wat doen jullie met dit hete weer met jullie paarden ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re: wat doen jullie met dit hete weer met jullie paarden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:35

Ik rij mijn paarden met dit weer 's ochtends vroeg of 's avonds laat.
Ze staan overdag wel in de wei, maar ik probeer ze met de heetste uren binnen te hebben

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 18:05

Gezien mijn paard nu 9.5 maand drachtig is, heeft ze een beetje verlof. Ze staat 24/7 op de wei, met een stal tot haar beschikking (waar ze VAAK in te vinden is Knipoog) en ik ga regelmatig met haar wandelen.
Vandaag ben ik met haar naar mij thuis gewandeld, daar is ze verwend met appeltjes en toen zijn we weer terug gegaan. Ruim een uur weggeweest, op stal heb ik haar helemaal afgespoten en dat vond ze ook echt HEERLIJK!
Voor haar is het wel goed om te wandelen, vooral met dit warme weer houdt ze veel vocht vast. Het is voor haar wel extra zwaar, dit warme weer, maar wandelen vindt ze leuk Lachen.

Voor de rest rijd ik 1x per week zonder zadel, maar daar denk ik niet aan met zulk weer! Volgende week als het weer wat koeler is, dan klim ik er weer een keer zonder zadel op.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:58

figora schreef:
Wedstrijd afmelden, en lekker in de wei in de shaduw laten staan!

wedstrijden afmelden Verward
paarden kunnen heus wel wat hebben hoor!

ik doe lekker of 's morgens vroeg of 's avonds lekker rijden! ik verwacht niet dat me pony zo fit en fris is maar we gaan toch echt wel een beetje werken Ach gut
lekker vliegenspray op en na het rijden afsponsen,

overdag staat hij meestal in de wei [met schaduw Ja ]

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:31

jaja een goede Z1 amazone moet ook aan haar trainingen voldoen! OK dan!

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 20:35

ik heb zelf ook een wedstrijd zondag maar die zeg ik ook niet af het eenige waar ik op moet letten is dat ik niet te lang in moet rijden (maar dat snapt iedereen denk ik wel Knipoog )

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 20:36

inrijden Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:47

Bij mij staat alles lekker op het land Lachen. Ik heb Dennis vandaag een emmer water op z'n kop gegooit, het zweet liep er al met straaltjes van af(net als bij de andere pony's).

Dennis was de enige die naar me toe kwam voor een emmer water over z'n hoofd heen. Dennis is raar, net een zeepaard af en toe Tong uitsteken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:53

lekker helemaal niets!

hij staat 24/7 op de wei en met dit weer ga ik er echt geen zadel op leggen en er nog op zitten ook, dat vind ik pure mishandeling!

Ik heb hem helemaal afgespoten en lekker hoog gras in de berm op een doodlopend weggetje in de polder laten grazen, hij tevreden, ik tevreden.......

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:56

Ik heb vandaag gewoon gereden om 15.15-16.00. Gewoon dressuur. Mn paard werkte nog goed mee. Ik leg eerder het loodje dan zij, dus dat komt wel goed.
Daarna heerlijk overal afgespoten.

Ze staat wel 24/7 op de wei, maar had gisteren ook al niets gedaan ivm het wennen aan het warme weer. Tsja, dan moeten we toch wat.

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:58

s'ochtends of s'avonds rijden, dan is het alweer een beetje afgekoeld.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:59

Gisteren had ik een wedstrijddag: dressuur, springen en Derby. dressuur en springen was gelukkig nog 's ochtents voor tienen, smiddags derby in volle zon gereden. hij scheen er geen moeite mee te hebben moet ik zeggen, ik had er meer moeite mee Knipoog, heb wel kort ingereden ivm de warmte.

Vanochtent in de buitenbak gereden, lekker rustig aan gedaan, vanmiddag gelongeerd in de binnenbak (was echt lekker koel daar, en ik wilde hem toch echt eens aan de dubbele longe, kheb binnenkort examen daarin en heb niet veel meer de gelegenheid om dat met een docent te oefenen)

en m'n pony... die staat lekker op de wei te bakken.

tis ook niet mijn voorkeur om met dit warme weer te rijden, maar als je het niet te gek lang maakt en stappauze's inlast is het best te doen voor die paarden, maar je ze natuurlijk wel extra in de gaten houden dan!

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 21:06

jazeker Knipoog

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:12

vandaag was het 30 graden en ik had om 19.00 les... OMG wat snik en snik heet.. en ik kan daar zo slecht tegen!! vorig jaar had ik gelukkig geen capje op dan had m'n hoofd nog een beetje vrijheid om uit te zetten Clown maar nu moet je vanwege dat knhs gedoe een cap op (tenzij je z rijd en 18+ ben en dat ben ik beide niet.. ) dan ontplof ik helemaal.. ik ga maar tegen mn instructrice zeggen dat ik priveles alleen doe als het een graad of 20 is of minder, want ik was vandaag anderhalf van slag door de hitte PFOE ..

morgen heeft mijn paardje dan ook een vrije dag, lekker wandelen, paddock in, wei in heel misschien longeren, beetje poetsen en that's it!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:13

Gister heeft ze los gesprongen en vandaag om 10uur het bos ingeweest en gewassen morgen gewoon aan het werk.Ik ben om 10 uur klaar met werken en doe haar dan er meteen achteraan..Of voor zes uur in de ochtend ligt er aan:)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:16

Vandaag heb ik gewandeld, want ik kon niet in de buitenbak rijden vanwege priveles..En niemand die een buitenritje ging rijden..En NO WAY dat ik in de binnenbak ga rijden..Dus heb Rashida lekker onder de slang gezet en zijn daarna lekker een uur weze wandelen buiten

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:25

In de avond rijden, een beetje draven een een galopje, zo'n 20 minuutjes en in de ochtend op de wei. Verder staat de ventilatos in stal aan Pling

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:25

Mijn paardje staat met dit weer 's ochtends al heel vroeg in de wei, tot een uur of 11. Dan gaat ie naar binnen, 's middags spuit mn moeder of ik hem een keer af, en 's avonds rijden we gewoon, maar wel korter als normaal. Hij laat niet merken dat hij er moeite mee heeft, dus het werkt goed zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:15

Ik spuit ze 2x per dag even nat, de grond van de paddock even nat en verder staan ze nog 2 uurtje op de wei... ze hebben schaduw dus.
en dat was het, savonds vind ik het alsnog te heet om te rijden en sochtends heb ikk geen tijd..

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:47

ik ben ook gisteravond lekker het bos in geweest. Wilde lekker rustig aandoen, maar annebel heeft er nog wel een paar keer een gellopje tegen aan gegooid Haha!.
Maar vandaag heeft ze lekker op stal gestaan (was het veel beteruit te houden dan buiten).

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:52

steffie4ever schreef:
wedstrijden afmelden Verward

Ik heb nu geen wedstrijd, maar had ik er morgen gehad dan had ik die zeker en vast afgemeld.

Misschien niet zozeer voor mijn paard, de laatste keer dat ik over de dertig graden wedstrijd had heeft ze wel bewezen dat ze niet zo makkelijk suf te krijgen is, maar ikzelf ben iets minder bestendig tegen de hitte Haha! . Ik heb gewoon heel snel last van benauwdheid en appelflauwtes als ik me in dit weer moet inspannen.

Dus ik denk dat ik morgen ofwel heel vroeg opsta en 's morgens wat ga rijden, ofwel 's avonds bij zonsondergang. En overdag misschien een douche voor de paarden, wordt vast wel geapprecieerd, ook door mij Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 23:09

Een buitenritje met veel stapwerk stond er vandaag op het programma. Daarna lekker laten rollen in de bak! Ze vond het allemaal heerlijk Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 23:17

Bill is een half uurtje/ 3 kwartier voor de kar geweest. Klein rondje gereden, veel gestapt, beetje gedraafd.
Daarna lekker afgesponsd met lauw water, en toen weer het land op Haha!

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 01:21

Gister heeft hij lekker een rust dagje gehad om te wennen, hij is 's avonds wat uurtjes buiten geweest... en vandaag had ik alleen 's middags tijd voor hem dus heb eerst in de bak gekeken hoe fris hij was en toen besloten het er op te wagen om voor het eerst alleen naar het bos te gaan, en dat ging heel relaxt allemaal Lachen morgen doe ik denk ik nog een bosritje als het niet te druk is met hondenuitlaters of andere weekendbosbezoekers en dan gaan we zondag weer echt aan de gang.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 05:07

Lekker smorgens of savonds rijden. Overdag laat ik d'r met dit weer met rust.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 08:02

Wassen en wandelen Haha!
Zoveel kan ik namelijk aan met dit warme weer. Met een zadel rondsjouwen wordt mij al te veel. Ik kan heel slecht tegen dit warme weer zonder geaklimatiseerd te zijn Knipoog