dekjes, 4 dekens, 10 rijbroeken, 2 rijjasjes, borstels, zadelvet/zeep, nieuwe chaps.. Je kunt het zo gek niet bedenken en we kregen het erbij Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:50

wat het ras is,
hoe oud hij/zij toen was
en in hoeverre beleerd..

Mystic is een tinker ruin en heeft ons 3000 euro gekost.
Hij was toen 4 jaar, heeft een ICS stamboek, heeft voor de kar gelopen en kon onder het zadel stap, draf en een beetje galop.
We kregen er een winterdeken bij, een zweetdeken, halster, hoofstel en een zadel. Dat zadel hebben we later voor 500 euro verkocht.
Dus eigenlijk heeft hij ons toch nog maar 2500 gekost Haha!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:45

ik heb vorig jaar mijn tinker geruild tegen een engels volbloed x new forst.

ze gaven voor mijn tinker 1500 euro en dan moest ik voor me nieuwe paardje 300 euro bijleggen. dus bijelkaar 1800 euro.

maar ze vergaten er bij te vertellen dat ze niet te handteren was. ze hadden haar met een middel ingespoten dus ik ben er ingestonken.

gelukkig nog niet in ziekenhuis terecht gekomen omdat ik van begin af aan concucent ben geweest.
nu gaat het redelijk met haar af en toe nog niet te vertrouwen maar gaat beter gelukkig.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:54

uhm hier komt het:

fleetwood,
kwpn, 4 jaar toen, was zadelmak en parcoursklaar,
kostte toen 5000 gulden (2269 euro)
verkocht voor 10000 gulden (4538 euro)

invincible,
kwpn, 9 jaar, was ZZ springen, gekocht voor 15000 gulden (6807euro)
helaas moeten inslapen wegens koliek, wel geld weer gekregen van de verzekering

Revenge,
kwpn, 6 jaar, net zadelmak, gekocht voor 4500 euro.

bij geen van de paarden heb ik iets bij gekregen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:04

Nobi:
kwpn, 8 jaar, parcoursklaar, Z2-niveau. Excl. spullen: helemaal gratis Haha! wel met kissingspines.... (maar nu geen last meer van).

Samen met mijn instructrice ben ik op jacht naar een nieuw paard voor haar; zij wil daar mee in de lichte tour gaan starten. Gisteren hebben we gekeken bij Laurens van Lieren op stal; paard moest 45000 euri gaan kosten...

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:37

haflinger met inhoud:
3 jaar en ongeboren
vader nimrod
andere vader van veulen pocos jackys
1700€
deze was ingereden en aangespannen, springen kon ze niet, maar kan ze nu wel erg goed

shetlander puk
vader: charlieboy van de zandkamp
4 jaar
425€
deze was net onder het zadel, maar had probleempjes met hoofd, dus daar is heel wat meer geld in gaan zitten Scheve mond

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:41

Bombarie schreef:
Ik vraag me af hoeveel jullie voor je paard betaald hebben, Ik wil binnenkort nog een paard gaan kopen dan kan ik me ook vast orienteren Haha!

wat het ras is,
hoe oud hij/zij toen was
en in hoeverre beleerd..

Tiara: KWPN merrie Jazz x Ulft
3 jaar toen ik haar kocht, zadelmak, 7 keer op gezeten.
Ik kreeg er een halster en touw bij. De fokker had ook nog een setje met poetsspulletjes erbij gekocht voor me Haha!
6.000 euro.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:50

Dennis: 300 gulden, NSPS/NMPRS, 94 cm, hengst, 4 jaar, onder het zadel en voor de kar.

Ukkie: niets(ik heb haar gekregen), NSPS, word ong 107, merrie, 4 maanden, halstermak

Senna: niets(hij is hier geboren Tong uitsteken, door een dekking van mijn eigen hengst), NMPRS, nu 3 weken oud, word ong 98 cm, groen

Roos: Nog niets(moet nog betaald worden), NSPS, 4 jaar, 100 cm, toen ze hier kwam groen, nu betuigt en ingereden(door mij).

Bij Uk zat een halster en touwtje, bij Roos ook. Bij Dennis en Senna zat niets.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:53

cheyenne-haflinger gekregen van vriend voor verjaardag zonder toebehoren, geen papier en niet drachtig voor 1000 euro*die ik dus niet betaald heb Haha! *, amper beleerd wel zadelmak, nu inmiddels superbraaf en een veulen rijker Haha! , vader quarter pocos jackys- was een kadootje denk ik Haha! Haha!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:57

ohw die van jouw heeft dus het karakter van mams, die van mij van paps, want ik heb zulke tijden gehad dat het echt een rotbeest was cheyenne Tong uitsteken sorry offtopic

overgens, ik kreeg niets bij mijn paarden

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 22:01

off topic.......punkies, bedoel je chey of river? river is wel een super onafhankelijk veulen, gaat niet mee als ik met chey ga rijden of wat ook maar, blijft gewoon in het land, cheyenne daarentegen is wel een drammer hoor maar dat hoort erbij.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:12

moyra schreef:
ik heb vorig jaar mijn tinker geruild tegen een engels volbloed x new forst.

ze gaven voor mijn tinker 1500 euro en dan moest ik voor me nieuwe paardje 300 euro bijleggen. dus bijelkaar 1800 euro.

maar ze vergaten er bij te vertellen dat ze niet te handteren was. ze hadden haar met een middel ingespoten dus ik ben er ingestonken.

gelukkig nog niet in ziekenhuis terecht gekomen omdat ik van begin af aan concucent ben geweest.
nu gaat het redelijk met haar af en toe nog niet te vertrouwen maar gaat beter gelukkig.

wat ik nog vergat te vertellen was dat ze 3 jaar oud was en nog bijna niet ingereden omdat ze zo onandteerbaar was Bloos

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:22

Lucky Lady
NRPS/ 1.68m.
v. Isay (Ixion)
9 jaar toen ik haar kocht.
Nog geen wedstrijdervaring, ik had/heb er veel werk mee haar in het gareel te krijgen. Maar het is de moeite zeker waard!
€5250 met halster en touw

Murphy
NRPS / 1.60m
5 jaar toen ik hem kocht.
Er kon iemand op zitten, meer niet.
5250 gulden met halster + touw

Nena
Welsh K
11 jaar toen we haar kochten
Was L dressuur, L springen
2000 gulden, met halster + touw

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:51

wat het ras is, een tuigpaard zonder papier
hoe oud hij/zij toen was hij was 6 maanden ofzo?
en in hoeverre beleerd..nou, niet Vork
Kregen jullie er nog spullen bij? een halster..

Heb hem voor de slachtprijs van 300 euro gekregen. Bloos

Turbokip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 09:12

Ik ben sinds kort de trotse eigenaresse van Parish. Parish is een Merrie van 7 jaar oud en ongeveer 1.65 schat ik zo. Ik heb Parish gekocht via Bokt. Ze stond MAAAAANDEN geleden al te koop hier voor 4500 euro. En die prijs is steeds meer omlaag gegaan want er zijn 2 "maren". 1: Ze heeft geen papieren en afstamming is onbekend, 2: ze is LICHT luchtzuiger. Dat laatste zijn de meeste mensen op afgeknapt maar dat is niet zo slim geweest van die mensen, ze doet het dus ook maar echt 1 of 2 keer tijdens het opzadelen en verder niet. Nou nou, das heftig Slapen !! Ze ziet er echt kerngezond uit en heeft allemaal gezonde glanzende appeltjes op haar buikje. Ik heb haar gekocht voor 2000 euro zonder toebehoren. Parish kan 1.40 los springen en 1.20 onder de man en ze kan L2 dressuur! Heb laatst mijn eerste sprongetje op haar gemaakt na 14 jaar en het ging super. Ze zweeft. Ze heeft ook nog eens de eigenschap dat je er niet af KAN vallen. Is echt ONMOGELIJK, hahahahaha! Ik denk dat als ze papieren had dat ze zeker 4000 - 5000 euro waard was geweest. Ben dus echt een bofkont. Naast dat ze zoveel "kan" is ze ook nog eens vreselijk lief en leuk in omgang! Ze heeft een heel sprekend karakter en is echt mijn kroelkip. Ik leer een hoop van d'r en heb echt plezier van haar. Ik zou graag een foto van d'r plaatsen maar dat lukt me niet aangezien ik niet zo'n held ben met internet enzo.

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 09:14

Mijn pony was 11 (nu 12), 1.48m en had 2 tot 3 jaar stilgestaan.

Ze heeft papieren (dochter van Dukaat van Ulft. Achter moeders kant zit ergens L. Ronald en Naturel...verder onbekend) en is officieel KWPN-ertje

Vóór de vorige eigenaraen is ze van een jong meisje geweest die wedstrijdjes heeft gereden. Daarvoor heeft ze een aantal jaar op de manege gestaan.

Ze is goed ingereden. Viel mij als beginner erg tegen, maar met goede les gaat het goed.

Ze heeft een gouden karakter dus ik heb absoluut een goede koop gedaan. Vorige eigenaren hebbenhaar voor € 2500 gekocht. Ik heb haar voor € 1900 incl zadel, halster, deken en hoofdstel gekocht.